دوربین تحت شبکه بیسیم چیست؟

اکنون قادر به دیدن تصاویر دوربین مداربسته روی گوشی خود هستید. دوربین های پین هل یا همان دوربین های مخفی دوربین های با ابعاد کوچک بوده که به دلیل حجم کم اغلب برای مصارف مخفی کاربرد دارند به طوری که فرد به سختی قادر به رویت بدنه دوربین است. این دستگاه بر مبنای کنترل دوربینهای شبکه طراحی شده و مدلهای مختلف آن در ابعاد مختلف موجود است. همه ی این دوربین ها در وبسایت دوربین استور موجود است و با قیمت مناسب عرضه می گردد. دوربین مداربسته هایک ویژن توانست به سرعت محبوبیت زیادی در جهان پیدا کند و این شرکت به دلیل همکاری با کمپانی های بزرگ تولید کننده لنز و فناوری های هوش مصنوعی اکنون توانسته است محصولات بسیار هوشمند و کاربردی را در این زمینه عرضه کند و به همین دلیل به سرعت در بین برندهای محبوب جهانی قرار گرفت. هایک ویژن برای رقابت در سطح جهانی تلاش کرده است تا فناوری های اختصاصی خود را نیز مانند انتقال تصویر هایک ویژن به دوربین های خود اضافه کند و این موضوع سبب شده است که محصولات این شرکت برای استفاده در شرایط محیطی مختلف بسیار مناسب باشند و اگر به دنبال خرید یک دوربین مداربسته هایک ویژن هستید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این دوربین ها امکانات بسیار زیادی دارند و هرکدام از این تجهیزات امنیتی برای یک محیط خاص طراحی شده است.

دوربینهای آنالوگ نصب بسیار ساده ای دارند اما دوربینهای دیجیتال به همان اندازه که میتوانند کارایی بالاتری داشته باشد، باید توسط متخصصین و کارشناسان خبره آن نصب و راه اندازی گردند. ما در این مقاله به نکات مهم در انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربینهای مداربسته اشاره کردهایم. راهها و مراحل زیادی برای نصب دوربین مداربسته وجود دارد؛ البته باید گفت که این مراحل بهراحتی و سادگی انجام میشود و نیاز نیست تا سخت زیادی برای نصب دوربین بکشید. در گذشته تمام دوربین هایی که در ساختمان های مختلف نصب می شد، دارای سیم بودند. اگر به دنبال استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن به صورت تحت شبکه هستید، می توانید از سری های تحت شبکه هایک ویژن استفاده کنید. دوربین مداربسته هایک ویژن، نه تنها می تواند سبب تامین امنیت محیط کار شما شود، بلکه با یک کنترل منظم و همچنین استفاده از فناوری های هوش مصنوعی می تواند در محیط های بزرگی چون متروها، شرکت ها، پل های عابر پیاده، جاده ها و بسیاری از بخش های دیگر نی مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی در موسسات، شرکت ها و بخش های صنعتی کاربرد زیادی دارد و سبب می شود تا کنترل کاملی بر روی محیط کار یا زندگی خود داشته باشید.

اکنون دوربین مداربسته هایک ویژن با ارائه مدل های مختلف، به عنوان یک انقلاب جدید در حوزه امنیت محسوب می شود که می تواند کار را برای سیستم های نظارتی ساده تر کند و تمرکز آنها را بر روی مدیریت کردن جمعیت یک محیط شلوغ ساده تر کند. در واقع طراحی آن نیز به گونه ای است که نصب ان را فقط بر روی سقف ممکن میسازد. با داشتن دانش کمی از شبکه نصب و ابزار اولیه نصب می توانید دوربین مداربسته را خودتان نصب نمایید. البته بیشتر این نوع مدل، از دوربینهای تحت شبکه و دیجیتال هستند و علاوه بر تصویر با داشتن یک میکروفون داخلی، صدا را نیز ضبط مینمایند. بیشتر بخوانید: دوربین مدار بسته بیسیم (وایرلس) چیست و چه مزایایی دارد؟ گفتنی است که پیش نیاز استفاده از همه ی روش ها این است که شما بدانید به چه تعداد دوربین نیاز داشته و چه حجمی برای ضبط تصاویر مد نظرتان می باشد. در بین انواع مدل دوربینهای آنالوگ، کار شما برای پیدا کردن دوربین مد نظرتان با قیمتی مناسب به مراتب راحتتر از خرید یک دوربین دیجیتالی است.

شرکت هایک ویژن همیشه در تلاش است تا بخش امنیت دوربین های مداربسته خود را به یک سطح بالاتر هدایت کند و به همین دلیل به دنبال استفاده از ویژگی های مختلف هوش مصنوعی در محصولات خود است. محصولات این شرکت شامل طیف وسیعی از ابزارهای امنیتی مانند؛ دستگاه های NVR، دوربین های مداربسته آنالوگ و دیجیتال و بسیاری از تجهیزات دیگر می شود که برخی از آنها به صورت تحت شبکه و با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی می توانند کنترل کاملی بر روی محیط موردنظر شما داشته باشند. حتی وجود قابلیت دید در شب نیز در این نوع دوربین ها باعث می شود تا کنترل بهتری بر روی تمام محیط در طول شب نیز داشته باشید. دوربین مدار بسته آنالوگ HD؛ مشخصا بزرگترین تفاوت این نوع دوربین با بقیه رزولوشن و وضوح بالای آن است، در مکانهایی که شناسایی چهره افراد اهیمت پیدا میکند این نوع دوربینها کاربردی میشوند. رییس وقت قوه قضاییه همان موقع از محارب بودن این افراد خبر داد و خواستار اقدام پلیس برای دستگیری آنها شد. همچنین این شرکت با دریافت گواهینامه CMMI در سال 2009 نشان داد که می تواند به عنوان یک سیستم امنیتی، بسیار کاربردی و البته ارزان قیمت مورد استفاده قرار بگیرد.

این دوربین ها قابلیت استفاده در محیط شبکه را دارا می باشند و شما با اتصال تمام این دوربین ها به یک سوییچ به آسانی می توانید اطلاعات بدست آمده آن را کنترل کنید و با این روش بر روی تمام دوربین های نظارتی خود کنترل داشته باشید. با توجه به این که یکی از وظایف اصلی دوربین های نظارتی بحث حفاظت فیزیکی و کنترل آن می باشد، شما با خرید دوربین مداربسته می توانید از راه دور نسبت به کنترل مکان مورد نظر اقدام نمایید و گاها خیلی از خطر ها که در بخش حفاظت فیزیکی و حضوری دارد را کاهش دهید. از کمبودهای دوربینهای آنالوگ نیز میتوان به این اشاره کرد که بخاطر ضعف در نمایش با وضوح بالا، امکان پوشش دهی مکانهای خیلی بزرگ بوسیله یک دوربین امکان پذیر نیست و ترجیحا باید از چندین دوربین آنالوگ استفاده نمود. در نصب دوربین مدار بسته می توان با استفاده از تجهیزاتی مانند داکت، لوله، سینی کابل و … اگر قصد نظارت بر مکان بزرگی را دارید، از دوربین های مداربسته سیمی استفاده کنید، ولی اکثرا برای نصب دوربین مداربسته در خانه، سیستم دوربین مدار بسته بیسیم (وای فای، وایرلس) چه از لحاظ سادگی نصب و چه از لحاظ سادگی سیستم، بهتر است.

میزان آنتندهی این دوربینها به مکان مورد استفاده و موانع بین راه آنها بستگی دارد و جنس مصالح ساختمانی بکار رفته تاثیر اصلی را بر آنتن سایت dahua-cctv-kala دهی دارند. پین هول نیز نمونه ای از دوربین های مداربسته هستند که اندازه مینیاتوری دارند و به همین دلیل در مکان هایی که فضای کافی وجود ندارد و یا در مواردی که نصب دوربین به صورت مخفی نیاز است مورد استفاده قرار می گیرند. انواع دوربینهای مداربسته بر اساس نحوه انتقال تصویر عبارتند از: بدون انتقال تصویر (فقط ضبط در حافظه محلی)، انتقال تصویر از طریق دستگاه ضبط مرکزی، انواع دوربین وای فای (با قابلیت انتقال تصویر از طریق انواع مودم وای فای دار)، و انواع دوربین سیم کارت خور (با قابلیت انتقال تصویر از طریق بسته دیتای سیم کارت نصب شده در دوربین). یک تکنولوژی دیجیتال در دوربین های مداربسته پاناسونیک که همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه کاهش نویز در تصویر را برعهده دارد. این نویز سبب اختلال در انتقال اطلاعات و ایجاد پارازیت می گردد. به این نرخ فریم گفته می شود و در فریم بر ثانیه (fps) اندازه گیری می شود. نحوه قرار گیری LED دو نوع است؛ یک نوع به تعداد زیاد ولی اندازه کوچک اطراف لنز دوربین و نوع دیگر تعداد کم با اندازه بزرگ که تفاوت قیمتی چندانی ایجاد نمی کند.

در 1976 اولین VCR که از نوارهای VHS استاندارد استفاده میکرد توسط رییس شرکت JVC معرفی شد که در بازار VCR با این رکوردرهای 120 تا 180 دقیقه ای انقلاب عظیمی ایجاد شد. این مدل که ابتدا از رزولوشن 1.4 مگاپیکسلی پشتیبانی میکرد پس از ارتقای سیستمهای خود در سال 2015 مانند دو مدل قبلی، رزولوشن را به 2 مگاپیکسل رساند اگر چه شرکت داهوا مدعی این بود که این مدل از آنها مستقیما کپی برداری شده است. پس اگر شروع کنید چه در ایران چه خارج از ایران با موقعیت های خوب مواجه خواهید بود. پس از این قسمت دوربین را قرار داده و پیچها را بر روی آن سوار و محکم کنید. بخاطر نوع تصویری که دوربینهای آنالوگ دارند، تصاویر ضبط شده شان حجم کمتری خواهد داشت که به وسیله کابل کواکسیال (به جای LAN در دیجیتالی ها) بر روی DVRها منتقل میشوند. ویدیوهای ضبط شده در این نوع دوربین امنیتی با سیگنال آنالوگ و بوسیله یک کابل کواکسیال به یک DVR منتقل میشود.

حسن بزرگی که این نوع دوربین های مداربسته داشتند قیمت ارزان و اقتصادی آنها بود ولی از از لحاظ کیفیت، از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند و بیشتر برای محیط هایی کاربرد داشتند که از حساسیت بالایی برخوردار نبودند. در آن سالها بیشتر به عنوان نظارت در پایگاه های فضایی و ارسال تصویر از فضا استفاده می شد. همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد از DVRها برای ضبط تصاویر دوربینهای مداربسته آنالوگ استفاده میشود که تصاویر هم بوسیله کابلهای کواکسیال به آن منتقل میگردد. این شرکت با دریافت CC نشان داده است که در هنگام استفاده از دوربین مداربسته هایک ویژن، می تواند داده های شما را به صورت رمزنگاری شده منتقل کند و این داده ها به هیچ عنوان توسط تجهیزات خارجی قابل دسترس نیستند و این سبب تامین امنیت بیشتر شما خواهد شد. اولین ضبط کننده ویدیوی دیجیتالی در اوایل سال 2000 میلادی همراه با انقلاب دیجیتالی معرفی شد که در واقع همزمان با ظهور هارد دیسکها و جایگزینی آنها به جای VCR و مالتی پلکسر بیشتر سیستمهای دوربینهای مدار بسته بود.

اما در NVR انتقال تصاویر به وسیله کابلهای اترنت صورت میگیرد یا به صورت بی سیم کار میکند و برای ضبط تصاویر دوربینهای دیجیتال IP از آن استفاده میکنند. برندهای مختلفی در بازار جهانی دوربین مداربسته بی سیم را عرضه می کنند. هایک ویژن به عنوان به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین های مداربسته در جهان اکنون به کمک ، نمایندگی هایک ویژن خود توانسته محصولات کاربردی و مهم خود را به ایران نیز عرضه کند و این موضوع سبب شده است تا محصولات باکیفیت و فوق العاده این شرکت در دسترس کاربران ایرانی نیز باشد. هایک ویژن در ابتدا در تلاش بود تا دوربین های خود را در دو مدل آنالوگ و دیجیتال عرضه کند و اکنون بعد از گذشت سالیان دراز به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین در جهان تبدیل شده است. این تجهیزات نیز از دید هایک ویژن مخفی نمانده اند و این کمپانی چینی تلاش کرده است تا با ارائه یک فرمت اختصاصی و بسیار کم حجم تر به نسبت H.265 در ذخیره سازی داده های شما نیز بهینه سازی های زیادی را انجام دهد. برند Ambrella که به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی تولید چیپ به شمار می رود، اکنون وظیفه ساخت سیستم پردازشی دوربین های دیجیتال هایک ویژن را برعهده دارد و باید گفت که این شرکت به صورت تخصصی بر روی این نوع محصولات کار می کند و به همین دلیل شما می توانید با فرمت سازی کاملا اختصاصی و کم حجم، اطلاعات بیشتری را در یک سال بر روی حافظه DVR خود ذخیره سازی کنید.

دلیل محبوبیت این نوع دوربین مداربسته هایک ویژن در بازار، به دلیل هزینه بسیار پایین راه اندازی و استفاده طولانی مدت از این محصولات می باشد. از منظر قیمت این دو نوع دوربین خب مشخصا قیمت دوربینهای آنالوگ بسیار کمتر از دوربینهای دیجیتال است اگرچه دوربینهای دیجیتال با اینکه بسیار قیمت بالاتری دارند اما بخاطر تواناییهای بالایشان شاید بتوانند هر کدام با چندین دورین آنالوگ از نظر عملکرد برابری کنند. این تجهیزات می توانند به کمک یک دستگاه دی وی آر هایک ویژن مناسب به صورت شبانه روزی کار کنند و این موضوع برای محیط های کوچک مانند مغازه ها، موسسات و سایر بخش هایی که از نظر امنیت نیازمند دوربین مداربسته هستند بسیار مهم و کاربردی است. این دوربین ها، دوربین مخفی کوچک شارژی نیز هستند. دوربین مداربسته صنعتی یا باکس زاویه دید بسیار محدودی دارد و زمانی که شما این دوربین را در یک منطقه خاص قرار می دهید باید از این موضوع آگاه باشید که دوربین فقط زوایای خاصی را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین دوربین های تحت شبکه هایک ویژن از نظر طراحی نیز بسیار فوق العاده هستند و با وجود فناوری های جدید هوش مصنوعی می توانند میزان تراکم یک جمعیت یا یک چهره را که به صورت مکرر از یک محیط استفاده می کند را تشخیص دهد.

هایک ویژن همچنین توانسته است تا گواهینامه Common criteria را نیز دریافت کند. افزایش داده شد و تنها ایرادی که در ان زمان در نصب این دوربین های مداربسته وجود داشت این بود که دستگاه های ضبط تصاویر دوربین های مداربسته تا حد زیادی از نظر حجم ذخیره تصاویر دوربین مداربسته و همینطور قابلیت ها بسیار محدود بود. در محوطه ی اطراف ساختمان به خاطر پارک خودروی اهالی و ساکنین و یا مواردی از این دست می توان دوربین نصب کرد. دو متهم اصلی که در فیلم با چاقو به شاکی حمله کرده بودند در کمتر از یک ماه در مقابل پارک هنرمندان به دار مجازات آویخته شدند. دوربین آنالوگ هایک ویژن از لنزهای آلمانی اولسون استفاده می کند که می توانند با تنظیم کردن میزان نور به صورت خودکار، هر نوع تصویری را در هر شرایط محیطی ذخیره سازی کنند. دوربین مدار بسته آنالوگ معمولی؛ این نوع دوربین رزولوشنی حداکثر تا 582 × 960 پیکسل دارند و در مقایسه با سایر دوربینها تصاویر دریافتی آنها کیفیت پایینتری دارد. این موضوع نشان دهنده وجود گستردگی زیاد محصولات این شرکت به نسبت سایر رقبا در بازار می باشد. در واقع گستردگی قیمتی این نوع دوربینها نشان از فراغ بال شما در انتخاب دوربین دلخواهتان است، به این ترتیب میتوانید بسته به بودجه ای که دارید و کاری که میخواهید انجام دهید، دوربین مورد نظرتان را تهیه نمایید.

دوربین مدار بسته بولت؛ کاربرد این نوع از دوربینها عموما برای محیطهای خارجی و نصب بر روی دیوار مناسب است. شکل و فرم طراحی این نوع دوربینها گرد و دایره ای شکل است و بیشتر در محیطهای داخلی و بر روی سقف نصب میشوند. نصب میشوند. ویژگی اصلی که باید درباره این نوع دوربینها بدانید این است که آنها فاقد لنز میباشند و تهیه لنز باید به طور جداگانه انجام گردد. یا چه نوع دوربین با چه کیفیتی برای این فضا انتخاب نمایم؟ 1. کابل کشی دوربینهای مداربسته تا دستگاه ضبط کننده ویدئویی به چه صورت است؟ سپس سیستم دوربین مداربسته را روشن کرده و تصاویر دوربین را در مانیتور مشاهده می نماییم. آینده روشن چند ده ساله رامی توان برای آن متصور بود. این شرکت به دلیل داشتن سابقه 19 ساله خود در این حوزه، همیشه محصولات فوق العاده ای را عرضه کرده است و به دلیل استفاده از فناوری هایی چون دید در شب، قابلیت نمایش اطلاعات به کمک سنسورهای حرارتی، نمایش میزان سرعت حرکت ماشین ها، تشخیص چهره و بسیاری از موارد دیگر بسیار معروف است و دوربین مداربسته هایک ویژن همیشه به دلیل فناوری های خاص خود معروف بوده اند. دوربین هایک ویژن توانایی کنترل تراکم محیط، نمایش به کمک سنسورهای تشخیص گرما، تشخیص چهره، تغییر حالت دید در شب، کاهش نور مستقیم و بسیاری از موارد دیگر را در خود جای داده است که کار تیم نظارت را بسیار ساده تر می کند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار