انواع دوربین مدار بسته + کاربرد آنها

دوربین های مداربسته بی سیم دیجیتال، تصویر و صدا را به صورت بسته های دیجیتالی رمزگذاری شده، از طریق فرکانس رادیویی، در شبکه ای با پهنای باند بالا، ارسال می کنند. • در شبکه های بی سیم که قطع شدن اتصال دوربین مداربسته، حتی برای چند ثانیه، باعث از دست رفتن تصاویر می شود؛ قابلیت ANR بعضی از دوربین ها می تواند تاثیر به سزایی در ثبات عملکرد سیستم نظارت تصویر بی سیم شما داشته باشد. دوبین های مداربسته بی سیم با قابلیت ANR، در صورت قطع شدن اتصال به شبکه، امکان ضبط خودکار تصاویر بر روی کارت حافظه را دارند. خیر، دوربین مداربسته بی سیم از طریق شبکه WiFi داخلی تصاویر خود را به مانیتور یا دستگاه ذخیره ساز ارسال می کند، فقط در زمانی که بخواهیم تصاویر دوربین ها را از خارج شبکه WiFi ببینیم ، مثلا در زمانی که از محل کار بخواهیم تصاویر دوربین های خانه را ببینیم، از اینترنت استفاده می کنیم. این دوربین برای مشاهده جاده یا خیابان نزدیک محل زندگی یا کارتان بسیار ایدهآل است. روز و شب بودن برای این تستر بی معناست و به خوبی می تواند در هر ساعتی استفاده شود .

این دوربین مداربسته دارای قابلیت بزرگنمایی دیجیتال و زاویه دید 360 درجه افقی و 90 درجه سایت dahua-cctv-kala عمودی است. از دیگر ویژگی های برتر این دوربین قابلیت چرخش بصورت عمودی و افقی و نیز سنسور های تشخیص حرکت و چهره میباشد. غیر قابل تشخیص هستند . شکل دوربین باعث میشود افراد نتوانند به راحتی تشخیص دهند که دوربین از کدام سمت تصویر برداری میکند. این دوربین در هر ساعت از شبانه روز تصاویر و ویدئوهای بسیار با کیفیتی را ضبط میکند. از دیگر مزیت های این دوربین می توان قابلیت انتقال صدا بصورت دوطرفه و نیز ضبط صدا را نام برد.

برای خرید یک دوربین باید بدانید که این دستگاه چگونه کار میکند. این نوع دوربین بیشتر برای امنیت و نظارت در محیط داخلی و فضای باز مورد استفاده قرار میگیرد. دوربینهای گلوله ای دارای شکل مستطیلی و استوانه ای هستند و برای استفاده در فضای باز بسیار کاربردی است و به طور خاص برای ارائه در در فواصل طولانی است. این نوع سیستم نظارتی برای خواندن و ذخیره اطلاعات روی پلاکهای ثبت استفاده میشوند و یک راه حل ساده و کارآمد برای بسیاری از سازمانها از جمله پرداخت هزینه، مدیریت اقامت در هتل و غیره است. در این پک های دوربین مدار بسته هایک ویژن همه تجهیزات و ملزومات از جمله دوربین مداربسته, دستگاه ضبط تصاویر, هارد دیسک مناسب , اتصالات مورد نیاز , منبع تغذیه دی سی , کابل و سیم بطور کامل پیش بینی شده و آماده نصب می باشد. در حالی که برخی دیگر کلیه زمان تصویر مقابل خود را ضبط خواهند کرد.

نکتهی منفی دیگری که در رابطه با این دوربینها وجود دارد، این است که از آنجایی که این محصولات در عملکرد خود از سیستم آنالوگ استفاده میکنند، ممکن است تحت تأثیر نویزهای موجود در برق شهری قرار بگیرند که این امر سبب کاهش کیفیت تصاویر ارسالی خواهد شد. برای حفاظت از دوربین ها در برابر نور خورشید از شیدها یا سایه بان هایی برای دوربین استفاده می شود که اثر گرما را روی دوربین و اجزای لنز کاهش می دهد. برای عکسبرداری در شرایط تاریک ، دوربین باید مجهز به LED های مادون قرمز باشد. دوربینهای دید در شب معمولا در کنار لنز خود دارای led هایی حاوی اشعه مادون قرمز جهت بهبود کیفیت تصاویر می باشد . اصولاً ایده بهرهمندی از اشعه مادون قرمز در پایش فضا مربوط به استفاده در تاریکی مطلق است. دوربین مداربسته دید در شب از نور مادون قرمز برای روشن کردن تاریکی استفاده می کند. • انتخاب دوربینهای دید در شب؛ امکان دیدن محیط در تاریکی و شب یکی از قابلیتهایی است که در برخی از دوربینها به خوبی به آن توجه شده است. در ادامه یکی دیگر از کارکنان از پشت سر میآید و بدن بی جان مرد جوان را جدا میکند و پنکه نیز جرقه زده و دود از آن بلند میشود.

یک زاویه باز و بالا برای دوربین خود انتخاب کنید. این سیستم میتواند مجرمان بالقوه را باز دارد و در صورت وقوع هر جرمی، فیلمهای ویدئویی و تصاویر آنها میتواند به نیروی انتظامی کمک کنند تا تحقیقات و شواهدی را برای پیگیری در دادگاه قانونی ارائه دهد. در فیلم دوربین مداربسته لحظه وقوع این حادثه دلخراش ضبط شده است، او در یک لحظه عکس العمل آنی دستش را حرکت داد، اما فردی که روبرو و در نزدیکی وی بود متوجه نشد و در نهایت مرد جوان جان باخت. دوربین های مدار بسته وای فای دار برای انتقال تصویر نیاز به دستگاه ضبط ندارند. دوربینهای تحت شبکه به گونهای طراحی شدند که امکان رصد کردن مکان مدنظر در فواصل دورتر را تنها با اتصال به اینترنت فراهم میآورند که برای استفاده از این ویژگی میتوان آدرس IP مدنظر خود را بر روی آن تنظیم نموده و به صورت آنلاین همزمان تصاویر را با موبایل یا رایانهی خود مشاهده نمود. دوربین مداربسته داهووا با تنوع بسیار بالایی برای سطوح متفاوت امنیتی و متناسب با بودجهی اشخاص مختلف موجود بوده و میتوان به راحتی و تنها با کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی انتخاب بهترین دوربینهای این برند به خریدی موفقیتآمیز دست یافت.

این دوربینها برای استفاده در فضاهای بسیار بزرگ، محوطه ساخت و سازهایی که هنوز فاقد اتصال به شبکه برق هستند، باغها، ویلاهای شخصی، مکانهای دورافتاده و یا حضور در فضاهایی که عملاً امکان کابل رسانی وجود ندارد مانند سطح دریاچهها و آب سدها و… به گزارش رکنا، سرهنگ حسن شیخ نژاد اظهار داشت:در پی سرقت یک دستگاه خودرو پراید در سطح شهر ارومیه ماموران کلانتری ۱۴مدرس با بررسی میدانی از دوربین های مداربسته وصحنه جرم و همچنین استفاده از شگردهای خاص پلیسی در یک زن را در وقوع سرقت شناسایی کردند. به طور معمول برندهای مطرح و با کیفیت در سطح بالا قرار دارند و از قیمت بالایی برخوردار هستند.

دوربین های مداربسته بی سیم در مکان هایی که نصب موقت دارند، بسیار کاربردی می باشد. امروزه، مجموعه گسترده محصولات و راه حلهای CP PLUS میلیونها مکان را در سراسر جهان در مناطق جغرافیایی مختلف، از سایتهای دفاعی بسیار حساس گرفته تا ساختمانهای دولتی گرفته تا زیرساختهای حیاتی، حملونقل، هتلها، بیمارستانها، مؤسسات آموزشی و خانهها، با مشتریان بسیار راضی نظارت و ایمن میکند. برند شیائومی دوربینهای مداربسته با کیفیت بسیاری مانند مدل Mi 360 Degree Pro نیز به بازار عرضه میکند که تصاویر را با کیفیت بسیار بالا در اختیار کاربران قرار میدهند. توجه نمایید که بهترین مکان نصب دوربین مدار بسته در زاویه های گوشه اتاق و در ارتفاع بالا می باشد تا از دسترس افراد به دور باشد و همچنین باید دوربین ها بگونه ای قرار گیردند که بتوانند تصویر همدیگر را همپوشانی نمایند یعنی اگر زمانی یک دوربین از کار افتاد دوربین دیگری در زاویه خوب باشد که بتواند حداقل 90% کمبود این دوربین مدار بسته را جبران نماید و همچنین با این همپوشانی زاویه بندی دوربین های مدار بسته شما دید بهتری از تمامی زوایای آن مکان خواهید داشت. عمده ترین هدف خرید دوربین مدار بسته، نظارت و بررسی وقایع است؛ اما این دوربین ها کارکرد های مفید دیگری را نیز شامل می شوند که به اختصار به آن می پردازیم.

رایج ترین مجموعه استانداردهای بی سیم ، IEEE 802.11 است. بنابراین امکان تداخل سیگنال این گونه دستگاه ها، با دوربین های مداربسته بی سیم آنالوگ وجود دارد. استاندارد IEEE 802.11ac که مطمئنا در آینده ای نزدیک، به دوربین های مداربسته بی سیم اضافه می شود در باند 5GHz فعالیت می کند و نرخ انتقال داده به مراتب بالاتری را دارد. استفاده از این دوربین ها برخلاف نامشان در بازار ایران، منحصر به مصارف صنعتی نیست. در هر صورت مشکل باید برطرف شود زیرا دوربین مداربستهای که کار نکند عملاً بیفایده خواهد بود؛ اما لزوماً به این معنا نیست که حتماً باید از کسی برای حل این مشکل کمک بگیرید.

• حتما از دوربین بی سیمی که رمزگذاری WPA/WPA2 را پشتیبانی می کند، استفاده کنید و هنگام انتخاب پسورد، از کلمات عبور متشکل از حروف بزرگ و کوچک و کاراکترهای خاص و اعداد استفاده کنید. این دوربین های تمامی استانداردهای 802.11b/g/n را پشتیبانی کرده و امکان رمزگذاری به روش های WEP, WPA-PSK/WPA2-PSK را دارند. • مناسب بودن رزولوشن دوربین مدنظر؛ رزولوشن دوربین انتخابی میبایست با طول و عرض مکان مدنظر تناسب داشته باشد. جهت افزایش کیفیت تصاویر فناوری WDR در دوربین تعبیه شده که جهت یکسان سازی تراکم نور در تصویر در ابتدای درب های ورودی و یا مکان هایی که نور مستقیما به دوربین می تابد مفید است، و یا قابلیت ICR که جهت افزایش کیفیت تصاویر در طول روز مورد استفاده قرار می گیرد. در این حالت یک شبکه اینترنتی محلی راه اندازی میشود و دوربینها و گیرندهها با کمک آن کار ارسال و دریافت و ذخیره سازی تصاویر را انجام میدهند. همچنین، این دوربین ها از کدک فشرده سازی اختصاصی Ultra 265 بهره می برند که با استفاده از تکنولوژی درک هوشمند مناطق (IRP) حجم تصاویر ارسالی را کاهش داده و تا 75% در هزینه های پهنای باند و حافظه ذخیره سازی صرفه جویی می کند. دوربینهای مداربسته بیسیم برای کاهش زمان نصب ساخته شدهاند.

این دوربین ها بعد از مدت زمان طولانی کیفیت تصویرشان کاهش پیدا می کند. پس از ثبت درخواستتان، ظرف مدت کوتاهی چند نصاب دوربین مداربسته در تهران که در این پلتفرم فعالاند، درخواست شما را مورد بررسی قرار میدهند. مقاله ای که امروز می خواهیم برای شما مورد بررسی قرار دهیم راجع به دوربین مدار بسته است، با ما همراه باشید تا تمام نکاتی که می خواهید در این باره بدانید را به شما بگوئیم.امروزه امنیت در هر مکانی نیاز مبرم دیده می شود، با پیشرفت تکنولوژی انجام بسیاری از کارها راحت شده است، یکی از این موارد دوربین مدار بسته است که در ادامه بیشتر درباره ی آن صحبت خواهیم کرد. برای مثال اگر تصمیم دارید مکانی را به صورت مخفیانه تحت نظر بگیرید، لازم است از نوع دوربینهای با سایز کوچک همچون دوربین پینهول یا مینیاتوری استفاده کنید. چگونگی طراحی سیستم های امنیتی متناسب با پروژه های مورد درخواست مشتری برای جلوگیری از حفره های امنیتی را بیاموزید، کار با انواع DVR, NVR را فرا بگیرید، با منوها و انتقال تصویر به روشهای مختلف در شبکه های مختلف آشنا شوید، مدلهای کابل کشی سوکت زنی کابلها و عیب یابی سیستم های معیوب و رفع ایرادات را بیاموزید. معایب دوربینهای تحت شبکه تنها به قیمت بالاتر این دوربینها نسبت به مدلهای پیشین مربوط خواهد شد.

خرید دوربین مدار بسته از چندین منظر قابل بررسی است. دوربین های مداربسته بولت طوری طراحی شده اند که به راحتی حتی توسط خود خریدار قابل نصب می باشند. دوربین های مداربسته بی سیم برند UNV در دو نوع بولت و دام موجود می باشد که از دو مدل محبوب و پرطرفدار آن می توان به مدل های بی سیم 2 و4 مگاپیکسلی اشاره کرد. بدنه دوربین های بولت طوری طراحی شده که در برابر عوامل محیطی از جمله گرد و غبار، باران، تگرگ و … HD-CVI (High Definition composite Video Interface ) تکنولوژی برای ارائه تصاویر با رزولوشن HD بر روی بستر کابل کواکسیال که محدودیتهای دوربینهای آنالوگ از جمله ارائه تصاویر تا رزولوشن 1080P ارتقا داد. عملکرد این دوربینهای ایمنافزا بر اساس استفاده از امواج آنالوگ و کابلهای دو رشتهای و کواکسیال میباشد. دوربین مداربسته داهوا مدل تحت شبکه از جدیدترین محصولات دوربینهای مداربسته است که برخلاف مدلهای پیشین به کابل کواکسیال وابسته نبوده و به جای آن از کابل شبکه استفاده میکند. دوربینهای مدار بسته در برند و مدلهای متنوع در کیومیتا جهت خرید موجود هستند و مشاهده و مقایسه آنها به راحتی امکان پذیر است.

این دستگاهها با تبدیل تصاویر آنالوگ دوربین مداربسته داهووا به تصاویر دیجیتالی، امکان ضبط و کنترل تصاویر ایجاد خواهند کرد. علی رغم اینکه این دوربین ها برای نظارت و کنترل رفت و آمد افراد و بسیاری موارد دیگر مفید هستند، برخی عوامل محیطی و جوی می تواند کارایی آن ها را مختل کند. برای نصب دوربین مداربسته عبور دادن کابل ها احتیاج به سوراخ کردن دیوار و سپس عبور دادن کابل از بین دیوارها به طرف دستگاه DVR از طریق فضاهای باز موجود در منزل و معمولاً زیر شیروانی دارد. همچنین، تمامی دوربین های مداربسته بی سیم UNV دارای استاندارد IP67 بوده و امکان نصب در فضای باز و شرایط سخت محیطی را دارند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار