دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دلایل بسیاری زیاد دیگر درباره مزایای نصب دوربین مدار بسته وجود دارد ، بنابراین چرا نباید نصب انواع دوربین مدار بسته حرفه ای را در محیط کاری و یا منزل نادیده سایت dahua-cctv-kala بگیرید ؟ خیلی از این افراد برای خرید دوربین مداربسته بدون داشتن دانش قبلی در مورد دوربین های مدار بسته به مغازه ها و شرکت های فعال در این زمینه مراجعه می کنند و در نهایت یک سیستم کامل نظارت تصویری برای محیط خود خریداری و نصب می نمایند. نکته2 در راهنمای خرید دوربین مداربسته : میزان دید در شب، خیلی بستگی به روشنایی محیط دارد و در محیط های کاملا تاریک قطعا این دوربین ها کارایی لازم را ندارند پس لطفا به روشنایی محیط اهمیت بیشتری بدهید. توصیه میکنیم که هنگام تهیه تجهیزات، نهایت دقت و حوصله را به خرج بدهید تا بتوانید بهترین ها را خریداری کنید. برای اینکار باید با توجه به نقشه تهیه شده اولیه، محل نصب تجهیزات مختلف همچون، کابل ها، دستگاه های DVR ، دوربین ها و …

از مهم ترین مزایای بستر کابل های کواکسیال می توان به قیمت اقتصادی تر این کابل ها نسبت به کابل های شبکه نام برد. تکنولوژی رزولوشن تصاویر باز (TVL)، اولین دوربین مدار بسته تولید شده در دنیا است که از ابتدایی ترین قابلیت ها در ساخت آن استفاده شده است. دوربین مدار بسته به انگلیسی Closet Circuit Television یا به اختصار CCTV نام دارد دلیل استفاده از دوربین های مداربسته بیشتر برای حفاظت، نظارت یا سیستم های مانیتورینگ استفاده می شوند.امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده روز افزون از سیستم های امنیتی ، استفاده از دوربین مداربسته بیش از پیش احساس می شود و با نصب دوربین مداربسته ، تمامی ادارات ، شرکت ها و منازل می توانند به صورت 24 ساعته نظاره گر پرسنل ، انبار و … فروشگاه فرادید با دارا بودن نمایندگی دوربین داهوا ، محصولات این شرکت را با قیمت مناسب عرضه می کند. دوربین های مداربسته HD عموما با تو تکنولوژی HDCVI و HDTVI در بازار به فروش می رسند و در صورتی که این محصولات از نوع وارداتی باشند هزینه خرید آنها بالاتر از محصولات مشابه مونتاژ داخل می باشد. این سوال کاملا اشتباه است چرا که قیمت دوربین های مداربسته با توجه به کارایی آنها متفاوت است و در ابتدا باید ببینید نیاز و انتظار شما از یک سیستم نظارت تصویری تا چه اندازه است و پس از آن به دنبال اطلاع از قیمت و تلاش برای خرید کالای مورد نیاز با حداقل هزینه داشت.

پس بهتون تبریک می گم شما بعد از مطالعه این مقاله قادر به پاسخ به این سوال هستید ” چه دوربین مداربسته ای بخرم؟ دوربین های اسپید دام به دلیل تعبیه شدن موتور روی آنها از قیمت بالاتری نسبت به سایر دوربین های مداربسته برخوردارند. برای مشاهده انواع دوربین های وایفای و قیمت و سایر مشخصات آنها کلیک کنید. به همین خاطر می بینیم که استفاده از دوربین مداربسته می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای جلوگیری از چنین اقدامات ناپسند باشد. دوربین مداربسته راهی مؤثر برای جلوگیری از این وقایع به شمار رفته و علیه چنین ادعاهایی مفید خواهد بود . پس برای خرید دوربین مداربسته بدون مشاوره و راهنمای مناسب اقدام نکنید تا از هدر رفت هزینه خود جلوگیری کرده باشید. توصیه می شود برای خرید دوربین های مونتاژی از فروشنده قابل اعتمادی خرید کنید چونکه این دوربین ها دفترچه و کاتالوگ خاصی ندارند و در بهترین حالت با یک برچسب یا لیبل، مدل و مشخصات فنی آنها مشخص می شود که اصلا قابل اعتماد نیست. دوربین های ahd تصاویر hd تا 4k بسته به نوع و مدل ارائه می دهند. البته در سال های گذشته تکنولوژی های جدید تر هنوز وارد بازار نشده بودند و استفاده از دوربین های مداربسته آنالوگ نوعی اجبار به حساب می رفت.

در قدم آخر برای تلفن همراه خود نرم افزار Super livehd را نصب کرده، ID و پسورد را وارد برنامه کنید، به همین راحتی می توانید دوربین مداربسته خود را بر روی گوشی نصب کنید و در هر مکانی تصویر دوربین های خود را مشاهده کنید. نقطه ضعف دوربین های سامسونگ قیمت بالای آنها هستند. 1920 را دارند. با توجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالای دوربین های مداربسته آنالوگ HD در مقایسه با دوربین های معمولی، این دوربین ها گزینه ی مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری به حساب می آید. ۱۹۲۰ را دارند. با توجه به اختلاف قیمت کم و کیفیت بالای دوربین های مداربسته آنالوگ HD در مقایسه با دوربین های معمولی، این دوربین ها گزینه ی مناسبی برای کاربران خانگی و تجاری به حساب می آید.

دوربین را باید تا حد امکان در جهت پشت به نور قرار دهید تا از سیاه شدن تصاویر یا اصطلاحا back light جلوگیری شود. بطور کلی برای خرید دوربین مداربسته باید چند فاکتور مهم را مورد بررسی قرار دهید چرا که دوربین مداربسته یک سیستم نظارت تصویری است که در این سیستم به جز دوربین مداربسته اجزای دیگری نیز وجود دارد (مثل هارد، دستگاه ضبط کننده و… ) شما برای داشتن یک سیستم نظارت تصویری کارامد باید برای خرید هز جز انتخاب خوبی داشته باشید چرا که در نهایت کیفیت تصویر خروجی دوربین های مداربسته برابر است با کیفیت پایین ترین جزء سیستم. برای انتخاب دستگاه DVR فاکتور هایی از قبیل رزولوشن تصاویر، تعداد ورودی تصویر، تعداد ورودی کانال، کیفیت ضبط تصاویر را در نظر بگیرید.

باید در ابتدا مشخص کنید که چند عدد دوربین برای محیط مورد نظر خود نیاز دارید و آیا قصد استفاده از میکروفن خارجی برای دوربین مداربسته دارید یا خیر. همیشه این نکته را در نظر بگیرید که دوربین مداربسته ای که در حیاط ساختمان نصب می شود باید با دوربینی که در راهرو نصب می شود متفاوت باشد و همین طور با دوربینی که داخل کوچه نصب می شود. متاسفانه بسیاری از همکاران ما نیز به این مسائل توجهی ندارند و هر دوربینی را در هر محیطی برای خریداران بی اطلاع از این موارد نصب می کنند. دوربین مخفی کوچک دوربینی است که قادر به ضبط ویدئو و صدا بدون اطلاع سوژه است. در واقع اگر قصد دارید اتاقی از خانه، مغازه و یا دفتر کار خود را به یک یا دو عدد دوربین مداربسته مجهز کنید بهترین انتخاب می تواند دوربین های وای فای باشد چون به کابل کشی نیاز ندارند و در حفظ و زیبایی و دکور محیط کمک شایانی می کند.

نام دیگر دوربین های بیسیم ۳۶۰ درجه در صنعت دوربین مداربسته, دوربین مداربسته بیسیم فیشای (WiFi Camera fisheye) است. شما در سایت سایت آیس پلاس می توانید مشخصات و قیمت این دوربین ها را به تفکیک ببینید، تا خیلی راحت بتوانید دوربین مداربسته مورد نیاز خود را انتخاب کنید. ولی عمومی ترین کاربرد این دوربین ها برای زمانهایی است که نیاز به گرفتن تصویر در زاویه خیلی بسته باشد. زمانی که شما تصمیم به خرید دوربین مداربسته می گیرید باید قبل از خرید بدانید مناسب ترین بستر برای شرایط محیط شما چه نوع بستری است. دوربین تحت شبکه (Internet protocol camera) که با نام دوربین IP نیز شناخته می شود، بر خلاف نوع آنالوگ در بستر اینترنت داده های دیجیتال را ارسال و دریافت می کند. دلیل این مدل نام گذاری به دلیل شکل استوانه ای شکل این مدل از دوربین های مداربسته می باشد. با توجه به شرایط و کاربرد دوربینهای مدار بسته شکل ظاهری آنها زیر تغییر میکند. نوع بدنه دوربین مدار بسته یکی از موراد بسیار مهم است که در هنگام خرید باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. برای محیطهای بیرونی که ممکن است دوربین در معرض باد و باران باشد باید دستگاهی را انتخاب کنید که تا حد خوبی ضدآب باشد و در مقابل گرد و غبار مقاوم باشد.

دوربین مداربسته آنالوگ در بهترین حالت تصاویر را با کیفیت 960H ضبط می کند، در حالی که با نصب یک دوربین مدار بسته AHD کیفیت تصاویر حداقل 720 پیکسل خواهد بود. برای پرهیز از این گونه ریسک ها با مقاله “ راهنمای خرید دوربین مداربسته ” از بازرگانی آیس پلاس با ما همراه باشید. چند فاکتور ساده که در ادامه مقاله “راهنمای خرید دوربین مداربسته” به آن ها می پردازیم را رعایت کنید تا سیستم دوربین مداربسته باکیفیت و کارامدی را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. پس در ادامه با ما همراه باشید. در کشور ما متاسفانه خرید کردن به این روش همراه با ریسک زیاد است چرا که ممکن است محصول خریداری شده اصلا پاسخگوی نیاز ما نباشد و یا اینکه برای آن محصول هزینه ای بالاتر از ارزش واقعی آن پرداخت نموده ایم.

لازم به ذکر است که در پایین همین صفحه 5 ویدیوی آموزشی در رابطه با خرید دوربین مداربسته قرار داده شده است که با دیدن همین 5 ویدیو یک اشراف نسبی به سیستم های دوربین مداربسته پیدا می کنید تا بتوانید برای حفظ امنیت ساختمان خود یک دوربین مداربسته کارامد تهیه نمایید. کاربرد این دوربین ها اغلب برای دیدن فواصل دور است. این نوع از دوربین مدار بسته، تحت شبکه IP تصاویر دریافتی خود را به صورت بیسیم در دستگاهی به نام NVR پردازش می شود. دوربین مدار بسته از کلمه cctv یا همان closed circuit television است . سیستمهای دوربین مداربسته امروزه تنوع بسیار زیادی دارند و میتوانید انواع آنالوگ و دیجیتال آنها را برای مکانهای مختلف استفاده کنید. در بازار دوربین های مداربسته خیلی از خریداران برای گرفتن استعلام قیمت مثلا می پرسند که چهار عدد دوربین مداربسته با هارد و تمام ضروریات چقدر می شود؟ خیلی ها این وسط از انواع دیگری از دوربین های مداربسته نیز نام می برند ولی با توجه به اینکه ما فقط قصد داریم اطلاعات مفید و در کل یک مشاوره کاربردی در امر خرید دوربین مداربسته ارائه دهیم، خیلی از این مطالب حاشیه ای رو فیلتر می کنیم.

در این مقاله با سیستمهای نظارت تصویری و دوربین امنیتی مداربسته آشنا شدیم، در واقع سیستمهای حفاظتی دوربین مدار بسته به سیستمهایی اطلاق میگردد که دارای یک چرخه و سیکل بستهای برای قرار گرفتن یکسری تجهیزات در کنار هم برای دستیابی به یک هدف مشترک که همانا داشتن تصویری اختصاصی از محیط مورد نظرمان برای رصد هر چه مناسبتر فعالیتهای پیرامونمان میباشد. تا می تواند نصاب را در نصب ، راه اندازی و تنظیم نقطه دید دوربین مدار بسته با دقت و شفافیت بالا یاری دهد . قابلیت HLC یا جبران کننده نوری ( Highlight Compensation ) ویژگی ای است که باعث میشود تصاویر دریافتی دوربین مدار بسته توسط نورهای شدید در صحنه مانند نور چراغ های جلوی خودروها تخریب نشود.

پس از روشن شدن موارد ذکر شده باید رزولوشن دستگاه ضبط کننده را مشخص کنید همیشه رزولوشن دستگاه ضبط کننده باید مساوی یا بالاتر از رزولوشن دوربین مداربسته باشد تا بتواند تصاویر ارسالی از دوربین ها را نمایش دهد. برای داشتن یک سیستم کامل به اقلام دیگری نیز نیاز داریم که مهم ترین آنها دستگاه ضبط کننده دیجیتال یا dvr هست و در کنار dvr به یک هارد دیسک خوب که بتواند تمام فریم های تصویر را با کیفیت اصلی ذخیره کند، نیاز داریم. در ادامه مقاله بررسی مهم ترین فاکتور های خرید دوربین مداربسته با ما همراه باشید تا دریابید کدام بستر انتقال تصویر برای پروژه شما مناسب تر است. در ادامه به معرفی انواع دوربین های مداربسته آنالوگ و همچنین مزایا و معایب هر یک میپردازیم. این دوربین ها مزیت های زیادی دارند مثل کیفیت بالا، سرعت انتقال تصویر بالا، امکان پردازش های مختلف بر روی تصاویر و … مزیت آنها قیمت اقتصادی انها نسبت به دوربین های وارداتی است. مزیت استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه دام پوشش گسترده تر محیط است درحالی که در دوربین مداربسته باکس شما قادر به پوشش تمام زوایا نیستید و همین مورد سبب می شود از این نقاط کور در جهت اهداف خراب کارانه استفاده شود.

در ادامه یکی از بهترین و پرفروش ترین دوربین های باکس اکسوم را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه روش نصب هریک از این انواع دوربین مداربسته را توضیح می دهیم. قبل از هر چیزی در مورد تجربیات خودم در بازار دوربین های مدار بسته چند نکته مفید رو عرض می کنم و در ادامه سعی می کنم با یک مشاوره کامل، بهترین انتخاب را برای خرید دوربین مداربسته داشته باشید. چگونه دوربین مدار بسته را نصب و راه اندازی کنیم؟ برای خرید دوربین مداربسته باید به فاکتور های زیر توجه ویژه ای نمود. به دلیل تغییر نور در فضاهای باز لنز دوربین مداربسته باید به نحوی باشد که توانایی تفکیک رنگ، تنظیم نمودن نور دریافتی، کم کردن و از بین بردن نویز در تصویر، نمایش تصویر واضح در شب و یا نورکم را داشته باشد و همچنین نسبت به آب و ضربه نیز مقاوم باشد. یکی از مشکلاتی که دوربین مداربسته آنالوگ دارد این است که کابل کشی بیشتری نسبت به انواع دیگر دوربینهای حفاظتی، نیاز هست که در دوربینهای دیگر اینگونه نیست. حال که با بستر های انتقال تصویر در دوربین های مداربسته آشنا شدیم، باید تصمیم یگیریم که برای پروژه دوربین مداربسته خود از کابل های کواکسیال استفاده کنیم یا کابل های شبکه.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار