نصب دوربین مدار بسته

اگر این سوالات از ذهن شما هم عبور کرده اند پس شاید بهتر باشد با مطالعه این مطلب یک بار برای همیشه پاسخ قاطع آن ها را یافته و با مزایای و اهمیت استفاده از این ابزار ارزشمند به طور کامل آشنایی یابید. دستگاههای ضبطکننده UVR برایتون قابلیت اتصال به دوربینهای AHD,TVI,CVI و آنالوگ و IP را به طور همزمان دارند. لزوماً دوربین با تکنولوژی پیشرفته دوربین عالی نبوده و دوربین آنالوگ و لنز ثابت دوربین معمولی نیست. در این روزگار، دوربین مدار بسته میتواند بسیاری از فضاها را پوشش دهد، که در طول سالها مفید بودنشان ثابت شده است. در یک پروژه نصب دوربین مدار بسته مانیتور وظیفه نمایش تصاویر ضبط شده به وسیله دوربین مداربسته را بر عهده دارد. اهمیت این موضوع از آنجاست که در بازار این روزهای مداربسته، از بردهای متفاوتی در تولید یک دوربین مداربسته حتی با یک کیس و بدنه واحد، استفاده می شود و ممکن است که فروشنده تنها با ادعای اصل بودن و نام بردن پارت نامبرهای برد و پردازشگرهای تصاویر PCB در زمان خرید شما، اقدام به فروش برخی دوربین های نامرغوب کند که همان گونه که می دانیم این مسئله می تواند با گذشت اندک زمانی پس از خرید و نصب دوربین در پروژه مشتری، فارغ از کیفیت پایین رزولوشن و تفاوت نمایش رنگ در آن ها، شما را با مشکلاتی دیگر نیز مواجه سازد که در عمل شما را متحمل هزینه های اضافی گرداند.

اما این دوربینها را از نظر ویژگیهای دیگری که مختص دسته دوربینهای بیسیم است نیز میتوان تقسیمبندی کرد. وربین های مداربسته دیگری که میخواهیم مورد بررسی قرار دهیم دوربین های مداربسته دید در شب هستند که از LED مادون قرمز بهره میبرند که باعث دید مناسب در فضاهای باز و کم نور میشود. در این مقاله از مجله فرکو به بررسی مهمترین و متداول ترین اهداف نصب سیستم های مداربسته می پردازیم و هر یک را به صورت مفصل بررسی خواهیم کرد، پس همراه ما باشید. کابل های ویدیو توسط کانکتور های مخصوص به نام BNC به دوربین یا DVR متصل می شوند. دوربین ثابت همانطور که از نام آن پیداست، ساکن بوده و هیچ گونه حالت چرخشی ندارد. از نظر هزینه نسبت به چیپ Sony از قیمت پایینتری برخوردار است اما از چیپ OV گرانتر می باشد. نصب دوربین مداربسته گنبدی شکل داخلی: در مناطقی که بسیار قابل دیدن است نصب می شود. نصب دوربین مداربسته بی سیم نسبت به انواع دوربین مداربسته راحتتر است و انعطافپذیری بیشتری برای محل قرارگیری آن وجود دارد.

یا اینکه ، زاویه مناسب برای نصب این دوربین با این کیفیت چیست؟ این محصول از دو طریق می تواند اطلاعات خود را انتقال دهد، نوع آنالوگ که ابتدا تصاویر را به سیگنال های رادیویی تبدیل می کند و بعد آنها را ارسال می نماید که امروزه کمتر مورد استفاده قرار دارد. ۱۲۸۰ پیکسل ایجاد می کند. در این چیپ ها تنظیمات انجام شده توسط منو دوربین تا حدودی تغییر در تصویر ایجاد می کنند. نصب دوربین مدار بسته اول از هر چیز امنیت یک مکان را افزایش می دهد. انتخاب محل مناسبی برای نصب دوربین مدار بسته کار با اهمیتی پس بی تفاوت از کنار آن نگذرید. تصاویر دارای کیفیت تصویر مناسبی می باشند و از نظر کیفیت تصویر نسبت به چیپ تصویر OV و Aptina از کیفیت تصویر بالاتر و قابل مقایسه ای نسبت به آنها برخوردارند. زیرا پهنای باند کافی برای ارائه فیلم با کیفیت بالاتر وجود ندارد. با این وجود، بسیاری از افراد اطلاعات کافی در خصوص دوربینهای مداربستهی مخفی و جزئیات آن ندارند. شاید شما هم در ارتباط با نکات مهم و حائز اهمیت در انتخاب و خرید دوربین مداربسته اطلاعاتی را داشته باشید، اما بد نیست بدانید که یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید دوربین مدار بسته توجه به انواع لنز دوربین مداربسته و ویژگی های آن ها است و سپس با توجه به اطلاعات کافی در این زمینه اقدام به خریداری دوربینی با لنز مورد نیاز خود کنید.

همچنین میتوانید تنظیمات و کنترل دوربین خود بر روی این برنامهها انجام دهید و یا فیلمهایی را که میخواهید به طور بلند مدت ذخیره کنید، دانلود کنید. لنز های موتور دار به طور معمول از دو عدد فاصله کانونی برای معرفی شدن استفاده می کنند. کیفیت تصاویر این مدل از دوربین ها بر اساس معیار مگاپیکسل سنجیده می شود. این چیپ های تصویر از هزینه پایینتری نسبت به چیپ های سونی و اپتینا برخوردارند. کیفیت تصویر این دوربینها با مرور زمان کاهش پیدا نمی کند. نوع انتقال تصاویر در این نوع از دوربین بدون سیم انجام میگیرد و مزیت اصلی آن انعطاف پذیری در نصب و استفاده است. انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی ساخت به دسته های زیر تقسیم میشود که هر دسته را به صورت مختصر توضیح داده ایم. اما اگر در دو دوربین با سنسور کاملا یکسان مثلا ۲ مگاپیکسل SONY 323 با این تفاوت که در یکی از لنز ۳ مگاپیکسلی درجه یک و در دیگری از لنز ۳ مگاپیکسلی درجه دو استفاده شود، شاهد مشاهده دو تصویر متفاوت از یکدیگر حتی با وجود یک سنسور تصویر واحد خواهیم بود که این مورد را می توان در مورد پردازنده ی تصویر نیز بسط داد؛ به عبارت دیگر همان سنسور IMX SONY 323 و اینبار حتی با یک لنز و IR CUT درجه یک قرار گرفته شده روی آن را در نظر بگیرید، با این تفاوت که در برد آن ها برای پردازش کردن تصاویر از پردازشگرهی متفاوتی همچون پردازنده NEXTCHIP 2441، NEXTCHIP 2470، V30 و یا پردازنده ۸۵۳۱ استفاده شده باشد که در عمل تفاوت تصاویر تولید شده با همان سری از سنسور سونی واحد کاملا مشهود است و با توجه به اختلاف قیمت هر قطعه ار این بردها می توان دوربین هایی با قیمت های متفاوتی تولید کرد اما همگی با سنسور سونی!

دوربین های مینیاتوری معمولا در محیط هایی استفاده می شوند که نیاز به مشاهده تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد . به یاد داشته باشید که شما برای محافظت از محیط کار و منزل خود ، نه تنها در طول روز بلکه به ویژه در شب ، نیاز به دوربین مداربسته دید در شب دارید بنابراین هنگامی که همه در حال استراحت هستند و در یک خواب عمیق قرار دارند ، رایج ترین زمان برای اعتصاب سارقان و متجاوزان است عوامل مختلفی بر قیمت دوربین مدار بسته دید در شب و حتی در روز میتواند تأثیر بگذارد که در زیر به این عوامل اشاره کرده ایم. تمام لوازمی را که سیستم شما برای مقاومت در برابر رطوبت نیاز دارد، آماده کنید و روی دوربین مدار بسته نصب نمایید. همه چیز را به هم وصل کرده، محفظه را محکم کنید تا واشر دور کابل اترنت محکم شود.

اگر قصد دارید دوربین مدار بسته ای را برای محل مورد نظرتان تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. چیپ های تصویر OV از مایعی کریستالی تشکلیل شده است که این مایع باعث ثبات تصویر می شود. در این لنزها از دو اهرم برای تنظیم فاصله کانونی، وضوح و شفافیت تصویر استفاده می شود. دوربین های مداربسته AHD با چیپ تصویر OV برای کسانی مناسب می باشند که به دنبال ارزان ترین نوع این دوربین مداربسته می باشند. در این روزها که کرونا باعث ایجاد شرایط خاصی بر جامعه شده در صورت تمایل شما این بازدید بصورت آنلاین (برخط) انجام میپذیرد تا شما نهایت اطمینان را داشته باشید. با توجه به ضد آب بودن بدنه (IP66 بودن) این دوربین ها و شکل خاصشان این دوربین های برای محیطهای بیرونی یا شرایط سخت آب و هوایی مناسب هستند. در این مطلب ار مجله پینورک به آموزش کامل نصب دوربین مدار بسته در منزل پرداختیم. اما دوربین های مدار بسته سیمی برای استفاده دائمی و امنیت بیشتر همچنان از اهمیت بالایی برخوردار هستند. از این رو روشی موثر و کم هزینه برای ایجاد امنیت بیشتر برای جلوگیری از وقوع جرم است.

ساکنین ساختمان می توانند با امضای توافقی میان خود، کارِ نصب دوربین در آسانسور را انجام دهند. فروش و نصب انواع دوربین مداربسته و سیستم های حفاظتی اماکن و تجهیزات وابسته نصب و راه اندازی سیستم دوربین مدار بسته و دیگر سیستم های حفاظتی توسط نیروهای مجرب فروشگاه ، پشتیبانی و خدمات پس از فروش در اسرع وقت. دوربینهای مدار بسته که اصطلاحا به آن CCTV نیز اطلاق میشود از پر کاربردترین سیستمهای نظارت تصویری است. امکان قابلیت چرخش خودکار برای پایش دائمی محیط نیز در برخی از نمونههای آنها دیده میشود. یکی ار عوامل مهم و تاثیر گذار در سیستم دوربین مدار بسته توجه به نویزهای الکترومغاطیسی محیط در محل نصب سیستم دوربین مدار بسته است. برای این که مناسب ترین لنز را خریداری کنید، ابتدا اطلاعات خود را در ارتباط با انواع لنز دوربین مدار بسته کامل کنید و پس از مقایسه انواع لنز ها و ویژگی آن ها، اقدام به انتخاب و خرید لنز کنید. شاید تصور کنید که تجهیزات مربوط به دوربین مداربسته آنچنان مهم نیستند و با پکی که شما خریداری میکنید میتوانید نصب دوربین مداربسته را به آسانی انجام دهید اما اینطور نیست. یکی از مهم ترین نکته هایی که در ارتباط با لنز های موتور دار باید مورد توجه قرار گرفته شود این است که فرد استفاده کنند به راحتی می تواند بین میدان دید و زاویه دید دوربین جا به جا شود.

از این جهت که باید دوربینهای مدار بسته آنالوگ به DVR متصل شوند، نیاز است تا مکانی مناسب را در نظر گرفت تا اتصال بین این دو دستگاه برقرار باقی بماند. اما پیشنهاد ما به شما این است که در موقع انتخاب به افت کیفیت چیپ های Aptina و OV توجه کرده تا در صورت افت کیفیت آنها و نیاز به تعویض آنها دچار خسارت نشوید. دوربین های مداربسته AHD با چیپ تصویر Aptina برای کسانی مناسب می باشند که به دنبال یک دوربین متوسط از این نوع با عمر متوسط هستند. کیفیت تصویر و ساخت این چیپ تصویر از چیپ های تصویر Sony و Aptina پایین تر می باشد. در خرید دوربین های مداربسته با چیپ Sony شاید در ابتدا هزینه بیشتری کرده باشید اما کیفیت این دوربین ها با مرور زمان کاهش نیافته و علاوه بر اینکه از کیفیت تصویر بالاتری بهره مند می شوید ، هزینه های جانبی سیستم نظارتی شما کاهش خواهد یافت.

علاوه بر آن، در صورت بروز مشکل و یا اتفاقات ناگوار در خانه ها، می توانید با مشاهده فیلم های ضبط شده توسط دوربین، افراد را شناسایی کرد. تمامی پردازنده های فوق از نوع چیپ تصویر CMOS می باشند که توسط شرکت های مختلف ساخته شده اند. این تأسیسات به دلیل مقاومت در برابر خرابکاری و حفاظت آن در شرایط مختلف آب و هوایی هنگام نصب در خارج محبوبیت زیادی دارد . در بازار مانیتورهای ویدئویی با دو نوع نمایشگرها (LCD) و LED در اندازه های مختلف ارائه می شود پیکسل مهمترین جز در نمایش یک تصویر است. تنظیمات منو در این چیپ تصویر تاثیر خاصی بر روی نمایش تصاویر ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. همچنین برای صرفهجویی در مصرف باتری، بیشتر دوربینهای بدون سیم دارای سنسور حرکت هستند. این دوربینها به فناوری حسگر حرکت احتیاج ندارند و جریان ویدئوی شما میتواند به طور مداوم کنترل و ضبط شود. برای مثال، یک موزه میتواند دوربین را طوری برنامهریزی کند که وقتی حرکت را تشخیص میدهد، به نقطه ورودی یا خروجی خاصی حرکت کند. جای دارند که جهت آشنایی و انجام قیاس جهت تشخیص اصالت برد و نحوه تشخیص اصل بودن سنسور تصویر دوربین مدار بسته می توانید با کلیک بر روی هر بخش وارد آن شوید و تصویر و عکس پشت و روی برد به همراه جزییات اطلاعات فنی آن را مشاهده نمایید.

در هر یک از لینک های قرار داده شده در زیر، تصویر برد و PCB دوربین مداربسته را می توانید به صورت واضح جهت حصول اطمینان و مقایسه دوربین های مداربسته انتخابی خود از هر فروشنده ای مشاهده کنید که برای نمایش بهتر آن ها، در هر یک از زیر بخش های مربوط به خود به همراه توضیحات، مشخصات و اطلاعات فنی و دقیق آن ها ارائه شده است. شما به راحتی می توانید از هر جای دنیا محیط مورد نظر خود را روی اپلیکیشن مخصوص موبایل مشاهده و رصد کنید. این اهرم میزان وضوح تصویر گرفته شده از محیط را مشخص می کند.

هنگامی که لنز فاصله کانونی متغییری داشته باشد، می تواند زاویه ی دید مختلفی را به فرد استفاده کننده از دوربین سایت dahua-cctv-kala ارائه دهد. از چنین لنزی می توان در محیط هایی استفاده کرد که زاویه و عمق دید بسیار اهمیت دارد. دوربینهای حرارتی یا گرمایی(Thermal)نوعی از دوربینهای مداربسته هستند که تصاویر خود را به جای نور با توجه به شکل حرارتی محیط میسازند. همچنین اگر فکر میکنید ممکن است در آینده بخواهید جای آنها را تغییر دهید، انعطافپذیری خوبی برای جابهجایی دارند. برای به دست آوردن پاسخ درست این پرسش در مرحله اول باید با انواع لنز دوربین مداربسته به بهترین شکل ممکن آشنا شوید و ویژگی و کاربرد آن ها را مورد بررسی قرار دهید، سپس با توجه به نیاز خود اقدام به خریداری دوربین با لنز مناسب نمایید. در ارتباط با کیفیت تصویر خروجی یک دوربین مداربسته، ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که سنسور تصویر بکار گرفته شده در آن، به تنهایی تاثیر گذار نبوده و حتی کیفیت لنز بکار رفته در دوربین، IR CUT FLTER و همچنین آی سی پردازنده ی میکس شده با آن نیز مهم است. که در این صورت با در نظر گرفتن حسن نیت فروشنده نسبت به اصالت سنسور سونی بکار رفته شده در آن، مطمئنا در تولید این دوربین مدار بسته از پردازنده ی ضعیف تری انتخاب شده که باعث پایین آمدن قیمت تمام شده ی آن می شود و طبیعتا نباید انتظار ماندگاری بالای تصویر و مشاهده ی تصویری واقعی از این دوربین را داشت.

می شود. پردازنده نصویر سونی نسبت به پردازنده های دیگر دوربین های مداربسته AHD از کیفیت تصویر و ساخت بالاتری برخوردار است , اما از نظر هزینه , نسبت به چیپ های دیگر قیمت بالاتری دارد. این دسته از محصولات فروشگاه اینترنتی اسمارت سکرت با عنوان دوربین مخفی یا همان دوربین مداربسته نامحسوس موجود می باشد. همه دوربین های از این دست حداقل دارای دو پورت برق و پورت تصویر هستند. پردازنده تصویر یکی از مهترین بخش ها در تعیین کیفیت تصویر دوربین مداربسته می باشد. یعنی برخلاف دوربین های آنالوگ، این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کنند. این مدل دوربین مدار بسته بیسیم حافظه دار اگر باتری و فضای ذخیرهسازی محلی داشته باشد، حتی اگر برق و اینترنت نیز قطع شود، میتواند همچنان کار کرده و ضبط کند. قبل از شروع کار، شما باید مسیر سیمکشی دوربین مدار بسته را برنامهریزی کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار