انواع مختلف دوربین مداربسته سقفی

یکی دیگر از انواع دوربین مدار بسته ، دوربین مداربسته سی مونت است .دوربین مداربسته سی مونت ویژگی خاص و ویژه ای ندارد، جز آن که لنزش می تواند به بالاترین نوع خود ارتقا پیدا کند. یکی از معروفترین و محبوبترین برندهای انواع دوربین مدار بسته، دوربین Video park میباشد که دارای قابلیتهای هوشمند است. دوربین مداربسته اسپید دام: این دوربینها دارای قابلیت چرخش به اطراف میباشند. در واقع، این دوربینها به اشعهی مادون قرمز مجهز هستند که برای فضاهای کم نور مناسب میباشند. پس برای به دست آمدن نتیجه مطلوب باید نور مناسبی برای این دوربین ها فراهم شود. این نوع دوربین ها از طریق دریافت اشعه مادون قرمز و گاها فرابنفش کار میکنند. یکی از نکات مهمی که باید در نظر گرفت این است که دوربینهای تحت شبکه تصاویر و فیلمهای شفافتر و با کیفیتتری را تولید میکنند. این برند توانسته در بازار ایران طرفداران زیادی به دست آورد و انواع محصولات تولید شده توسط هایک ویژن مانند انواع دوربین های مداربسته، دستگاه های DVR و NVR، تجهیزات و لوازم جانبی مربوط به سیستم های مداربسته، کابل های شبکه و… برای اجرا و نصب این دوربینهای مداربسته، به دوربینهای تحت شبکه یا همان آی پی، NVR و همچنین سوئیچ شبکه نیاز است.

به طور مثال زمانی که از شرکت خود دور هستید و تمایل دارید بدانید که کارها چگونه پیش می رود می توانید وضعیت شرکت را از طریق فیلم های ضبط شده توسط دوربین ها چک کنید. بنابراین این دوربین برای افرادی که در تاریکی به فیلم با کیفیت و قابل اعتماد نیاز دارند بسیار ایدهآل است. اما محافظ ضدآب این دوربین و قابلیت اضافه کردن محفظه محافظ در برابر سرما، آن را برای فضای باز یا صنایع خاص نیز ایدهآل میکند. طریقهی ساخت این دوربین به این شکل است که یک دوربین کوچک را درون یک محفظه قرار میدهند و روی محفظه را با یک آینهی محدب میپوشانند. این دوربینها طوری طراحی شدهاند که هم میتوان آنها را در محیطهای بسته مورد استفاده قرار داد و هم در محیطهای باز. جنس بدنه در دوربین های دام از نوع پلاستیک است، از این رو برای موقعیت های باز و در بیرون از مکان های مسقف کاربر چندانی نخواهند داشت. با توجه به برند و نوع دوربین، کیفیت تصویر، جنس بدنه و سنسورهای مختلف آن، دارای قیمتهای مختلفی میباشد. تقریباً همه دوربین ها دارای یک آداپتور برق هستند که به پریز دیواری معمولی وصل می شوند.

در این مطلب به لزوم نصب دوربین مداربسته در ادارات و سازمان ها پرداخته ایم و نکاتی در خصوص نصب دوربین مداربسته در این مکان ها برای شما بیان می کنیم. بنابراین باید در خصوص این که قانون در خصوص استفاده از این مدل دوربینها چه حرفی برای گفتن دارد دقت کرد. و بستگی به نیاز هر محیط میتوان از انواع لنز دوربین مداربسته ثابت یا واریفوکال استفاده کرد. بنابراین این مدل دوربین مداربسته برای محیطهای تجاری، که نیاز به نظارت شبانه روزی در یک محیط بیرونی با شرایط نوری متفاوت دارند، میتواند بهترین دوربین دید در شب باشد. به این معنی که ویدیوهای ضبط شده را از طریق یک شبکه کامپیوتری و اینترنت انتقال میدهد. این ها همان دوربین های آنالوگی هستند که با اتصال به کارت شبکه به آن ها می توان آن ها را به هم مرتبط کرد. خروجی های ویدئو VGA – HDMI – AV : برای نمایش تصاویر بر روی نمایشگر از این خروجی ها می توان استفاده کرد.

فیلتر برشِ مادون قرمز در روز و شرایط نور مناسب فعال میشود. زیرا در نصب دوربین مداربسته بیسیم نیاز به کابلکشی نیست و زیبایی فضای داخلی کاملا حفظ میشود. انواع دوربین مدار بسته بدون سیم، به دلیل عدم نیاز به کابلکشی و حفظ زیبایی دکوراسیون، مناسبترین گزینه برای مکانهایی مانند موزهها، مساجد، کلیساها و خانههای باشکوه هستند. ضعف اصلی دوربین­ های امنیتی بدون سیم، نیاز به بارگیری مجدد باتری ­ها است. دوربین های مداربسته بی سیم، دیسک فشرده ای را ارسال می کنند که برای دریافت آنها باید آن دیسک به روی سیستم کامپیوتر شما نصب شده باشد. دوربین هایی که با استراتژی دقیق نصب شده باشند از دسترسی آن ها و هم چنین قصد آن ها برای سرقت اطلاعات شما جلوگیری می کنند. این دوربین ها در مقایسه با دوربین های شبکه یا دیجیتال از عیب های بزرگی برخوردارند که یکی از بزرگترین آنها محدود بودن کیفیت تصویر این دوربین هاست. دوربین های تحت شبکه برای زمانی که دور از محیطِ مورد نظر هستید و نیاز به چک کردن محیط دارید ایدهآل است.

خوشبختانه این دوربین ها دارای زاویه چرخش نسبتاً خوب و زوم سریعی است. دوربین های لنز ثابت دارای زاویه تصویر و بزرگنمایی ثابتی هستند که با نصب آنها تصویری ثابت از یک محیط (از نظر بزرگنمایی و وسعت دید دوربین) را در اختیار قرار می دهند. چون با قرار دادن دوربین در معرض نور، تصاویر ضبط شده تار و بیکیفیت خواهند شد. همانطور که در بالا گفته شد باید این تکنولوژی را از شرکتی خریداری کرد که سابقه درخشانی در این زمینه داشته و به آن می توان اعتماد کرد. در کشور امریکا نیز دوربین مداربسته در دهه ۴۰ میلادی تولید و در بین مردم استفاده از آن پذیرفته شد و کمکم دوربین های مداربسته در معابر شهری نیویورک نصب گردید. در واقع، این دوربینها مجهز به نور مادون قرمز نیستند؛ ولی با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها ، میتوان تصاویر و فیلمهایی با کیفیت بالا در نور شب را تولید کرد.

خروجی VGA فقط انتقال تصویر را انجام میدهد. با این حال، ابزارهای بیسیم فقط با یک سیگنال ویدیویی کار میکنند. به یاد داشته باشید این یک مشاوره کاملا رایگان می باشد. مرحله اول نیاز به تجربه و نظر کارشناسی دارد که شما در این مرحله حتما می بایست سراغ کارشناسان خبره رفته و از مشاوره آنها بهرمند شوید لذا به همین دلیل اولین مرحله در سفارش دوربین از این شرکت کارشناسی محل و تهیه نقشه شما به صورت رایگان می باشد در این نقشه جایگاه دوربین ها در ساختمان مشخص شده و مسیر های سیم کشی تا دستگاه ضبط تصویر مشخص می شود. شرکت مهر تجارت با کادری مجرب این نیاز شما را برطرف کرده است و شما می توانید با یک تماس ساده از مشاوره رایگان متخصصان ما بهره مند شوید و از این طریق متحمل هزینه های گزاف و اتلاف وقت و انرژی نشوید.

اگر اجرا و ظاهر بیعیب و نقص در نصب سیستم نظارت تصویری برای صنعت شما مهم است؛ دوربین مداربسته بی سیم یک گزینه امنیتی عالی از بین انواع سایت dahua-cctv-kala دوربین مداربسته است. در واقع، این دوربینهای مداربسته عموماً با استفاده از یک محیط آنالوگ، نصب و راه اندازی میشوند. دوربین مداربسته اوتدور متناسب با تغییرات نور محیط و مقاومت در برابر شرایط آب و هواییِ متفاوت ساخته شدهاند. این دوربینها را با طراحی کاملا ضد آب تولید میکنند. اگر دوربین مداربسته را در قسمتی از پارکینگ می خواهید نصب کنید که زیر سقف نیست و در معرض بارش برف و باران قرار دارد ، باید دوربین مداربسته ضد آب تهیه کنید . یکی از ویژگی هایی که کاربران از دوربین های خود که در پارکینگ ها و ورودی ها نصب کرده اند انتظار دارند، این است که بتوانند پلاک خودرو ها را بدون هیچ مشکلی شناسایی کنند، حال اگر نور چراغ های جلوی خودرویی مستقیم به لنز دوربین بتابد – به خصوص اگر شب باشد – کیفیت تصاویر کاهش پیدا می کند و پلاک خودرو ناخوانا می شود.

تصویر برداری این دوربین ها از یک الگوریتم ریاضی پشتیبانی میکند تا قابلیت نمایش ۳۶۰ درجه ای را ارائه دهد. دوربین های مداربسته C-Mount معمولاً حجیم هستند، و مانند دوربینهای بولت این مسئله به عنوان یک مزیت و بازدارنده عمل میکنند. این دوربینها تصاویر ضبط شده را توسط سیگنالهای دیجیتال به دستگاه ذخیرهساز و یا مستقیما به کامپیوتر ارسال میکنند. دوربینهای ویدئویی بر اساس سیگنالهای خروجی یا آنالوگ هستند یا دیجیتال، به این معنی که هر دوربین تصاویر ضبط شده را بر اساس سیگنال آنالوگ یا دیجیتالی به دستگاه ذخیرهساز ارسال میکند. این نوع دوربین های از نسل جدید دوربین های مدار بسته هستند و با استفاده از تغییر فرکانس سیگنال خروجی کار می کنند.

به همین دلیل، این دوربینها برای نظارت بر فضای باز که دوربینهای IR قادر به عملکرد مطلوب نیستند ایدهآل هستند. دوربینهای مداربستهی مخفی در خودکار تنها مخصوص فیلمهای جیمز باند نیستند. در میان انواع دوربین مداربسته مخفی، این مدل به نام دوربینهای پین هول یا Pin hole نیز شهرت دارد و از نظر اندازه و کاربرد در زیر دستهی دوربینهای مداربستهی مخفی مینیاتوری قرار میگیرد. دوربین پین هول ابعاد کوچکی در حدود 3×3 سانتیمتر، لنز ثابت و میکروفن جهت دریافت صدا دارد. این دوربینها که در بدنهی خودکار تعبیه میشوند، قابلیت ضبط تصویر و صدا را با کیفیت قابل قبولی دارند. همچنین به دلیل اینکه این نوع دوربین از فرمت فشردهسازی تصاویر استفاده نمیکند، تصاویر با کیفیت مطلوبی دریافت میشوند. اما در غیر این صورت، با توجه به اینکه امکان تصویر برداری از ساکنین و مهمانان آن ها وجود دارد، به دلیل وجود قوانین حقوقی و شهروندی، نصب دوربین می تواند از مصادیق «تعرض به حقوق خصوصی مالکین و تجسس در احوال شخصی افراد» تلقی گردد. در بیشتر مواقع نیز این کار توسط اشخاص و دور یک میز انجام می شود که امکان دارد سال بعد اصلا این دورهمی برقرار نباشد. یک دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP، بهترین دوربین مدار بسته خانگی یا برای مشاغل است؛ که صاحبان آنها غالباً از محل مورد نظر دور و یا مدام در حال سفر هستند.

همان طور که از اسم آن نیز مشخص است، هدف اصلی و عملا تنها هدف استفاده از این دوربینها این است که بدون جلب توجه و چه بسا به صورت مخفیانه اتفاقات و فعالیتهایی که در یک مکان مشخص اتفاق میافتد را ثبت کنند. خیر. فرض کنید دوربین AHD مگاویژن (Megavision) با داشتن سنسور تصویر سونی ارجینال قیمتش از دوربین HDCVI کورتک (Cortech) با همان مگاپیکسل بالاتر می باشد. به دلیل وضوح بسیار بالاتر دوربینهای IP نسبت به دوربینهای آنالوگ، در تصاویر ضبط شده جزئیاتی مانند شماره پلاک به راحتی قابل خواندن است و در وضوح 11 مگاپیکسل و بالاتر تصاویر با کیفیت پزشکی قانونی ضبط میشوند. انواع دوربین مدار بسته HD با وضوح بالا برای محیطهایی که احتمال سرقت در آنها زیاد است مانند بانکها بسیار مفید هستند. به عبارت دیگر، دستگاه DVR، وظیفه ضبط تصاویر در سیستم دوربین های مدار بسته را بر عهده دارد.

به این ترتیب که با یک جانمایی درست و انتخاب دوربین مناسب قادر هستیم تا سطح پایش دائمی از محیط هدف داشته باشیم. برای این کار سیگنال آنالوگ به وسیله کارت ضبط ویدئو در کامپیوتر به دیجیتال تبدیل میشد تا امکان ضبط ویدئو در کامپیوتر فراهم شود. دوربین مدار بسته سی مونت در یک زاویه دید قرار می گیرد و امکان چرخش ندارد و می تواند بر روی دیوار نیز به خوبی نصب گردد. از دوربین مدار بسته استفاده میشود. اطلاعات نیز درون کامپیوتر ذخیره میشود. زیرا راهی برای ثبت و ذخیره اطلاعات وجود نداشت. در حال حاضر به جز استفاده از انواع DVR، روشهای دیگر در پردازش و ذخیره تصاویر آنالوگ منسوخ شده است.

این دوربین تصاویر زاویه دیدش را به خوبی رصد کرده و آن ها را با بهترین کیفیت در سیستم ضبط می نماید. دوربین مداربسته روز و شب به دلیل امکان رصد مناسب در شب به این نام شناخته می شود. این دوربین به راحتی می تواند از فاصله حدود 200 متری یک فرد را رصد نماید. اما تصویربرداری فوقالعاده حساس، این دوربین را برای دید در شب منحصر به فرد کردهاست. اگر تصمیم دارید که از زاویه به خصوصی تصویربرداری کنید و نیازی به چرخش دوربین نمی بینید، دوربین های بولت گزینه ی مناسبی برای خرید دوربین مدار بسته شما محسوب می شوند. مثلا ممکن است برای شما تصویربرداری در شب، از روز مهم تر باشد، که در این مورد بهتر است از دوربین مداربسته مادون قرمز هایک ویژن استفاده کنید. با وجود انواع دوربین های مداربسته در اطرافمان، زندگی هر روز از سطح امنیت بالاتری برخوردار میشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار