دوربین های مداربسته اطلاعات کامل درباره دوربینهای مداربسته – شرکت پیشرو گستر رایانه پارسیان

این نوع دوربین ها به یک اپراتور نیاز دارند تا تمام زوایای محیط را مانیتور کنند. درون این دوربین ها فرستنده و گیرنده وجود دارد وبرای فعالیت نیاز به باتری یا آداپتور دارند. دلیل اینکه شما به فناوری تشخیص حرکت نیاز دارید این است که باید در مصرف باتری صرفه جویی کنید. کاملا واضح است که اگر نیاز به نمایش تصاویر به صورت آنلاین بر روی گوشی های موبایل با اینترنت همراه موبایلان را دارید باید کمی به هزینه های بیشتر نیز فکر کنید. امروزه تمامی سیستم های نظارتی دارای فضای پشتیبان کافی برای ظبط تصاویر میباشند . همانطور که از نام آن پیداست، دوربینهای باکس در فضای جعبهای مانند قرار گرفتهاند، که تمام لنزها را در خود جای داده است. برای چنین شرایطی دوربین های مداربسته باکس یا دوربین های مداربسته صنعتی لنز خور گزینههای بسیار مناسبی میباشند. حسب بر مکان نصب دوربین های مداربسته دارای انواعی از قبیل دام یا سقفی ، باکس یا جعبه ای ، اسپید دام یا چرخان و بولت با بدنه استوانه ای شکل هستند .

برای مشاهده تصاویر زنده یا ضبط شده از دوربین های امنیتی خود، باید DVR یا NVR خود را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید. هر نوع کاربری، دوربین مدار بسته ای مخصوص به خود دارد و با توجه به نوع نیاز باید دوربینی متناسب را تهیه کرد. در هنگام انتخاب تعداد دوربین مداربسته باید توجه کنیم که چه نقاطی را می خواهیم پوشش نظارت تصویری دهیم و در هر فضاهای کمتر از ۳۰ متر مربع معمولا به یک عدد دوربین مداربسته نیاز استولی در فضاهای متناسب با بزرگی محل و میزان حساسیت به تعداد بیشتری دوربین مداربسته برای پوشش کامل نیاز است باید بدانید که نصب دوربین در ورودی ها و نقاط حساس تر در اولویت است. پس از نصب و راهاندازی سیستم دوربین مداربسته اولین چیزی که باید انجام دهید بررسی و انجام تنظیمات دوربین میباشد.

تکنولوژی دوربین های امنیتی به مدت چندین دهه بوده است، اما بهبود در سال های اخیر حتی در دستگیری مجرمان در این اقدام موثر بوده و آنها را به سمت عدالت سوق می دهد. ۴ زورگیر خشن به سمت هاشم بیک زاده در خیابان مطهری تهران رفته و با تهدید سلاح سرد موفق شدند اموال با ارزش این فوتبالیست سابق را سرقت کرده و به راحتی از محل فرار کنند. بنابراین شما می توانید به راحتی به دوربین های مداربسته خود مانند یک نگهبان هوشیار اعتماد نمائید که به صورت 24 ساعته و بدون خستگی از محیط کار یا محل زندگی شما حراست می نماید. در تمام زمینهها ضروری بهنظر میرسد؛ یکی از اصلیترین و کارآمدترین سیستمهایی که به شما امکان برقراری نظم و امنیت در محل زندگی، دفتر کار یا حتی اطراف محل اقامتتان را میدهد دوربین مدار بسته است. دوربین های مدار بسته قدیمی را می توان با یک ضبط کننده جدید TVI و دوربین های جایگزین برای لذت بردن از فیلم با کیفیت بالا نسبت به اتصالات کابل کواکس موجود یا همان استفاده کرد. به طور کلی سه نوع سیستم را می توان انتخاب کرد در اینجا ما کابل کشی هر سه نوع را برای شما توضیح داده ایم.

شما میتوانید با وسایلی ساده به راحتی برای مغازه یا محل سکونت خود دوربین مداربسته بسازید. مزیت این دوربین ها برای کارفرمایان این است که هنگام جا به جایی دفتر می توانند آن را به راحتی و بدون هزینه نصب به دفتر جدید منتقل کنند. این نوع دوربین نیاز به سیم کشی و داکت کشی های گشترده برای انتقال تصویر نیاز ندارد بلکه از طریق مودم اینترنت تصاویر و فیلم ها را برای شما که در هرجای دنیا هستید ارسال میکنند. البته دوربین های آنالوگ به غیر از قیمت پایین تر دارای پیچیدگی کمتری در نصب و راه اندازی مقابل دوربین های تحت شبکه میباشند که این امر سبب محبوبت این مدل از دوربین ها گردیده است . تخمین زده شده است تا سال 2016 بیش از 350 میلیون دوربین نظارتی نصب گردیده است که بیش از 65 درصد از این دوربین ها در آسیا نصب شده اند .

باید در قسمتی اقدام به نصب کاور و پایه دوربین مدار بسته کنید که حداکثر کارایی دوربین را دریافت کنید. آیا دوربینهای مدار بسته بدون اینترنت می تواند کار کند؟ آیا دوربین های مداربسته صدا را ضبط می کنند؟ دوربینهای مداربسته برای ضبط صدای محیط نیاز به میکروفن دارند که در دوربینهای AHD میکروفن در کنار دوربین نصب میشود و با سیم جداگانه به دستگاه DVR وصل میشوند و معمولا کیفیت صدا کمی پایین است ولی در دوربینهای تحت شبکه میکروفن در داخل دوربین تعبیه شده است و نیاز به سیمکشی جداگانه نمیباشد و کیفیت صدا بسیار بالا میباشد. فیلم را می توان از هر نقطه از جهان، از طریق یک دستگاه هوشمند مانند رایانه شخصی، لپ تاپ یا تلفن همراه مشاهده کرد. البته باید سوئیچی که دوربین به آن متصل است و نیز دوربین هر دو این قابلیت را دارا باشند. برخی از دوربین های مداربسته مخفی دارای حافظه داخلی هستندکه میتوانند تصاویر ضبط شده را ذخیره و یا بر روی تلفن همراه شما ارسال کنند ؛ اما بعضی دیگر حافظه داخلی ندارند و باید توسط کابل به نمایشگر یا دستگاه های ضبط متصل شوند.

در ادامه این 2 مورد را به صورت کامل بررسی می کنیم. اول از همه باید به بررسی انواع دوربین مداربسته بپردازیم تا بفهمیم این دوربین ها برای چه نوع محیطهایی استفاده میشوند. نکته مهم در انتخاب دوربین مداربسته این است که برای یک انتخاب بهینه باید با توجه به شرایط و نیاز و همچنین میزان هزینه انتخاب خود را انجام دهید. شرکت مهر تجارت جهان گستر نماینده رسمی شرکت هایک ویژن در ایران می تواند به شما ضمانت می دهد که از ابتدای انتخاب دوربین مداربسته تا نصب و پشتیبانی از این خدمات همراه شما خواهد بود. در این میان شرکت هایک ویژن را می توان پیشتاز تکنولوژی های نوین در زمینه دوربین های مداربسته دانست که در ایران نیز انواع دوربین های این شرکت در بازار موجود است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله “آموزش نصب هارد دوربین مداربسته در دستگاه ضبط NVR و DVR هایک ویژن” را مطالعه کنید. البته اگر شما نیاز به تعداد زیادی دوربین مداربسته در محل خودتان ندارید، میتوانید از دوربین مداربسته اسفیورد استفاده کنید، دوربینهای بیسیم اسفیورد نیاز به دستگاه ذخیره ساز و سیمکشی ندارند و به راحتی توسط خودتان نصب میشوند و به راحتی میتوانید تصاویر دوربین را روی گوشی موبایل خودتان از هر کجای دنیا به همراه صدا مشاهده کنید و یا تصاویر ضبط شده قبلی را در گوشی موبایل خودتان مشاهده کنید.

در صورت نبودن دستگاه اطلاعات روی حافظه خود دستگاه ذخیره می شوند. در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به این نکته توجه کنیم که اگر دوربین مداربسته انتخابی، امکان نصب کارت حافظه را نداشته باشد، میبایست برای ذخیره تصاویر دوربین از یک دستگاه ذخیره ساز استفاده نمود که در دوربینهای AHD دستگاه ذخیره ساز به نام DVR میباشد و در دوربینهای تحت شبکه، دستگاه ذخیره ساز به نام NVR میباشند که در ظرفیتهای چهار کانال، هشت کانال، شانزده کانال و سی و دو کانال موجود است که هر کدام با توجه به تعداد کانالهای ورودی امکان نصب دوربین مداربسته را به شما میدهند، بعد از انتخاب دستگاه مورد نظر باید برای ذخیره تصاویر دوربینها یک هارد دیسک روی دستگاه قرار دهیم، و هر چقدر که ظرفیت هارد دیسک بالاتر باشد، مدت زمان ذخیره سازی تصویر بیشتر میشود و هارد دیسک انتخابی باید بین ظرفیت یک ترابایت تا هشت ترابایت باشد زیرا اکثر دستگاههای ذخیره ساز از هارد دیسکهای بیشتر از هشت ترابایت پشتیبانی نمیکنند. البته اگر می خواهید با مبلغ بسیار کمتری دوربین مداربسته و دزدگیر را در کنار هم داشته باشید، باید از دوربین های مداربسته اسفیورد استفاده کنید که این دوربینها مجهز به یک سیستم دزدگیر پیشرفته میباشند ولی قیمت آنها با دوربینهای مداربسته معمولی اختلاف بسیار ناچیزی دارد.

دوربینهای اسپید دام شما را قادر میسازد از هر موقعیت مکانی که در آن هستید، از طریق تلفن همراه و اینترنت منزل و یا محل کار خود را کنترل کنید. دوربین مدار بسته AHD یکی از تجهیزاتی است که میتوانید برای امنیت محیط کار یا منزل خود استفاده کنید. دوربین های مدار بسته فیش آی دارای گستره دید وسیعی تا ۳۶۰ درجه هستند و در سقف نصب می شوند. نصب دوربین شما در فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد صورت میگیرد یا برای مثال در یک پارکینگ بسیار خلوت؟ دوربین های مداربسته از نظر شکل ظاهری به دو دسته دوربینهای دام یا سقفی و دوربینهای بولت یا دیواری تقسیم میشود و به طور معمول دوربینهای دام در فضاهای داخلی و مسقف نصب میشوند و دوربینهای بولت در فضاهای خارجی ساختمان نصب میشوند که البته در سایزهای مختلفی وجود دارند و نوع شکل ظاهری دوربین تاثیر چندانی در قیمت آن ندارد. جنس بدنه دوربین های دام به سه نوع فلزی، آلومینیومی و پلاستیکی تقسیم می شود که با توجه به نیاز شما، کارشناسان ما بهترین نوع دوربین مداربسته را به شما پیشنهاد خواهند داد. در این مقاله بهترین دوربین مدار بسته برند هایک ویژن را به شما معرفی خواهیم کرد؛ بنابراین از شما دعوت میکنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

2- کیفیت سنسور بکار رفته در دوربین و تاثیر آن بر کیفیت تصاویر دوربین مداربسته: معمولا هرچه سنسور یا CCD بکاررفته در دوربینهای مدار بسته بزرگتر باشد، تصویری با کیفیتتر توسط لنزهای آن ضبط سایت dahua-cctv-kala خواهد شد. تکنولوژی دوربین مداربسته: دوربینهای مداربسته بر اساس قیمت به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم میشود که قیمت دوربین دیجیتال بیشتر از آنالوگ است. زمانی که میخواهیم هزینهای بابت خرید دوربین مداربسته انجام دهیم یک سوال اصلی این است که کدام مارک و برند دوربین مداربسته را انتخاب کنیم که بعدا از خرید پشیمان نشویم، دوربین مداربسته در گروه محصولاتی قرار میگیرد که عمر محصول و خدمات پس از فروش و عملکرد صحیح آن برای ما بسیار با اهمیت است و در انتخاب برند به دو گروه اصلی میرسیم که از برندهای ایرانی دوربین مداربسته انتخاب کنم و یا برندهای خارجی؟ برندهای بسیار زیادی در حال حاضر در سرتاسر دنیا تولید کننده دوربین های مداربسته هستند. به خاطر شرایط خاص کشور و تحریمهای گسترده، در سالهای اخیر برندهای خارجی در بازار ایران فعالیت بسیار محدود و غیررسمی دارند و از نظر تنوع محصول و خدمات پس از فروشُ عملکرد ضعیفی را ارایه کردهاند و با توجه به رویکرد کشور به سمت تولید محصولات داخلی، در سالهای اخیر، شرکتهای زیادی دوربینهای مداربسته را با برند ایرانی مونتاژ و به بازار ارایه کردهاند که ویژگی اصلی برندهای ایرانی، خدمات پس از فروش بهتر و قیمت مناسبتر میباشد.

این قطعات با اجزای بادوام تری نسبت به هارد دیسک های رایج ساخته شده اند، بنابراین در صورت لزوم می توانند 24 ساعته کار کنند. در سایت های سازندگان دوربین قسمتی به عنوان Support یا Download قرار دارد که می توانید نرم افزار های بروز را از آنجا دانلود کنید. از دوربین های مداربسته با رزولوشن تصویر ۲ مگاپیکسل یا ۱۰۸۰P استفاده می شود و برای مکان های حساس تر مثل بانک ها ، طلافروشی ها و … بعد از مشخص شدن مکان قرار گرفتن DVR یا NVR و دوربین ها مرحله بعدی سیم کشی و کانال کشی دوربین است. دوربین های مدار بسته و NVR شما از طریق سوئیچ شبکه یا روتر متصل می شوند. بعد از انتخاب دوربین مداربسته شما به خدمات نصب دوربین مدار بسته احتیاج خواهید داشت. همچنین شما میتوانید برای نصب دوربینها از یک UPS استفاده کنید.

کاملا واضح است که کیفیت بالای تصویر از جمله مهمترین خواسته های نصب دوربین مداربسته است اما فاکتور دخیل در انتخاب بهترین کیفیت میزان هزینه ای است که شما می توانید برای این کار تقبل کنید. در این موارد بالا بودن کیفیت تصاویر دوربین مدار بسته اهمیت چندانی برای شما نخواهد داشت. استاندارد ATEX برای دوربین مدار بسته ضد انفجار چیست؟ تا اینکه در سال 1996 شرکت AXIS ایالات متحده آمریکا اقدام به ساخت دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) با استاندارد HTTPS بر بستر سیستم عامل Linux نمود. اما برای استفاده های خارجی بهتر است دوربین های فلزی با استاندارد های ضدآب تهیه کنید. NVR یا ضبط کننده های ویدیویی شبکه، مشابه DVR ها کار می کنند، اما با دوربین های IP سازگار هستند. در این دوربین ها فاصله کانونی و زاویه دید ثابت است. دوربین های مداربسته پاناسونیک و دوربین های مداربسته ایرانی پارس بین، 2 برند فعال و بسیار قدرتمند در این حوزه هستند که سالهاست مشغول فعالیت هستند و می توانید آنها را در گزینه های اولیه خود برای خرید دوربین مداربسته قرار دهید. خرید محصولاتی مانند دوربین مداربسته که هم گرانقیمت و هم حساس هستند باید از فروشگاهها و سایتهای معتبر صورت پذیرد؛ زیرا داشتن گارانتی معتبر بسیار مهم است.

در ادامه یکی از بهترین و پر فروش ترین دوربین های مداربسته دید در شب را به شما معرفی میکنیم. یکی از نکات مهم در هنگام خرید دوربین مداربسته توجه به محل نصب دوربین مداربسته با توجه به نیاز شما می باشد. با خرید دوربین مدار بسته می توان از جرم جلوگیری کرد. استفاده از دوربین های مدار بسته تحت شبکه از مزایای بسیاری برخوردار می باشد که باعث شده استقبال از این دوربین ها بسیار زیاد باشد. به علت پارک اتومبیل ها و محل تردد افراد منطقه مهمی برای نصب دوربین محسوب می شود. اکنون میتوانید قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته، به راحتی پارامترها و تجهیزات مورد نیاز خود را شناسایی کنید. از طریق مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه می توانید به راحتی به تصاویر موجود در NVR دسترسی پیدا کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار