انواع دوربین مداربسته برای مطب ها

اگر کسی چیز دیگری به شما می گوید ، اشتباه می کند. اگر از گزینه های سیم دار استفاده کنید ، کابل های NVR اترنت خواهند بود. هنگام نصب و استفاده از دوربین مداربسته دیجیتال ، دردسر سیم کشی به حداقل می رسد. برای مشخصات تلویزیون ( که دوربین مدار بسته از آن استفاده می کند ) بالاترین وضوح قابل ضبط و ذخیره 704X480 و 720X576 است. برای فعال کردن ارسال تصویر به مانیتور یا ضبط کننده ویدئو ، تصویر دوباره به سیگنال آنالوگ مطابق با NTSC/PAL تبدیل می شود. ضبط کننده های ویدئویی دیجیتال با کیفیت بالا این وضوح را ارائه می دهند و تنها ضبط کننده های با کیفیت بالا می توانند وضوح D1 را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کنند. یک دوربین مداربسته سطح بالا قادر به ضبط با وضوح D1 است. اما بی ام اس کالا برای راحتی شما یک پکیج اقتصادی که تمام تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته فراهم کرده که هزینه آن مناسبتر و اقتصادی تر می باشد.

ضبط کننده های دیجیتال ویدئو سیگنال های آنالوگ را از یک دوربین مدار بسته به قالب دیجیتال تبدیل می کند ، اطلاعات را در یک هارد ذخیره می کند و همچنین جریان ویدئویی زنده را به سایر دستگاه های شبکه ارسال می کند. دوربین های مدار بسته Pros سیستم های DVR مبتنی بر رایانه شخصی و مستقل را ارائه می دهد که می توانند با وضوح D1 ضبط کنند. این دوربین ها می توانند تصاویر رنگی را در شرایط بسیار کم نور ضبط کنند. همچنین در هنگام ضبط تصویر در روز که نور خورشید می تابد و نور طبیعی مادون قرمز وجود دارد برای جلوگیری از خرابی تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته ویژگی ICR به دوربین اضافه می شود.

همچنین دوربین ها را بر اساس شکل ظاهری می توان در گروه های بولت، دام و اسپید دام قرار داد که هر کدام شرایط استفاده خاص سایت dahua-cctv-kala خود را دارند. مردم معمولا نمی توانند تشخیص دهند که لنز دوربین به کدام جهت اشاره می کند ، بنابراین به سبک محتاطانه آن افزوده می شود و امیدواریم مجرمان را با احساس عدم اطمینان بازدارند. هرچه کیفیت دوربین بالاتر باشد ، از آنجایی که فضای بیشتری می گیرد کمتر بازپخش می کند. لنز ۶ مگاپیکسلی هم با کیفیت عالی وجود دارد ولی هم قیمت بالایی دارد و داخل ایران به راحتی پیدا نمی شود و هم معمولاً نیازی به آن همه جزئیات نیست. برای مشاهد و ضبط تصاویر دوربین های مداربسته از DVR استفاده می شود دی وی آرها در انواع مختلف آنالوگ و HD ساخته می شوند که به DVRهای HD نام HD DVR اتلاق می گردد این دستگاه ها در ظرفیت های 4، 8، 16، 32 و 64 کانال وجود دارند و هر کانال به معنی ظرفیت نصب یک دوربین بر روی DVR است یعنی یک دستگاه 4 کانال حداکثر ظرفیت نصب 4 دوربین را دارد.بر روی این دستگاه ها هارددیسک های internal نصب می شود که هارد های مورد استفاده در کامپیوتر های خانگی می باشد و بسته به ظرفیت هارد و کیفیت تصاویر دوربین مداربسته مدت روز ضبط و ظرفیت هارد مشخص می شود.این دستگاه ها قابلیت اتصال بر روی اینترنت را دارند و با برنامه و نرم افزار منعطف آنها می توان ضبط و مدیریت سیستم مداربسته را انجام داد و انتقال تصاویر بر روی موبایل و کامپیوتر از طریق این دستگاه امکان پذیر می شود.

حالت Active: در این حالت دوربین با ساطع کردن نور مادون قرمز(infrared radiation) و دریافت انعکاسی آن اقدام به ضبط تصویر می کند. به این ترتیب می توانید دوربین های بیشتری را بدون محدودیت تعداد پورت های موجود در دستگاه ضبط ویدیوی دیجیتال خود (DVR) نصب کنید. به لحاظ کیفیت تصویر نیز دوربین های VGA تا دوربین های چند مگاپیکسل با رزولوشن های مختلف از قبیل HD ، FULL HD و 4K در بازار موجود می باشند. بر روی برد PCB دوربین نظارتی ، قطعاتی از قبیل سنسور حساس به نور (از نوع CCD و یا CMOS و یا DIS و یا HDIS)، آی سی ها و قطعات الکترونیکی پردازش تصویر (DSP) و همچنین قطعات تبدیل و انتقال تصویر پردازش شده بر روی مدیای خروجی (کابل RG59 و یا کابل شبکه) میباشند. دوربین های مداربسته اسپید دام نوع دیگری هستند که از قوی ترین تولیدات برند هایک ویژن محسوب می شوند و در نمایندگی هایک ویژن به فروش می رسند.

دوربین های مدار بسته دام نام خود را از ساختار گنبدی شکل خود گرفته اند. زاویه باز دوربین گنبدی فضای دید حداکثری را فراهم می کند و در صورت مجهز بودن به سنسورهای مناسب می تواند به عنوان دوربین های نظارت پانوراما عمل کند. از انواع دوربین مدار بسته برای شناسایی مجرمان در خارج از منزل و یا نظارت بر اسباب و اثاثیه داخل منزل و محل کار استفاده میشود. طول کابل هر دوربین نباید از 400 متر بیشتر شود همچنین سعی کنید از کابلهای کیفیت بالا برای انتقال تصاویر استفاده کنید. کیفیت تصویر بالاتر (720p ، 1080p) با NVR در مقایسه با DVR قابل دستیابی است. نظارت در جامعه امروز سهم بزرگی دارد و با داشتن دوربین هایی در اطراف ما ، زندگی روزمره ما هر روز از سطح بالاتری از امنیت برخوردار است. بسیاری از این دست موارد میتواند منجر به خرید اشتباه ما هنگام تهیه یک سیستم نظارت تصویری شود.

از سایر ویژگی های محصولات این برند است. یکی از بهترین دوربین های نظارتی 24 ساعته در اطراف ارائه فرودگاه ها ، بنادر دریایی ، تابلوها و بسیاری از زیرساخت های مهم با تصاویر با کیفیت است. شبکه ضبط ویدئو کیفیت نظارتی بسیار بالایی دارند. باز هم این بالاترین وضوح موجود برای ضبط در سیستم های دوربین مدار بسته است. این نویزهای موجود در محیط توسط دوربین های مداربسته، همراه با تصویربرداری دریافت شده و باعث میشود عکسها یا فیلمها برفکی و تار شوند. برند هایک ویژن یکی از تولیدکنندگان دوربین های مداربسته در چین است که با داشتن یک تیم تحقیق و توسعه بزرگ توانسته، از طریق نوآوری و خلاقیت، ارزش محصولات خود را بالاتر ببرد. PoE نیز گزینه دیگری است ( قدرت و اترنت ) ، بدین معنا که هم برق و هم سیگنال از طریق یک کابل اترنت قابل ارسال است. اگر قصد نصب دوربین مدار بسته برای منزل یا محل کارتان را دارید سعی کنید خودتان شخصا دوربین ها را خریداری کنید و این کار را به شخص دیگری واگذاری نکنید. بسیاری از کاربران این دوربین ها را در درهای ورودی ، کلیساها یا مکان های دیگری نصب می کنند که بازدیدکنندگان ممکن است دوربین های نظارتی را پیش بینی نکنند.

اما با توجه به نکات گفته شده تا به حال به این فکر رفتهاید که بودن یا نبودن دوربین مداربسته چه فایدهای دارد؟ شما میتوانید با تکمیل کردن فرم زیر و یا تماس با شمارهای شرکت از قیمتها ما اگاه شوید و درخواست مشاوره حضوری رایگان کنید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان در خدمت شما باشند. اگر شما سعی دارید کار نصب را خود انجام دهید برای انتخاب بهترین محل برای نصب دوربین نکات زیر را مطالعه کنید. اگر سیستم شما قدیمی است ، ممکن است نوارهای ویدیویی داشته باشید که نیاز به تغییر مکرر دارند. دیگر تغییر دوربین های تحت شبکه، حذف دستگاه DVR و جایگزینی آن با NVR است که نمونه پیشرفته تر DVR محسوب می شود و امکانات بیشتری با خود به همراه دارد. پس از نصب نرم افزار دوربین مداربسته بر روی کامپیوتر خود باید دستگاه DVR یا NVR یا XVR دوربین مداربسته را در نرم افزار تعریف نمایید.

باید توجه کنید که در نصب دوربین مداربسته و هنگام کابل کشی چگونه از داکت و جعبه تقسیم استفاده شده است. در ابتدای سال 2015 فناوری جدیدی به نام آنالوگ با وضوح بالا (AHD CCTV) معرفی شد که از وضوح تصویر 720p و 1080p HD پشتیبانی می کند. پس اگر می خواهید تصاویر با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار داشته باشید، خرید دوربین ahd بهترین انتخاب برای شما است. حتی بهترین دوربین های آنالوگ نیز نمی توانند کیفیت تصویر دوربین های دیجیتال را ارائه دهند. ساختار آنها به دوربین اجازه می دهد تا حتی در تنظیمات کم نور یا بدون نور به دلیل LED های مادون قرمز داخلی کار کند. دوربین های تصویری حرارتی می توانند در مسافت های طولانی تا 300 متر دورتر را ببینند! اکنون به شرح رزولوشن های مختلف دوربین های مدار بسته می پردازیم. اکنون که می دانید دوربین مدار بسته دیجیتال چیست ، بسته به سیستم و نحوه تنظیم آن تصاویر را می توان ایمیل کرد ، در کارت حافظه داخلی ذخیره کرد یا به یک دستگاه ذخیره سازی خارجی منتقل کرد. رزولوشن دوربین مداربسته CIF مقدار 352 در 240 پیکسل است و یک چهارم رزولوشن D1 است. تفاوت انواع دوربین مدار بسته با این دوربین ها این است که در داخل محفظه نصب می شوند و در برابر گرد و غبار ، آلودگی و سایر عناصر طبیعی محافظت می شوند.

این دستگاه ها برای به دست آوردن اطلاعات فراوان در یک منطقه پرترافیک برای ایمن نگه داشتن هر مکان کمک می کنند. با استفاده از این منبع مستقل که در کنار DVR و یا NVR قرار می گیرد، شما تمام کابل ها را در یک نقطه جمع آوری می کنید. این وضوح معمولا برای مشاهده از راه دور از یک دستگاه تلفن همراه ( تلفن همراه ) استفاده می شود. داده های دیجیتال از طریق شبکه موجود به یک ضبط کننده ویدئوی شبکه اختصاصی ارسال می شود و از راه دور قابل دسترسی است. از آنجایی که هر دوربین عملا رایانه کوچک خودش است ، می تواند تعدادی عملکرد پیشرفته از تشخیص حرکت تا شروع ضبط را انجام دهد. تصاویر بر روی یک درایور سخت معمولا بر اساس FIFO ذخیره می شوند تا همیشه یک آرشیو ویدیوی متحرک در طی چند روز تعریف شده توسط کاربر وجود داشته باشد. دوربین های IP فقط باید به یک سوئیچ شبکه یا شبکه بی سیم متصل شوند که سیگنال ها را به NVR منتقل می کند. در زمان خرید می توانید مدل بی سیم را نیز انتخاب کنید. این دوربین مداربسته دارای یک فرستنده خود دوربین ، و یک گیرنده ( رسیور ) می باشد .

تا به اینجا دانسته اید که دوربین مدار بسته چیست . اگر یک سیستم مدار بسته نسبت به نفوذ آب باران مقاومت نداشته باشد، در تماس با رطوبت خراب می شود و در نتیجه قادر نخواهد بود تا تصاویر را ارسال نماید. اگر محیط مورد نظر بزرگ و گسترده بود میتوان با این شیوه کار نصب دوربینهای مداربسته را انجام داد. دوربینهای مداربسته بولت اگر در پوششی محافظ قرار بگیرند، ضد آب می شوند. دوربین مدار بسته بولت چیست ؟ Nvr چیست و چه کاربردی دارد؟ مورد دوم NVR است که نسبتا گران تر است و نیاز به دانش فنی دارد. اولین مورد DVR است که ارزان تر و راه اندازی آن آسان تر است. دقت کنید که نصب آنها در محل دشواری نباشد،برای تعمیر و نگهداری آن نباشد و دسترسی به آن آسان باشد. 1. مسیر اتصال غیر مستقیم آسان تر است ، اما از طریق شخص ثالث عبور کرده و جریان آن کندتر است.

دوربین های گردان یا PTZ نیز نمونه ای از دوربین های مداربسته هستند که مانند دوربین های دام قابلیت چرخش و زوم کردن در یک نقطه خاص دارند. برخی از دوربین ها مجهز به دید در شب هستند در حالی که برخی دیگر دارای ویژگی های زوم پان شیب و سنسورهای حرکت هستند. همچنین به احتمال زیاد عملکرد زوم بدون اینکه خیلی دانه دار شوند ، دارند. برای اینکه بدانیم یک دوربین مدار بسته تا چه میزان در برابر ضربات چکش مقاوم است، باید به استاندارد بین المللی EN و IK مراجعه کنیم. دوربین مدار بسته HDsdi : دوربین های با تکنولوژی HDsdi قبل از دوربین های مدار بسته HDtvi و HDcvi به بازار آمدند ولی بدلیل اینکه کیفیت و کارایی این انواع جدید بهتر است زیاد استفاده نمی شوند. نوجه به این نکته نیز ضروری است که این دوربین ها کیفیت بالای خود را مدیون تعداد LEDهای به کار رفته در آن ها می دانند.

یک سیستم آنالوگ شامل یک دوربین ( ها ) مجهز به یک تراشه CCD ( دستگاه متصل به شارژ ) است که نوری را که می گیرد به صورت ارقام درآورده و تصویر را برای پردازش می گیرد. از دوربین های آنالوگ استفاده می کند که برای سیگنال به یک کابل دو هسته ای نیاز دارند. به طور طبیعی یک مشتری می خواهد قبل از تصمیم گیری برای خرید بداند وضوح تصویر از یک سیستم چقدر واضح است! دوربین های IP که از طریق یک سوئیچ شبکه با قابلیت Power Over Ethernet (PoE) تغذیه می شوند ، نیاز به منبع تغذیه جداگانه را از بین می برند. همچنین از داده ها معمولا روی یک آرایه اضافی از دیسک های مستقل (RAID) نسخه پشتیبان تهیه می شود که در صورت خرابی هارد دیسک های پشتیبان تهیه می کند. لازم است کارشناس پروژه با انجام محاسبات توسط نرم افزارهای محاسبهگر هارد، حداقل ظرفیت هارد متناسب با خواسته کارفرما را تعیین، تهیه و بر روی دستگاه نصب نماید. در پک کامل دوربین مدار بسته برای منازل کلیه اجزاء سیستم دوربین مداربسته از فیش و کابل تا دستگاه و هارد به دقت انتخاب شده و توسط کارشناسان دیاکالا تست گردیده . تا به اینجا متوجه شده اید که دوربین مدار بسته دام چیست .

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار