آموزش نحوه نصب دوربین مدار بسته در 6 قدم

مشاوره بگیرید. زیرا ممکن است نکاتی را به شما تذکر دهند که در هیچ مقاله ای ذکر نشده است. همچنین باید توجه داشت، دوربینهای مداربستهای که خارج ساختمان نصب میشوند، مستقیم در جهت تابش نور آفتاب نباشند. با کمک این ابزار شما علاوه بر رصد افراد و اجسام در فواصل زیاد، قادر خواهید بود که موجود زنده را با کمک تشخیص گر حرارتی دستگاه مشخص نمایید. متداول ترین نوع حافظه مورد استفاده در این دی وی ارهای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته هارد دیسک های معمولی هستند که با توجه به تعداد کانال های دریافتی دستگاه دی وی آر از تعداد مختلفی هارد دیسک پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر در دستگاه دی وی آر PC-Based، ضبط و همچنین پخش اطلاعات دوربین بر اساس سیستم عامل است. یک نوع کارت ضبط و پخش تحت سیستم عامل است که بر روی رایانه نصب می شود. بعضی از مدل های دوربین خودرو سیم کارت خور و دارای سیستم عامل اندروید هستند که طبیعتا قیمت بالاتری نیز دارند .

برای استفاده از دوربین مدار بسته در تهران توصیه میکنیم که محصول مناسب را با توجه به بودجه نیاز ساختمان خود انتخاب کنید. در بازار دوربینهای حفاظتی مختلفی وجود دارد که میتوانید با توجه به نیاز خود بهترین محصول را انتخاب کنید. برای جلوگیری از ارتکاب جرائم استفاده از دوربین های مداربسته بسیار تاثیرگذار بوده بطوری که طبق اخرین تحقیقات آماری از کلان شهرهای امریکا و انگلیس نشان داده شده. از جلوگیری از جرایم رانندگی تا جرایم جنایی. High Light Compensation میتواند این نور زیاد را تشخیص داده و آن را تنظیم کند تا تصاویر قابل تشخیص باشند. دوربین باید بسیار محکم و مقاوم باشد تا در شرایط آبوهوایی مختلف هیچ آسیبی به آن وارد نشده و اختلالی در ضبط تصاویر ایجاد نشود. در برخی از کارخانه ها و کارگاه های صنعتی تحت شرایط خطرناک و دشوار عملیاتی را انجام می گیرد.

یکی از قابلیت های این دوربین مداربسته ضبط کردن آن به هنگام تشخیص حرکت است، بدین صورت که در سایر موارد تصاویر را ضبط نمی کند؛ که این ویژگی باعث صرفه جویی زیادی در مصرف هارد و دوربین مدار بسته می شود. در دی وی ار یا NVR با فعال نمودن مکانیزم تشخیص حرکت می توان زمان ضبط تصاویر را کاهش داد. نصب میشوند و دارای تکنولوژیهای خاص مانند ردگیری، دنبال کردن سوژه، تشخیص حرکت و… شرکت داهوا، به صورت مستمر روی تکنولوژیهای جدید کار میکند. این دوربین ها بیشتر برای نصب بر روی سقف طراحی شده و در اشکال فانتزی متفاوتی در بازار وجود دارند. فهرست قیمت برخی از انواع دوربین مداربسته موجود در بازار به شرح زیر است. اما بطور کلی دوربین های مداربسته از چند جهت قابل بررسی می باشند که در لیست زیر به آنها اشاره کرده ایم، توجه داشته باشید که برای خرید هر یک مدل های معرفی شده می توانید به صفحه هایک ویژن مراجعه کنید.

سیستم دوربین های مداربسته از قسمت ها و تجهیزات مختلفی تشکیل شده است. سیستم دوربین های مداربسته آنالوگ از یک یا چندین دوربین آنالوگ، یک دستگاه DVR ( ضبط دیجیتال تصاویر ) و کابل کواکسیال جهت اتصال دوربین ها به DVR تشکیل شده است. دوربین های مدار بسته IP مانند سایر دوربین های مدار بسته از اجزای مختلفی تشکیل شده اند. دوربین مارکت بسته به نیاز شما عزیزان پکیج دوربین مداربسته را به صورت های متفاوت همراه با نصب ارائه می کند . این دوربین ها از دو تکنولوژی متفاوت آنالوگ و دیجیتال ( IP ) برای انتقال اطلاعات خود استفاده می کنند. نسل جدید دوربین های مداربسته آنالوگ تکنولوژی دوربین های AHD نام دارد.

اکثر پروژههای دوربین مداربسته آپارتمانها و فروشگاهها و ادارات کوچک از همین مدل دوربین مداربسته AHD استفاده میکنند. برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP نیاز به دی وی ار یا دستگاه ضبط تصاویر دوربین های مداربسته نیست. کیفیت این دوربین های مداربسته انالوگ بوده و امکان استفاده از ان ها بصورت دوربین مداربسته انالوگ و دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP وجود دارد.استفاده از این دوربین ها زمانی توصیه می شود که سیستم مداربسته از نوع انالوگ بوده اما اتصال یک یا چند دوربین بصورت مستقیم به شبکه مورد نیاز است. در اینجاست که دوربین های مداربسته به کار می آید.دوربین های مداربسته صنعتی در انواع و کارایی هه ی مختلف بر خط تولید نظارت می کنند و نوع دیگربی از دوربین های مداربسته به درجه حرارت حساس و در هر مرحله ای از فرایند درجه حرارت را اندازه گیری می کنند. تا اینکه سرانجام در سال 1980 در سراسر امریکا در سطح گسترده ای دوربیین های مداربسته در مراکز عمومی نصب و بکار گرفته شد و این نتیجه گیری بدست امد که استفاده از دوربین های مداربسته راهی به صرفه تر از بکارگیری نیروی انسانی پلیس برای ثبت تخلفات می باشد.

دوربین مداربسته هایلوک این برند زیر مجموعه برند هایک ویژن یکی از تولیدات جدید این شرکت میباشد که در مدت زمان کوتاهی توانست در بازار ایران رشد کند، یکی از دلایل موفقیت این برند جدید در بازار دوربین مداربسته قیمت مناسب و کیفیت بالای آن است. در پایان باید بگوییم که در فروشگاه آنلاین رهاورد نیرو محصولات مختلف امنیتی و حفاظتی به فروش می رسند که مهم ترین آن ها در زیر آمده اند. کیفیت این نوع دوربین های مداربسته همانطور که از نامشان پیداست از امواج انالوگ طبعیت می کنند و لازم به ذکر است که امواج دوربین های مداربسته آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد.

از آنجا که اغلب سرقتها در تاریکی شب رخ میدهد، بهتر است از دوربینهای دید شب استفاده کنید. اولین نسل دوربین های مداربسته، دوربین های مداربسته انالوگ می باشد که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند.در این نوع دوربین های مداربسته، صدا و تصویر هر یک توسط کابل دورشته ای جداگانه منتقل می شوند. دوربین بی سیم آنالوگ از طریق فرکانس رادیویی، تصویر و صدا را ارسال می کند. ارتباط دوربین های مداربسته بیسیم از طریق ip بسیار مطمئن تر و امن تر است. برای امنیت اشیا ارزشمند یا کودکان: استفاده از 1 تا 3 دوربین بیسیم داخلی است. هارددیسک وسیله ای است که در داخل دی وی ار قرار گرفته و قابلیت نوشتن اطلاعات یا ثبت تصاویر و خواندن اطلاعات یا دسترسی به تصاویر و بازیابی تصاویر دوربین های مداربسته را دارد.همانطور که می دانید دستگاه دی و.ی ار یا NVR وسیله ای برای دریافت تصاویر دوربین های مداربسته بصورت باسیم یا بیسیم می باشد. این دوربین ها در واقع دوربین های مداربسته انالوگی هستند که خروجی شبکه نیز در ان ها تعبیه شده است.

دوربین مداربسته داهووا مدل دید در شب، به نسبت سایر محصولاتی که فاقد این قابلیت هستند، تصاویر ارسالی را با وضوح بسیار بالاتری به کاربر ارائه داده و مانع از کاهش امنیت در ساعات خاصی از شبانه روز میشود. در این مدل امکان پایش فضا در هر ساعت از شبانه روز وجود دارد. در کشور انگلستان نیز استفاده از دوربین های مداربسته متداول بود. در کنار آن می توان در صورت POE بودن از این دستگاه به عنوان منبع تغذیه دوربینهای مداربسته تحت شبکه نیز استفاده نمود. طراحی منحصربهفرد این دوربین موجب شده که بتوان در تاریکی شب و محیطهای فاقد نور برای ضبط تصاویر از آن استفاده کرد.

نکته جالبی که در این نوع دوربین مداربسته وجود دارد داشتن قابلیت ضبط صدا و برخورداری از سایت dahua-cctv-kala میکروفن است. از انواع دوربین ها ی مداربسته دام نیز دوربین های مداربسته اسپید دام می باشد که به کاربر این اجازه را می دهد که منطقه دید گسترده تری را تحت پوشش قرار دهند. سرانجام به تدریج بسیاری از حرفه ها و مشاغل نیز به استفاده از دوربین های مداربسته روی آوردند. دوربین های مداربسته دام دارای تنوع کیفی بسیاری به بازار عرضه می شوند. برخی برندهای ایرانی بسیار معتبری در بازار وجود دارند که قدرت رقابت با برندهای معتبر جهان را داشته و از کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالایی برخوردارند.

بذیهی است نظارت بر کارکرد این پروسه ها بصورت مستقیم امکان پذیر نیست و خطر مالی و یا جانی به همراه دارد. معمولا در محیط هایی که نیاز به مشاهده تصاویر بصورت غیرمحسوس می باشد از این نوع دوربین های مداربسته استفاده می شود. بلکه یک دستگاه که تنها ارتباط شبکه را ایجاد کرده و داده های دوربین IP را ذخیره می کند کافی ست. اولین دوربین مداربسته IPیا تحت شبکه در سال 1996 توسط کمپانی AXIS معرفی شدند. در واقع جدیدترین نسل دوربین های مداربسته IPیا تحت شبکه می باشد که مورد استقبال خوبی در بازار جهانی قرار گرفته است.این نوع دوربین های مداربسته از امواج کاملا دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کند.یعنی برخلاف دوربین های مداربسته انالوگ این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کند. همانطور که می دانیم سیستم های دوربین مداربسته دو دسته اند. در دوربین های مداربسته 1080P و همچنین 720P هر دو تقویت می شوند. بعد از نصب دوربین های مداربسته در پارکینگ ها 52% از جرایم کاسته شده است. در مواردی که مشاهده همزمان چندین تصویر با استفاده از دوربین مدار بسته ضروری است دوربینهای چرخشی بهترین انتخاب خواهند بود. دوربین دام بهترین دوربین مداربسته برای استفاده در منازل می باشد زیرا در صورت نصب در زاویه و ارتفاع مناسب، تصاویری بدون نقطه کور در اختیار شما می گذارد و هم با ابعاد کوچکی که دارد توجه کمی را به خود جلب می کند.

یکی دیگر از کاربردهای دوربین های مداربسته ترافیکی کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و بزرگراه ها و ارسال اطلاعات از طریق GPS به رانندگان که قصد عبور از مسیر را دارند. در این مقاله از مجله امنیت ۲۴ قصد داریم به نصب دوربین مداربسته ویژگیهای یک تیم و یا یک نصاب دوربین مدار بسته مجرب و همچنین قیمت و هزینه نصب آن بپردازیم. بطور مثال در متروها از دوربین های مداربسته برای کنترل درب های ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و یا قطارهای داخل شهری استفاده می شود. دوربین مداربسته چیست و چرا لازم است؟ هایک ویژن یکی از قدرتمند ترین شرکت های دوربین مداربسته جهان و بنامترین سازنده دوربین مداربسته در چین است . مهمترین بحث درخصوص نصب دوربین مداربسته تسلط دوربین بر فضای مورد نیاز است. دوربینهای کوچک برای جاسازی و رصد کردن فضای مورد نظر شما بدون جلب توجه بسیار مناسب و کارآمد خواهند بود.

قابلیت چرخشی این دوربین ها، باعث می شود که اگر مکان نصب دوربین را نپسندید بتوانید با استفاده از این قابلیت، زاویه دید را تشخیص دهید. دوربین اسپید دام: دوربین چرخشی یا اسپید دام از قابلیت چرخش اتومات یا با استفاده از کنترلکننده برخوردار است. تنها نکته مهم و مورد نیاز برای این فرایند، وجود خروجی LAN در پشت دستگاه ضبط کننده شما است که اکثر دوربین های امروزی این ویژگی را دارند. که هر دستگاه برای ضبط تصاویر به هارددیسک نیاز دارد.از مزایای استفاده از هارد بجای لوازم الکترونیکی داشتن فضای زیاد می باشد واضح است که هرچه تعداد دوربین های مداربسته و زمان فیلم ضبط شده بیشتر باشد به فضای بیشتری بابت ذخیره سازی نیاز خواهد بود. یکی دیگر از روشهای مختل کردن سیستم عملکرد دوربین مداربسته استفاده از دود و دستگاه دودزا است. برای اولین بار دوربین مداربسته در سال 1942 میلادی بابت مشاهده عملکرد پرتاب موشک های V2 توسط شرکت زیمنس آلمان طراحی و نصب شد. برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید، آشنایی با انواع دوربینهای حفاظتی و عملکرد آنها ضروری است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار