معرفی انواع دوربین مداربسته و DVR (نصب و راه اندازی)

به عنوان مثال ، دوربین های مداربسته فضای باز ما نه تنها دارایی ، بلکه پیاده رو و خیابان را نیز ضبط می کنند. آیا پنل خورشیدی برای دوربین در فضای باز موجود است ؟ امروزه، مردم بیشتر از پیش شروع به سرمایهگذاری روی دوربینهای مدار بسته، چه برای مصارف خانگی و چه تجاری میکنند. از این دوربینها در مکانهای عمومی مانند خیابانها یا میدانها استفاده میکنند. اکثر افراد بهدرستی از این تکنولوژیها استفاده میکنند اما معدود افرادی نیز هستند که جنبه سوء تکنولوژی را انتخاب و زندگی را برای مردم دشوار میکنند. HDR که مخفف محدوده دینامیکی بالا است ، بیشتر تابش خیره کننده و سایه ها را از فیلم های فضای باز حذف می کند و باعث می شود که بیشتر از همیشه به زندگی واقعی نزدیکتر به نظر برسد. هیچ گاه قیمت دوربین مدار بسته ارزان نمی تواند نشان از کیفیت مناسب آن نیز داشته باشد پس پیش از خرید دوربین مداربسته حتما اطلاعات خود را بالا برده و از چند نمایندگی قیمت بگیرید تا بهترین محصول با مناسب ترین قیمت را نصیب خود کنید. و در آخر اگر نرم افزار مورد نظر خود را در بین لیست بالا پیدا نکردید به بخش نرم افزار های دیاکالا مراجعه کنید.

نرم افزار داخلی دوربین یکی دیگر از عوامل در هزینه یک سیستم امنیتی است. برای مشاغل ، دوربین های مدار بسته می توانند فعالیت های مجرمانه داخلی را شناسایی و کنترل کنند. بدنه این دوربینها معمولا مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد بنابراین بهتر است از این نوع از دوربینها در محیطهای داخلی اداری، تجاری یا مسکونی استفاده شود. دوربین های بولت دوربینهایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و عموما فلزی هستند. دوربین تحت شبکه تصاویر را از طریق اینترنت به اشتراک میگذارد، بنابراین تصاویر ضبط شده به راحتی قابل دسترسی هستند. دوربین های امنیتی قادر به نظارت بر مناطقی هستند که به راحتی قابل دسترسی نیستند.

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارد که برای انتخاب آن ها باید به کاربرد ، مکان ، نوع مناسبتی ، شرایط جوی و … کابل های شبکه هم دارای انواع مختلفی هستند که از جمله آن ها میتوان به : Cat5 ، Cat5e ، Cat6 و … به طور کلی، دوربینهای مداربسته تحت شبکه دارای لنز بازتری نسبت به دوربینهای آنالوگ هستند. همین امر واردکنندگان دوربینهای مداربسته را نیز به واردات بیشتر دوربینهای آنالوگ نسبت به دوربینهای دیجیتال سوق میدهد. با یک گام بالاتر ، HD آنالوگ امکان افزایش رزولوشن را نسبت به سیستم های سنتی (1080 پیکسل) فراهم می کند و با دوربین های آنالوگ و BNC سازگار است. این نوع دوربین به دو مدل با سیم و بی سیم تقسیم می شوند و تصاویر دریافتی آن ها به کدهای ۰ و ۱ تبدیل می شوند و این ویژگی امکان ارسال تصاویر به اینترنت را فراهم می کند. این فرآیند بازجوری کردن ( انجام دادن تغییر و تبدیل در ساختمان یا طرز کار و غیره و افزودن تجهیزات نوین تر ) نامیده می شود. این نرم افزار اغلب خودآموز است و از الگوریتم های یادگیری ماشین (ML) استفاده می کند که از قابلیت هایی مانند تشخیص حرکت ، تشخیص چهره ، شمارش افراد و غیره استفاده می کنند.

برای نظارت بر نواحی خاص از دوربین مدار بسته ثابت استفاده می شود و این دوربین ها قابلیت چرخش ندارند . طراحی این دوربین ها به نحویی می باشد که بیشتر برروی دیوار قابل اجرا و نصب می باشد، البته در صورت نیاز و در شرایط استسنایی بر روی سقف نیز قابل نصب می باشد. سیستم های NVR داده ها را در خود دوربین پردازش می کنند و سپس آن را به ضبط کننده پخش می کنند. شبکه های دوربین مدار بسته می توانند ، و باید ، خود نظارت داشته باشند. زندان ها ممکن است از نظارت ویدئویی برای جلوگیری از انتقال مواد مخدر و سایر کالاهای قاچاق به زندانیان توسط هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنند. سیستم های آنالوگ و دیجیتال کاملا متفاوت عمل می کنند اما شبکه های دوربین مداربسته مدرن از نرم افزار و سخت افزار تبدیل برای تبدیل آنالوگ به دیجیتال استفاده می کنند. سیستم آنالوگ یا HD: در این دسته از سیستمهای مداربسته، برای هر یک از دوربینها باید دو کابل مجزا از محل DVR تا محل نصب دوربین بکشید. ضبط کنندگان ممکن است از نرم افزار تحلیلی و سایر فن آوری های هوشمند برای اسکن داده ها و ارسال هشدارهای خودکار به انسان یا سایر سیستم ها و دستگاه ها استفاده کنند.

بدیهی است که مهم است که نصب یک دوربین مداربسته بتواند در شب و همچنین در روز به شما نشان دهد چه اتفاقی می افتد. این لنزها همچنین معمولا دارای فوکوس خودکار نیز هستند. برخی از دوربین های مداربسته دام دارای ماسک حریم شخصی نیز هستند . در برخی از مدل های این محصولات ، شما می توانید از وای فای و سیستم بی سیم نیز استفاده نمایید . این برنامه به احتمال زیاد به شما خواهد گفت که آیا دوربین در حال ضبط در جریان مستقیم است یا خیر! فقط دوربین را وصل کرده یا آن را روی دیوار نصب کنید ، برنامه را دانلود کرده و آن را به Wi-Fi اضافه می کنیم. دوربین IP نوعی دوربین فیلمبرداری دیجیتال است که داده های کنترل را دریافت کرده و داده های تصویری را از طریق اینترنت ارسال می کند. از جمله مراکز و محیط هایی هستند که با نصب دوربین مدار بسته به کنترل و نظارت تصویری دقیق تری دست یافته اند. نکته: دوربین مدار بسته بدون DVR نیز کار میکند، اما اگر از نصب دوربین مداربسته بدون DVR استفاده کنید، از همه قابلیتهای سیستم نظارت تصویری خود نمیتوانید بهره ببرید.

2. این تصاویر ( و اغلب صدا نیز ) به صورت بی سیم یا با کابل به ضبط کننده یا نوار منتقل می شوند. از مزایای آن می توان به WiFi و صدا ، هوش مصنوعی توزیع شده (DAI) برای تجزیه و تحلیل فیلم تصاویر ، دسترسی از راه دور ، ( POE ) و وضوح بهتر اشاره کرد. وسایل جانبی بیشتری در یک سیستم آنالوگ وجود دارد ، به عنوان مثال کابل های کواکسیال استاندارد معمولا صدا را انتقال نمی دهند. علاوه بر این ، برخی از دوربین هایی که بخشی از سیستم های امنیتی بزرگتر هستند ، نیاز به نصب حرفه ای دارند. در نهایت ممکن است بخواهید دوربینی را بر اساس شکل آن انتخاب کنید ، با اشکال مختلف در فضاهای مختلف بهترین عملکرد را دارد. از طرفی در دو دوربین با لنزهای با فاصله کانونی ثابت دوربینی که چیپ تصویر بزرگ تری داشته باشد ، تصویر را با زاویه بیشتری نشان می دهد.

این روزها اکثر دوربین های امنیتی هوشمند دارای صدای دو طرفه هستند ، اما دوربین های آنالوگ به احتمال زیاد فقط دارای بلندگو سایت dahua-cctv-kala هستند. برای دوربین هایی که دارای سنسور حرکت هستند ، آنها به حافظه زیادی احتیاج ندارند زیرا فقط در صورت وجود شخصی در اتاقی که مانیتور می کند ضبط می شود. اجزای تشکیل دهنده دوربین دیجیتال عبارت است از لنز، سنسور تصویر، پردازشگر تصویر، چیپ فشرده سازی و چیپ شبکه. زمانی که نور مادون قرمز به اجسام تابیده می شود بازتاب ان می تواند توسط سنسور تصویر دوربین مداربسته دریافت شود. با این حال ، این می تواند منجر به بسیاری از اعلان های نادرست و غیر ضروری از چیزهایی مانند حیوانات ، ماشین ها و سایر اجسام متحرک بی جان شود. از این دوربین برای اولین بار در سال 1947 توسط ارتش آلمان به منظور نظارت بر شیوه شلیک موشک، در ایستگاه پرتاب نصب گردید. این دسته از دوربین های مدار بسته ظاهری مستطیلی شکل و پلاستیکی دارند که لنز آن ها به صورت جدا بر روی دوربین نصب می شود. بستری که برای کابل در نظر گرفته می شود شامل انواع مختلفی مانند ترانک و داکت، لوله های فلزی و فلکسی، سینی های فلزی و پلاستیکی و …

اینها مشخصات فنی و فیزیکی هستند که یک سیستم ایمنی باید در هر سطح تولید داشته باشد. برخی از گره های حسی شامل دوربین های امنیتی هستند که تصاویر ضبط شده را تجزیه و تحلیل می کنند اما برای محافظت از حریم خصوصی افراد ، این تصاویر را منتقل یا ذخیره نمی کنند. برای مشاهده تصاویر میتوانید کارت ذخیره را در کامپیوتر گذاشته و تصاویر را مشاهده نمایید. پس وجود انواع دوربین مدار بسته علاوه بر طی مدت زمان کوتاه برای تشخیص سارقان، موجب از بین رفتن حدس و گمان های مخرب نیز خواهد شد که شاید با ادامه این فرضیات ضررهای مختلف از جمله هتک حرمت نیز مرتفع شود. با دوربین PTZ (Pan Tilt & Zoom)، تیم امنیتی شما میتواند کنترل کاملی بر آنچه در حال ضبط است داشته باشد. با آشنایی نسبی با انواع دوربین مدار بسته هم انتخابی بهتر دارید و هم هزینه شما به هدر نمی رود. توصیه می کنیم دوربین مداربسته ای با قابلیت تشخیص شخص تهیه کنید ، به خصوص اگر حیوان خانگی دارید. این کارایی باعث می شود تا کاربری تستر به صورت عمومی تعریف شود و هر نصابی آن را تهیه و استفاده نماید. همانطور که می دانید برای اینکه یک سیستم مدار بسته برای کنترل و نظارت بر یک مکان نصب شود، نیاز به تهیه وسایل و تجهیزات نصب است.

برای دوربین های فضای باز، مطمئن شوید که دوربین شما در منطقه Wi-Fi شما نصب شده است تا ارتباط آن با برنامه شما حفظ شود. اگر دوربین مدار بسته را برای نظارت کلی بر محل کار یا خانه می خوهید، خرید دوربین مدار بسته با کیفیت تصویر 2 مگا پیکسل می تواند برای شما مناسب باشد. علاوه بر این ، دوربین های IP توانایی دربرداشتن دوربین های بیشتری را در یک دوربین دارند که می تواند زاویه وسیعی را پوشش دهد که به طور معمول ممکن است چندین دوربین یا سیستم دوربین را پوشش دهد. کنترل وضعیت مکان های مختلف و نظارت بر وقایعی که در یک مکان اتفاق میافتد از طریق نصب سیستم های امنیتی و مداربسته امکان پذیر خواهد بود. لنز دوربین های مداربسته معمولا از یک یا چند عدسی تشکیل شده که با توجه به فاصله کانونی ، قسمت مشخصی از تصویر رو به رو را بر روی چیپ تصویر ایجاد می کنند.

بنابراین تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از دوربین، یکی از عوامل موثر بر لیست قیمت دوربین مداربسته هایک ویژن است. وضوح آنها نسبتا پایین است اما ارزان و موثر هستند. زوم اپتیکال ترجیح داده می شود ، زیرا فیلم با وضوح بالاتری خواهد بود، اما این معمولا حداقل برای ما یک مشکل نیست. این تستر یکی از بهترین تستر های دوربین مدار بسته به شمار می رود زیرا دارای قابلیت های بی شماری است که استفاده از آن را به یک ضرورت در نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته تبدیل کرده است . این سیستم ها به کارت ضبط ویدئو احتیاج ندارند ، زیرا تصاویر مستقیما در رایانه ذخیره می شوند اما به فضای نسبتا زیادی برای ذخیره ضبط نیاز دارند ، بنابراین معمولا به شدت فشرده می شوند. به طور عمده ، تعداد محدودی برای استفاده توسط محققان ارشد به منظور “توسعه نرم افزار بینایی رایانه” ذخیره می شود.

اما در استفاده از سیستم توربو اچ دی همه سرکابل دوربین ها تا محل DVR باید اجرا شوند که این یکی از معایب استفاده سیستم های توربو اچ دی است که حجم بالای کابل کشی را نیاز دارد. ۵. بسته کابل RG59 : هنگام آموزش نصب دوربین مدار بسته برای انتقال و اتصال تصاویر دوربین به دی وی آر ( DVR) نیاز است. بیشتر آنها مستقیما روی کارت میکرو اس دی یا هارد دیسک ضبط می کنند ، بنابراین در حالی که نمی توانستیم فیلم پخش زنده را پخش کنیم ، می توانیم با بارگیری حافظه محلی روی دستگاهی مانند رایانه خود ببینیم که چه اتفاقی افتاده است. دوربین های دید در شب اکسوم با استفاده از LED های خود یک نور(که برای انسان نامرئی است)ایجاد کرده و محیط اطراف خود را روشن و امکان تصویر برداری در شب را فراهم میکنند. انواع دوربین مداربسته بیسیم و چگونه کار میکنند؟ میدان دید به معنای عریض بودن فیلم دوربین است. اگر از دوربین های امنیتی هوشمند صحبت می کنیم ، داشتن یک برنامه کاربرپسند برای پخش زنده فیلم و کنترل دوربین از راه دور و دریافت اعلان های به موقع مهم است.

مدل قدیمی و شناخته شده این نوع دوربین ها Pan and Tilt است که برای ورود دوربین به هر کجا که بخواهد به آنجا مراجعه کند ، به ورودی کاربر نیاز دارد. ضبط کننده های ویدئوی شبکه (NVR) : اکثر دوربینهای NVR به وای فای متصل هستند که به عنوان دوربین های IP یا پروتکل اینترنت شناخته می شوند. شاید شما از آن دسته افرادی هستید که دوربینهای دیجیتال را به آنالوگ ترجیح میدهید. همانطور که گفتیم انواع دوربین مداربسته گردان بسیار زیاد می باشد اما ما بهترین و پر کاربرد ترین آن ها را برای شما در نظر گرفته ایم. 4. دوربین مداربسته اسپید دام ( Speed dome ) : دوربین های گردان را با نام های متفاوتی می شناسند. با قابلیت دوربین های Speed dome سیستم های مدار بسته ، دوربین را به هر جهتی که بخواهید می توانید بچرخانید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار