نصب دوربین مداربسته

این در حالی است که شبکه 5 گیگاهرتز در حال جایگزین شدن آن است و نسل آینده شبکهها است. بطور مثال در متروها از دوربین مداربسته برای کنترل درهای ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوسها و قطارهای شهری. دوربین های دو منظوره در حقیقیت دوربین های آنالوگی می باشند که در آن ها پورت خروجی شبکه نیز تعبیه شده است. برند داهوا، شامل طیف گسترده و متنوعی از محصولات نظارت تصویری می شود که هر یک از آن ها در کاربردی خاص مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه انواع آن ها را شرح خواهیم داد. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فراگستر، در صنعت نظارت تصویری انواع گوناگونی از برندهای مختلف وجود دارند که هر یک شامل انواع مختلفی از سیستم های دوربین مداربسته می شوند. اما ارتباط شبکه با دوربین های آی پی هر پیشرفت مرتبط با شبکه را نیر بر دوربین ها لحاظ می کند.

این دوربینها فقط در صورتی که شخصی در تصویر دیده شود هشدار میدهند. آنها میتوانند چهره نزدیکان شما را ذخیره کنند و به این ترتیب تنها در صورتی که غریبهای در تصویر باشد، هشدار دریافت خواهید کرد. سیستم اچدیآر، بیشتر این تابشها و سایهها را از تصویر حذف میکند، و باعث میشود تصویر بیشتر از قبل به تصاویر واقعی شبیه شود. از دوربین های اسپید دام معمولا در مکان هایی که نیاز به نظارت و کنترل می باشد، استفاده می کنند. به این صورت فرد کنترل کننده می تواند دوربین را در جهات مختلف چرخانده و فضای اطراف را کنترل کند. کیفیت این دوربین ها آنالوگ بوده و استفاده از آن ها به عنوان دوربین تحت شبکه و یا دوربین آنالوگ امکان پذیر می باشد. این دوربین ها دارای ظاهری مکعب مستطیلی شکل بوده و معمولا امکان نصب لنز روی آن ها به صورت جداگانه وجود دارد. آیا امکان استفاده از پنل خورشیدی برای دوربین فضای خارجی وجود دارد؟ بسته به محل استفاده نیاز به کیفیت تصویر مشخص میشود.

این روزها بیشتر دوربینهای مدار بسته کیفیت تصویر 1080p HD ارائه میدهند، که به نسبت کیفیت تصویر 720p HD سالهای گذشته، یک پیشرفت محسوب میشود. این نوع دوربین مداربسته ویدئو را از طریق کابل به VCR یا DVR ارسال می کند. در این دست دوربین ها داده های صوت و تصویر توسط سیگنال های آنالوگ (از طریق کابل های کواکسیال یا انواع دیگر کابل هایی که بتوانند تاثیر نویز محیط را بر سیگنال ها کاهش دهند) ارسال می شوند. دوربین مداربسته ضد آب: این دوربینها توسط یک پوشش یا یک قاب احاطه شدهاند، تا آب به لنز دوربین نفوذ نکند. دوربین های ضد آب همانطور که از نامشان پیداست، در مقابل نفوذ آب و رطوبت مقاوم می باشند.

نقطهضعف آنها این است که نمیتوانند بسیاری از مناطق را پوشش دهند، آنها در منطقهای که میتوانند پوشش دهند، بسیار محدود هستند. دوربینهای مداربسته آنالوگ به تعداد محدود و تعریف شدهای به یکدیگر متصل میشوند که این تعداد به مدل دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته بستگی دارد. نوع دیگر آن یعنی بولت بیشتر برای فضاهای خارج از خانه کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم از دوربین مدار بسته، انواع آن و کاربردهای آن بیشتر بگوییم. در صورت زوم کردن روی تصاویر مربوط به این نوع دوربین مدار بسته، با تصویری دانهدانه و پارازیت روبرو خواهید شد؛ به همین دلیل این دوربینها معمولاً برای بررسی جزئیات از جمله تشخیص چهره مجرم کاربردی نیستند.

اما لازم به ذکر است هرچه دوربین مدار بسته وای فای (وایرلس، بی سیم) از دستگاه DVR دورتر شود، قدرت و کیفیت سیگنال تصویر ارسالی کمی کمتر میشود. دوربین های مدار بسته, در زمینه سیستم های امنیتی و نظارتی شروع به رشد و توسعه کرده است که موجب محبوبیت این برند در میان مشتریان شده و اعتماد پایداری در آنها ایجاد کرده است. نکته مهم: اکثر دوربینهای مدار بسته خارجی با این ادعا که ضد-آب، یا مقاوم در برابر آب و هوا هستند، معرفی و تبلیغ میشوند. در این مطلب سعی کردیم ویژگیهای تاثیرگذار در انتخاب دوربینهای مدار بسته را معرفی کنیم. در نتیجه این دامنه عظیم ، انتخاب یک دوربین مدار بسته حرفه ای متناسب با شغل و نیاز شما کار دشواری خواهد بود.

جنس بدنه این دستگاه در شرایط نامناسب آب و هوایی مقاوم نیست و در فضای بسته سازمان و اماکن مسکونی و تجاری استفاده میشوند. البته دقت داشته باشید که این دوربین ها در اصل بخاطر جنس بدنه خود به این نام معروف هستند و تنها برخی از مدل ها دارای لنز ضد آب می باشند. بنابراین توصیه می کنیم پیش از نصب حتما در یک دوره آموزش دوربین مدار بسته شرکت کرده و از این طریق تمام آنچه برای نصب دوربین مدار بسته مورد نیز است را یاد بگیرید. ۷۰۴ پیکسل است. اما حتی اگر دوربین مداربسته شما قادر به ارائه ی تصویری بالاتر از ۷۰۰TVL باشد، باز هم قابلیت دریافت و انتقال تصاویر بالای ۷۰۰TVL وجود ندارد. برای پوشش بیشتر، باز هم به شما پیشنهاد میکنیم که از دوربینهای دارای پن، تیلت، و زوم استفاده کنید تا هیچ چیز بیرون از نگاه دوربین قرار نگیرد. از جمله مواردی که در مورد دوربینهای مداربسته مورد استفاده قرار میگیرد، قابلیت دید در شب است.

در ابتدای امر که این دوربین ها به بازار آمده بودند از آنجایی که پهنای باند اینترنت در سراسر جهان پایین بود اختلاف زمانی بسیار زیادی برای تصویر ها مشاهده می شد اما با مرور زمان و افزایش سرعت اینترنت در سرتاسر جهان این مشکل تا حدودی از بین رفت. در این قسمت می خواهیم به معرفی دو مدل از پر فروش ترین دوربین های بی سیم که نصب و راه اندازی آسانی دارند و از نظر اقتصادی به صرفه هستند را به شما عزیزان معرفی کنیم. به علاوه می توانید در بخش پکیج دوربین مداربسته در فروشگاه آنلاین دوربین مداربسته hefazsaze انواع پک دوربین ahd را مشاهده کرده و با استفاده از فیلتر های کشویی در سمت راست کاتالوگ، مناسب ترین دوربین را انتخاب کنید. چه دوربین مداربسته ای برای شما مناسب است؟ دید در شب دوربین های مداربسته دام بسیار محدود است.

این نوع دوربین در کنار مزایای خود، معایبی نظیر: قیمت بالا، محدودیت پهنای باند را در بر می گیرد. قابلیت شناسایی چهره (Face Recognition) نیز بر مبنای هوش مصنوعی و یا AI می باشد که می تواند چهره های قابل رویت در محیط را تشخیص دهد و به قیاس آن ها با لیست های تعیین شده بپردازد و بر مبنای الگوریتم هوش مصنوعی و درصد شباهت، به شناسایی آن ها بپردازد. اولین عدد آن به مقاومت آن در برابر اجزای جامد، و دومین عدد آن به مقاومت آن برابر اجزای مایع مربوط است. پیش از آنکه به بررسی دوربینهای مداربسته و کاربرد هر کدام از آنها بپردازیم، لازم است تا تمام تجهیزات مربوط به پیاده سازی سیستم مانیتورینگ را مورد بررسی قرار دهیم. بیشتر دوربینهای مدار بسته هوشمند از صدای دو-طرفه پشتیبانی میکنند.

در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها میپردازیم. داهوا، یکی از برندهای برتر و معتبر در این صنعت است که شامل طیف گسترده و متنوعی از دوربین های مداربسته است که هر یک دارای کاربردی خاص می باشد. دوربینهای بولت از جمله دوربینهایی است که معمولا بدنهای استوانه شکل دارند. گرچه اخیرا بازار به سمت دیجیتال شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین های IP متمایل شدهاند اما هنوز سرعت جایگزینی این نسل قبلی دوربینها با نسل جدید دوربینهای دیجیتال کند است. باطری قابل شارژ مجدد است یا باید تعویض شود؟ این دوربینها به گونهای نصب میشوند که از دید افراد پنهان بمانند یا به شکل وسیلهای دیگر در میآیند، تا قابل شناسایی نباشند.

این نوع دوربین ها برای ایجاد امنیت بیشتر و نظارت ساخته و وارد بازار شده اند و نقش بسیار پر رنگی در زندگی امروز ما دارند. خود دارد و بدون شک می توان با گذراندن این دوره وارد بازار پرکار این شغل شد. مکانی که دوربین مدار بسته برای آن تهیه می کنیم، در تعیین این اهداف تاثیر ویژه ای دارد. در مقایسه با دوربین آنالوگ ، نصب آن آسان است. اندازهی لنز هم در برد دوربین کاملاً مؤثر است و قابلیت دید در شب یکی از قابلیتهای مهم دوربینهاست که متناسب با محیط باید به آن توجه کنید. اگر سوئیچ های شبکه استفاده شده در یک سیستم مدار بسته IP دارای قابلیت POE باشد ، از همان یک کابل شبکه متصل شده بین دوربین و سوئیچ می توان برای تغذیه دوربین ها استفاده نمود اما در صورتی که سوئیچ شبکه استفاده شده از نوع معمولی باشد باید برای هر دوربین یک کابل برق مجزا مانند آنچه در سیستم آنالوگ به آن اشاره شد کشیده شود.

اگر در محیطی با تغییرات دمایی بالا زندگی میکنید بهتر است به خوبی دقت کنید که دوربین محدوده تغییرات دمایی را پشتیبانی کند. بعضی از این مدل دوربین ها، دارای قابلیت های خاصی مانند تشخیص حرکت، تعقیب سوژه، چرخش افقی و عمودی، مکالمه دو طرفه، ضبط صدا و پشتیبانی از کارت حافظه هستند. برای مثال، اگر یک دوربین فضای خارجی دارای آیپی ریتینگ 65 باشد، به این معنا است که در مقابل گرد و خاک کاملا مقاوم بوده و همچنین در مقابل ریزش آب با دمای کم ایستادگی دارد، که برای بیشتر بارانها و برفهای معمولی کافی است. انواع دوربین ها و کاربردشان در مطلب معرفی انواع دوربین مداربسته، ویژگیها و کاربردهای آنها توضیح داده شده است. یونی ویو از سال ۲۰۱۱ به صنعت ساخت دوربین مداربسته روی آورده و در زمینه ساخت سیستمهای IP پیشگام این صنعت به شمار میرود و اولین برندی است که توانسته این سیستمها را به جهان معرفی کند. به سراغ معرفی جزئی سیستمات امنیتی آنالوگ میپردازیم تا آشنایی اندکی با آنها داشته باشید.به زبان ساده دوربینهای مداربسته آنالوگ وظیفه انتقال دادهها به صورت آنالوگ درون دستگاههای ذخیره ساز را دارند.

این موضوع باعث می شود تا امکان دزدی بسیار کمتر شده و افراد مختلف با اطمینان خاطر بیشتری در محل کار خود حاضر شده و یا با خیالی آسوده به مسافرت سایت dahua-cctv-kala بروند. به همین خاطر نیاز است تا با اقدامات مناسب از به وجود آمدن مشکلات غیر قابل جبران جلوگیری کرد. تفاوت اصلی بین دوربین های داخلی و خارجی این است که دوربین های خارجی در برابر آب و هوا مقاوم هستند ، بنابراین می توانند در برابر باران ، آفتاب و گرد و غبار مقاومت کنند. این نوع از دوربینها قابلیت دید در شب (با استفاده از مادون قرمز) دارند و میتوانند در شرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند. زیرا طراحی آن به شما امکان میدهد زاویه دید وسیعتری را در محل خود داشته باشید. تعداد دوربین های دارای این قابلیت در برند داهوا، زیاد هستند و در رزولوشن های مختلفی ارائه می شوند که ما در ادامه به معرفی چند نمونه از آن ها می پردازیم. دوربین مداربسته به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت بوده و تصاویر یک یا چند مکان را ارسال می کنند. در صورتی که قصد داشته باشید از یک سیستم نظارتی با قابلیت تشخیص چهره استفاده کنید، بالا بودن کیفیت دوربین چیزی است که به آن نیاز دارید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار