دوربین مدار بسته/ راهنمای کامل خرید انواع دوربین مداربسته برای شما

دوربین های بسیار بزرگ با سیستم دید در شب لیزری و دارای لنزهای قدرتمند با زوم بسیار بالا. زوم دوربین مدار بسته اسپید دام یکی دیگر از قابلیت های آن است و این دوربین مداربسته می تواند در یک ثانیه 360 درجه بچرخد، که این یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن است. عیب یابی تجهیزات در این سیستم نیز نسبت به تکنولوژی های آنالوگ HD دیگر به مراتب پیچیده تر است. یکی از انواع دوربین مدار بسته که میتوان به آن اشاره کرد، دوربین مدار بسته آنالوگ میباشد. • سنسور دوربینهای AHD امکان سوییچ کردن دستی از حالت HD به آنالوگ CVBS را دارد و به راحتی میتوان دوربین را به DVR معمولی 960H متصل نمود.

شکل ظاهری این نوع از دوربینها به صورت گنبد یا نیم دایره است. دوربین های مداربسته باکس ظاهری مکعب مستطیل دارد و همونطور که از اسمش پیداست در موارد صنعتی کاربرد دارد و لنز آن بطور کاملا مجزا می باشد و باید جداگانه نصب گردد. دوربین مدار بسته از لحاظ شکل ظاهری و کیفیت تصویری که انتقال می دهد به چند نوع تقسیم می شود، که برای خرید دوربین مداربسته مناسب باید با کاربرد انواع دوربین های مدار بسته آشنا باشید. فضای جلوی دوربین نباید شامل پوشش های مختلف گیاهی یا مصنوعی باشد چرا که این پوشش ها میدان و عمق دید دوربین را کاهش می دهند.

اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می کند اما نوع کد گذاری آن ها متفاوت است و می توان با حجم بیشتری انتقال اطلاعات را انجام داد. نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته آی پی بسیار آسان تر از دوربین مداربسته آنالوگ است . همچنین هر چقدر کیفیت و رزولوشن آن ها بالا تر باشد ، قیمت بالاتری نیز دارند . بر خلاف این که اکثر افراد گمان بر این دارند که این دوربین بسیار بزرگ و خوب است باید گفت که این فقط یک کاور ست و داخل این کاور فقط یک دوربین کوچک که اکثر اوقات دید در شب ندارد قرار دارد.

اگر شما در خانه خود اتاق کار دارید و در آن مدارک و اسناد مهمی نگه داری می کنید می توانید از این دوربین مداربسته کوچک استفاده کنید . خرید دوربین مدار بسته از لحاظ کیفیت در اولویت اول به میزان جزئیات لازمه شما دارد. دوربین های آی پی دیگر نیازی به سیم کشی های طولانی مانند دوربین های آنالوگ ندارند . هم چنین در دوربین های آنالوگ نسل جدید امکان مشاهده تصاویر دوربین از طریق اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون وجود ندارد، چرا که این دوربین ها دیگر از استاندارد های تلویزیونی برای انتقال اطلاعات استفاده نمی کنند. این تکنولوژی اولین بار در سال 2010 برای دوربین های مداربسته به کار گرفته شد و امکان انتقال تصاویر با کیفیت بالا برای دوربین های مداربسته را به وجود آورد. به طور کلی حجم کابل کشی در سیستم IP از سیستم های دیگر کمتر است. پایه های نیم دایره ای شکل، برای جلب توجه کمتر و مخفی کردن زاویه دید دوربین است از این رو سارقان نمی توانند زاویه مناسب برای دور ماندن از دید آن را تشخیص دهند. از همین رو رشد استفاده از دوربین های HDSDI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها متوقف شد و در حال حاضر در کاربری های تخصصی تر مورد استفاده قرار می گیرند.

پوشش ضد آب و ضد گرد و غبار دوربین مدار بسته بولت را برای کار در شرایط بد محیطی آماده کرده است. برای خرید دوربین مداربسته بولت می توانید با کارشناسان دوربین مال تماس بگیرید. همچنین، جهت مشاوره، انتخاب و خرید آنلاین دوربین مداربسته با کارشناسان فنی و فروش ما تماس حاصل فرمایید. دوربین مال جهت سهولت خرید دوربین مدار بسته امکان تماس تلفنی با کارشناسان این حوزه را در اختیار شما قرار داده است. لذا فاصله مناسب جهت انتقال تصویر با کیفیت مورد قبول در این تکنولوژی حداکثر 100 متر می باشد و در متراژ های بالاتر از 100 متر به دلیل افت کیفیت تصویر نیاز به تقویت کننده وجوددارد. انحصاری بودن و قیمت بالای دستگاه های hybrid درهنگام ارائه این تکنولوژی سبب شد تا رشد استفاده از دوربین های HD-CVI پس از مدت کوتاهی از معرفی آنها به شدت کاهش پیدا کند. در حالی که در سایر تکنولوژی ها (HDTVI – HDCVI ) در صورتی که بخواهیم یک دستگاه ضبط کننده دوربین با سایر تکنولوژی ها را ساپورت کند، باید از دستگاه ضبط هیبرید استفاده کنیم که از نظر هزینه بسیار بالا بوده و مقرون به صرفه نمی باشد. این دسته از دوربین ها برای محیط های خارجی بسیار مناسب هستند ، از این رو پوشش آن ها مقاوم در برابر آب و گرد و غبار و کثیفی می باشد.

این نوع از دوربین ­ها قابلیت­ هایی مثل ضبط تصویر 360 درجه، اتصال به گوشی­ های هوشمند را دارند. بهترین عملکرد را هنگامی دارند که برای ارسال دادهها مانعی سر راهشان نباشد و در واقع محیط باز باشد. لیست قیمت دوربین AHD میتواند در انتخاب بهترین دوربین مدار بسته راهنمای شما باشد. بهترین ایده استفاده از ابزار اینترنت میباشد. با استفاده از تکنولوژی HDTVI می توان سیگنال ویدیویی 1080P و720P ، سیگنال صدا و سیگنال دیجیتال را بر روی کابل کواکسیال تا مسافت 500 متر انتقال داد. ارزان ترین مدلی که از دوربین های مداربسته تحت شبکه ( آی پی ) می توان معرفی کرد ، دوربین لامپی است . در این فضا شما می توانید دوربینتان را در قاب عکس و یا ساعت روی دیوار ، لوازم درون بوفه و یا چراغ های سقفی و … در این مدلها دوربین قابلیت تشخیص حرکت انسان از حیوانات را داشته و کنترل و نظارت را برای شما بسیار آسان میکنند.

انجام این تغییرات و تنظیمات شبکه، کار سختی نیست ولی باید مرحله به مرحله آن را پیش ببرید تا بتوانید بهدرستی این کار را انجام دهید. آدرس IP تمامی دوربین ها را به رنج آدرس موجود در شبکه تغییر دهید. شما در سایت یانوس می توانید سفارش های خود را به صورت آنلاین، رفتن به صفحه هر محصول و افزودن آن به سبد خرید و سپس پر کردن اطلاعات و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی انجام دهید و یا با ما تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی ثبت کنید و شماره کارت جهت واریز هزینه را دریافت کنید و یا می توانید از طریق واتساپ پیام دهید و سفارش خود را به راحتی انجام دهید. معرفی شدند که در ادامه به توضیح موارد گفته شده خواهیم پرداخت. گارانتی .. گارانتی .. گارانتی .. تاکید بسیار میکنیم که کالای بدون گارانتی اصلا نخرید چرا که به اصطلاح قدیمی ها صاحب اول و آخر کالا خودمان خواهیم بود .. خرید کالای بدون گارانتی در موارد بسیاری هزینه خرید مجدد را به مصرف کنندگان تحمیل کرده است. نصب دوربین مداربسته نکات بسیاری دارد و موارد متعددی در این زمینه وجود دارند که باید آن ها رعایت کنید. دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند که بنا به نیاز افراد انتخاب می شوند و کاربرد و ویژگی هر یک از آن ها متفاوت است.

دوربین های کودک دارای قابلیت مکالمه دو طرفه ، پخش لالایی یا داستان ، دید در شب ، دریافت تصاویر بر روی موبایل هستند . کیفیت تصاویر با واحد پیکسل عنوان می شود و کیفیت تصویر 2 یا 3 مگا پیکسلی دراین نوع دوربین مداربسته، تصاویری با کیفیت بسیار بالا را ارائه می دهد. این تکنولوژی راهکار جدیدی است برای رفع مشکل دوربین های آنالوگ؛ همانطور که می دانید رزولوشن تصویر یکی از بزرگترین نقاط ضعف این دوربین ها بوده و به همین دلیل این تکنولوژی جدید پا به عرصه دوربین های مداربسته گذاشت. علاوه بر افزایش ابزارهای امنیتی, راه های دسترسی و کنترل سیستم های امنیتی نیز به طور گسترده ای افزایش یافته و راحت تر از گذشته شده است. اولین و مهم ترین فاکتور در قیمت دوربین مدار بسته برند آن است که خرید دوربین مدار بسته از برند داهوا با توجه به کیفیتی که دارد گران تر است.

در ادامه این مطلب با انواع دوربین مدار بسته سایت dahua-cctv-kala آشنا خواهید شد. این تکنولوژی بعد از تکنولوژی HDCVI که توسط شرکت Dahua که امکان انتقال و ضبط تصاویر HD در بستر کابل Coaxial را فراهم می کرد، توسط یک کمپانی تولیدکننده پردازنده و چیپست کره ای به نام NextChip ابداع و معرفی شد. تکنولوژی HD-CVI (High Definition composite Video Interface) برای ارائه تصاویر با رزولوشن HD بر روی بستر کابل کواکسیال که محدودیت های دوربین های آنالوگ از جمله ارائه تصاویر تا رزولوشن 1080P و انتقال تصاویر تا 500 متر را ارتقا داد. این دوربین مدار بسته در مقایسه با دوربین آنالوگ کیفیت تصاویر را سه برابر می کند، که حداکثر کیفیت تصاویر تا 2 مگاپیکسل خواهد بود. و دستگاه NVR برای ذخیره سازی تصاویر دوربین مدار بسته ای پی به کار می رود. از دستگاه های دریافت کننده هم می توانند موبایل ، Dvr ، vcr ، … از آنجایی که اطلاعات در دوربین های HDTVI با همین روش کد گذاری می شوند، امکان دیدن تصاویر دوربین های HDTVI برای دیگر DVRهای با تکنولوژی های مشابه مانند AHD یا HDCVI وجود ندارد. یکی دیگر از فاکتور ها بر قیمت دوربین مدار بسته پوشش دهی تصاویر به صورت کلی و در شب به هنگام نور کم می باشد.

به طور کلی یک دوربین مدار بسته تحت شبکه از لنز، سنسور تصویر، پردازشگر تصویر، چیپ فشرده سازی و چیپ شبکه تشکیل شده است و زمانی که نور از سنسور عبور می کند به سیگنال دیجیتال تبدیل شده و توسط پردازشگر تصویر پردازش می شود و سپس این اطلاعات فشرده سازی شده و به شبکه ارسال می شود. در هر مکان و زمانی که باشید می توانید با گوشی موبایل و از طریق اپلیکیشن مربوطه به دوربین وصل شوید و تصاویر آن را به صورت آنلاین مشاهده کنید . با اینکه تصاویر دوربین های مداربسته بصورت سیاه و سفید بود، ولی استقبال زیادی از آن در کشورهای آلمان، امریکا و انگلستان برای سازمانهای دولتی، بانک ها، پمپ بنزین ها، سازمانهای انتظامی و … در چراغ ورودی واحد هم می توان این دوربین را جاساز کرد که این مکان هم مانند درب واحد برای در نظر داشتن اتفاق های دم در ورودی بسیار مناسب است .

در ادامه با برخی از مزیت های دوربین های مدار بسته آنالوگ آشنا می شویم. این دوربین مداربسته با نام IP نیز شناخته می شود که برخی از آن ها کیفیت تصویر تا 20 مگا پیکسل را ساپورت می کند. این دوربین به صورت وایرلس به موم وصل میشود و صدا و تصویر را به صورت آنلاین به برنامه مورد نظر ارسال میکند. اما این باعث میشود تعداد زیادی هشدار به خاطر حرکت حیوانات، ماشینها، و چیزهای متحرک دیگر دریافت کنید. دوربین های مداربسته ی کوچک مخفی مانند انواع عادی این دوربین ها دو نوع اتصال با دریافت کننده دارند ، یکی اتصال با کابل و یکی اتصال با وایرلس ( که دیتا ها را به دستگاهی تا شعاعی مشخص ارسال می کند . دوربینهای مداربسته اسپید دام قابلیت چرخش به طرفین و حرکت عمودی رو به بالا و پائین را دارند. دوربین مدار بسته اسپید دام نسل جدید دوربین مدار بسته دام است که از لحاظ کاربرد امکانات بیشتری دارد. یکی دیگر از کاربرد های نصب دوربین مداربسته دام برای نظارت بر محل کار است .

با مطالعه ادامه این مطلب به احتمال قوی می توانید سیستم دوربین مدار بسته خود را نصب و راه اندازی کنید ولی این را مد نظر داشته باشید با کمی هزینه بیشتر می توانید از یک نصاب حرفه ای جهت نصب دوربین مدار بسته استفاده کنید و اطمینان داشته باشید دوربین های شما بصورت استاندارد , اصولی و تمیز نصب خواهد شد . نکته مهم دیگر اینکه نباید جهت تصویر برداری دوربین به سمت ساختمان ها باشد و باید حتما دید در کوچه را در نظر داشته باشید. بله، کیفیت تصویر دوربین های آی پی بسیار بالاتر از دوربین مداربسته آنالوگ است. در آخر دوربین مدار بسته آنالوگ از لحاظ کیفیت تصاویر کیفیت پایین تری دارد؛ که ارزان ترین دوربین مداربسته است. در نوع آنالوگ آن تصاویر اول به سیگنال های رادیوی تبدیل می شوند و بعد آن ها را به دستگاه ارسال می کند. تکنولوژی TVI قادر است سیگنال های دیجیتال را به آنالوگ تبدیل کند و این امر باعث افزایش مسافت ارسال و کاهش هزینه ها می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار