آموزش نصب دوربین مدار بسته – نگهبان سیستم

برای محیط های اوتدور وسیع که مسطح و بدون مانع باشند اگر بخواهید از دوربین های معمولی استفاده کنید نیاز به تعداد زیادی دوربین مدار بسته و همچنین حجم زیادی از کابل و تجهیزات میباشد. آموزش های مربوطه به صورت دوره های آموزش عملی و همچنین مطالب آموزشی و فایل های آموزشی ارائه شده است. بطور مثال در متروها از دوربین مداربسته برای کنترل درهای ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و قطارهای شهری. از اینرو برای محیط های داخلی ایندور، در صورتیکه قرار است دوربین مدار بسته از داخل رو به خارج (رو به شیشه یا پنجره) جایگذاری شود، انواع دوربین مداربسته دام با تکنولوژی WDR گزینه های پیشنهادی میباشند. لنزها یا ثابت یا وری فوکال هستند ؛ یا آنالوگ و یا مگا پیکسلی میباشند ؛ یا نصب شده داخل خود دوربین میباشند و یا به صورت جدا بر روی دوربین نصب میشوند. در این دوربین ها گاها غیر از بدنه، لنز نیز به گونه ای ضد آب طراحی می شود.

دوربین های آنالوگ ، دوربین های اچ دی ، و دوربین های تحت شبکه – این سه دسته به ترتیب پیشرفته تر و گران تر میباشند و با یک بوجه خیلی کم تنها سیستم های آنالوگ، با یک بوجه متوسط سیستم های اچ دی مبتنی بر کابل RG59 (یعنی سیستم های AHD و توربو اچ دی و HD-SDI, HD-CVI, HD-TVI) و با یک بوجه نسبتا مناسب میتوان سیستم دوربین مدار بسته را بر اساس دوربین های اچ دی تحت شبکه طراحی و پیاده سازی نمود. در این بخش از طراحی سیستم نظارت تصویری، مصرف کننده نهائی (مشتری) کمترین دخالت را میتواند داشته باشد و تنها باید هدف از نصب دوربین در موقعیت مورد نظر و میزان کیفیت تصویر درخواستی در طول روز و شب را در اختیار پیمانکار بگذارد تا تیم طراحی پیمانکار مناسب ترین گزینه ها را بر اساس شرایط محیطی و درخواست مشتری انتخاب نمایند. اگر به دنبال فضایی بسیار امن در اطراف خود هستید، گزینهای به نام “VIDEOCON” دارید که امروزه نام بزرگی در بخش نظارت است. نظارت تک تک نقاط توسط دوربین هم گران وهم غیر ضروری است.

چگونه بهترین نصاب دوربین مدار بسته را انتخاب کنیم؟ تجهیزات نظارت تصویر دوربین مداربسته شما اگر از نوع سیم دار است آن را به DVR و اگر از نوع بی سیم است آن را به کامپیوتر خود متصل کنید. خرید محصولات از فروشگاه اینترنتی دوربین مدار بسته پاساک به دو صورت اینترنتی و همچنین تلفنی امکان پذیر میباشد. در صورت خرید اینترنتی ، کالای خریداری شده در اسرع وقت از طریق پست پیشتاز برای شما ارسال میگردد. لیست قیمت انواع دوربین مدار بسته خانگی و صنعتی در صفحات فروشگاه اینترنتی ما در دسترس عموم میباشند. علاوه بر این پارامترها موارد دیگری نیز در انتخاب دقیق نوع و مدل دوربین موثر میباشند که در مطالب زیر به آنها پرداخته شده است. چرا که هر برند دارای دستور العمل های مخصوص می باشد که بخصوص در زمینه نصب دستگاه هائز اهمیت است.

شما با استفاده از این سیستم، هر لحظه که بخواهید می توانید به طور آنلاین از شرایط ایمنی خانه خود با خبر شوید و تفاوتی ندارد که داخل خانه باشید و یا خارج از آن و یا حتی در مسافرت هم می توانید شرایط ایمنی خانه خود را بخوبی چک کنید. یکی از المان هایی که در انتخاب دوربین مدار بسته اهمیت دارد. در چنین محیط هایی معمولا از آب و باران و گرد و خاک و نور مستقیم آفتاب خبری نیست و از آنجایی که از سقف کوتاهی برخوردارند و از نظر زیبایی نیز باید اصول دکوراسیون رعایت گردند، میتوان با انواع دوربین مدار بسته از قبیل دام پلاستیکی، مکان مورد نظر را تحت پوشش قرار داد.

وسایل نقلیه مانند خودرو، ماشین، اتوبوس، قطار، هواپیما و مترو از تکان ها و لرزش های شدیدی برخوردارند، از اینرو استفاده از تجهیزات مداربسته معمولی در چنین محیط هایی امکان پذیر و منطقی نمیباشد. دوربین مداربسته همانگونه که از نامش پیداست، سیستمی جهت فیلمبرداری با استفاده از دوربین میباشد با این تفاوت که بر خلاف دوربین های فیلمبرداری و عکاسی معمولی که برای ثبت وقایع در یک بازه کوتاه مدت و بر روی حافظه محلی موجود بر روی خود دوربین استفاده میشوند، دوربین های مدار بسته برای ثبت وقایع در بازه بینهایت و به صورت 24/7 (بیست و چهار ساعته در هفت روز هفته) و بر روی حافظه های عظیم و با قابلیت کنترل و نظارت از راه دور، طراحی شدهاند. از دوربین های مداربسته در بازار و صنعت ایران با نام های دوربین مدار بسته تلویزیونی، دوربین حفاظتی، دوربین امنیتی و دوربین نظارتی یاد میشود. فروشگاه اینترنتی پاساک مرجع تخصصی جهت بررسی مشخصات انواع دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته در ایران میباشد. پاساک گروپ مرجع تخصصی فروش دوربین های امنیتی و مرکز خرید دوربین های حفاظتی در ایران میباشد و پیشرو در ارائه لیست قیمت انواع دوربین مدار بسته و فروش انواع دوربین مدار بسته خانگی ارزان قیمت و سیستم های دوربین مدار بسته صنعتی گرانقیمت با کاربری نظارت تجاری، شهری و صنعتی میباشد.

چرا که این ابزارها برای کاهش سرقت از اماکن مختلف طراحی و تولید شده اند و با انتخاب دقیق و درست تا حد زیادی می توان از سرقت پیچیده و خواست جلوگیری کرد. انواع دوربین مدار بسته دید در شب برای عملکرد مناسب در شرایط نور کم و تشخیص تصویر در تاریکی طراحی شدهاند. یکی از این تکنولوژی ها، تکنولوژی WDR یا Wide Dynamic Range میباشد، این تکنولوژی قادر به فیلتر نور شدید تابیده شده از پشت اجسام برای داشتن تصویری واضح از اجسام و اشخاص داخل میباشد. بسیاری از امکان داخلی مانند اتاق های یک دفتر کار و یا محدوده داخلی یک مغازه یا فروشگاه که اطراف آن را پنجره ها و درب های شیشه ای احاطه نموده است و نور آفتاب به داخل محیط به صورت مستقیم می تابد و خود محیط از نور کمتری نسبت به محیط خارجی برخوردار است؛ دوربین های دام معمولی پلاستیکی یا فلزی پیشنهاد نمیگردد.

این دوربین ها دارای قابلیت های فراوانی هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. مزیت این دوربین ها در مقایسه با دوربین های دام در این است که دوربین بولت از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و در مناطق مختلفی از جمله روی سقف و دیوار قابل نصب است درحالی که دوربین دام با هدف پوشش فضاهای وسیع طراحی و تولید شده است. معمولا محصولات بسیار زیادی در ساختمان های تجاری برای عرضه به مشتریان وجود دارد. پس در خرید دوربین مخفی کوچک حتما به ابعاد و اندازه ی آن توجه داشته باشید. قبل از ورود دوربین مداربسته به بازار، فروشگاه ها یکی از مکان های بسیار مناسب برای دزدان به شمار می رفتند، اما در حال حاضر با توجه به ایجاد شبکه ای از دوربین مداربسته در اغلب فروشگاه ها در شهر های مختلف، حجم دزدی ها بسیار کمتر از قبل شده است.

سیستم های دوربین مداربسته توسط گروه پاساک به شیوه ای نوین معرفی و ارائه شدهاند. با مراجعه به صفحه مربوط به هر یک از محصولات می توانید به بررسی مشخصات فنی آنها بپردازید. از انواع دوربین باکس می توان به دوربین باکس ویوتک، دوربین مداربسته هانیول، دوربین مداربسته صنعتی پاناسونیک و دوربین مداربسته هایک ویژن اشاره نمود. با این وجود می توان از آنها در فضای داخلی که نیاز به نظارت طولانی دارند مانند حیاط خانه و پارکینگ استفاده کرد. همواره در نظر داشته باشید در کنار کابلی که جهت مانیتور تصاویر اجرا می شود بستری هم برای ارتباط ابزار کنترل دستگاه مثلا موس دستگاه را فراهم نمایید تا اوپراتور بتواند از آن استفاده کند. با مراجعه به صفحه خرید دوربین مداربسته می توانید با توجه به نیاز خود اقدام به انتخاب و خرید انواع دوربین مداربسته کنید و در صورتی که نیازمند کمک بودید، از طریق پشتیبانی تکنوسان یا چت آنلاین با ما در ارتباط باشید. همکاران فروشنده و نصاب سیستم های مداربسته برای اطلاع از قیمت های همکاری و دریافت تخفیف و لیست قیمت دوربین مداربسته همکاری حتما باید با شماره های شرکت تماس گرفته و نسبت به معرفی دقیق خود اقدام نمایند.

خرید اینترنتی تستر دوربین مداربسته: برای تغذیه دوربین مداربسته تحت شبکهIP دار یک نوع خروجی به نام خروجی خروجی POE در راستای ارسال انرژی مورد نیاز دستگاه تستر دوربین مدار بسته تولید سایت dahua-cctv-kala می کند . دوربین های اسپید دام قابلیت چرخش به طرفین و حرکت عمودی رو به بالا و پائین را دارند. کاربردها ، مشخصات فنی دوربین های ارزان خانگی و لیست قیمت انواع دوربین های حرفه ای برای سیستم های نظارتی مداربسته موارد در برگیرنده این بخش میباشند. سیستم های امروزی دوربین مدار بسته از ابزاری ساده، اختصاصی و تک منظوره به ابزاری پیشرفته و عمومی ارتقا یافتهاند و با کاهش هزینه های تکنولوژی های پیشرفته و راهیابی شبکه های کامپیوتری در منازل و صنایع به همراه مباحث هوشمندسازی ساختمان ها، سیستم های دوربین مدار بسته با تکنولوژی های پیشرفته و سازگار با سایر تجهیزات خانگی و صنعتی راهی بازار شدهاند. به طور کلی استفاده عمومی و بدون مجوز از دوربین های مداربسته به شکل مخفی، خلاف قانون است و حتی فردِ تصویر گیرنده، می تواند به عنوان مجرم شناخته شود. بسته به فاصله و اندازه جسم مورد نظر می توان از لنزهای مختلف برای مجهز کردن دوربین های باکس استفاده نمود.

و همین عدم اطمینان، یک نقطه قوت بزرگ در طراحی این نوع دوربین است. به طور کلی می توان کلیه کاربردهای سیستم های دوربین های مدار بسته را در موارد زیر خلاصه نمود. در صورت وجود بوجه بیشتر برای انجام پروژه دوربین مدار بسته به جای دوربین های پلاستیکی، دوربین های دام فلزی پیشنهاد بهتری میباشند. زیرا به دلیل گنبدی بودن آن تشخیص این که دوربین به کدام جهت اشاره میکند سخت خواهد بود و از سرقت یا خرابکاری احتمالی جلوگیری خواهد کرد. در دوربین های دید در شب، یک برد جداگانه (برد IR) که دارای یک سنسور حساس به شدت نور و تعدادی LED مادون قرمز میباشد که وظیفه تابش نور مادون قرمز در صورت پائین آمدن لوکس نور دریافتی توسط سنسور حساس به شدت نور (تاریک شدن محیط) را بر عهده دارد. برای چنین شرایطی دوربین های باکس یا دوربین های صنعتی لنز خور گزینه های بسیار مناسبی میباشند. به هر دلیل ممکن است محیطی از حساسیت بالا برخوردار باشد و یا مساحت محیط بزرگ باشد و دوربین های معمولی قادر به پوشش چنین محیطی نباشند (مانند یک سالن بزرگ، یا یک سوله بزرگ)، در چنین شرایطی انواع دوربین وری فوکال برای نظارت بر چنین محیط هایی مناسب میباشند.

از کاربرد های مهم آن در هنگام تصادفات برای مشخص شدن مقصر حادثه و یا ثبت تصاویر در هنگام طبیعت گردی است . بررسی تعداد و نوع دوربین مداربسته مورد نیاز به همراه جانمایی دقیق مکان نصب دوربین های مداربسته به حدی مهم است که در صورت عدم توجه کافی به این موضوعات هزینه های مالی و زمانی بیهوده به شرکت و سازمان خود تحمیل می کنید. هر چند کیفیت در سیستم های دوربین های آنالوگ و توربو اچ دی کاملا متفاوت است اما سیگنال تولیدی در هر دو سیگنالی آنالوگ است. درختان باغ من پر از میوه بودند اما آن روز تمامی میوهها از درختها چیده شده بود. یکی از امکانات مناسب در نظر گرفته شده برای محصولات موجود در وب سایت، امکان مقایسه مشخصات و امکانات محصولات میباشد. این امکان باعث میشود که دست شما در نظارت بر روی مناطق گوناگون بازتر باشد . بر اساس ویژگی های تستر دوربین مدار بسته ، امکانات و قابلیت های موجود در آن باعث شده تا انواع مختلفی از تستر دوربین مدار بسته در بازار حوزه cctv تولید شود . دوربین های باکس بهترین گزینه برای چنین اماکنی میباشند. دوربین های موبایل دام (دوربین های داخل خودرو، دوربین های داخل ماشین، دوربین مدار بسته قطار و دوربین مداربسته مترو) ، از انواع دوربین مدار بسته قابل استفاده در چنین محیط هایی میباشند.

اما خوب است این نکته را یادآور شویم که کیفیت تصویر تنها عاملی نیست که تاثیر مستقیم روی قیمت دوربین مداربسته AVTECH دارد. شرکت هایک ویژن با همکاری تولیدکنندگان لنز بزرگی چون اولسن، ساختاری کاملا متفاوت را در لنزهای دوربین مداربسته هایک ویژن پیاده سازی کرده است که در شرایط نوری بسیار کم نیز می تواند به خوبی کار کند، حتی این لنزها می توانند با وجود قابلیت کاهش یا افزایش دادن نور اصلی و میزان تابش نور مستقیم، تصاویر محو شده را مجددا و در بهترین حالت خود ذخیره سازی کنند و این موضوع سبب شده است تا بتوانید از دوربین مداربسته هایک ویژن در هر جایی و بسته به شرایط کاری خود استفاده کنید. بر روی برد PCB دوربین ، قطعاتی از قبیل سنسور حساس به نور (از نوع CCD و یا CMOS و یا DIS و یا HDIS)، آی سی ها و قطعات الکترونیکی پردازش تصویر (DSP) و همچنین قطعات تبدیل و انتقال تصویر پردازش شده بر روی مدیای خروجی (کابل RG59 و یا کابل شبکه) میباشند. لامپ تشدید کننده نور هم در سیستم های نظارت تصویری شبانه وجود دارد که نور موجود اعم از نور مرئی و اشعه مادون قرمز را جمع کرده و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می نماید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار