آموزش نصب دوربین مداربسته بهمراه فیلم آموزشی و تصویری گام به گام

در دوربینهای دید در شب عنصری با نام تقویت تصویر وجود دارد که باعث میشود تصویر در تاریکی مطلق به شکل مناسب ضبط سایت dahua-cctv-kala شود. در حال حاضر با پیشرفت هایی که در دنیای علم و تکنولوژی روی داده است می توان دوربین های مدار بسته ای با اندازه های بسیار کوچک نیز تولید کرد اما انتخاب اندازه دوربین مدار بسته به محلی که دوربین مدار بسته قرار است در آن نصب شود، بستگی دارد. در حال حاضر دو نوع دوربین مدار بسته WDR در بازار موجود است. کیفیت آن ها آنالوگ است و قابلیت استفاده از آن ها به صورت دوربین آنالوگ و یا دوربین تحت شبکه وجود دارد. قابلیت زوم اپتیکال در دوربین های اسپید دام که دوربین قابلیت تشخیض جزئیات را حتی تا فواصل 1 کیلومتر نیز دارد.

برخی دیگر از برندهای برتر چینی هستند که علاوه بر بازار ایران، بازار جهان را نیز در اختیار دارند. نصب دوربین مداربسته در محیطهای عمومی و مکانهایی که رفت و آمد زیادی دارند به تنهایی ممنوع نیست. از آنجا که امنیت در ساختمان ها و مراکز تجاری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و یک نیاز اساسی محسوب می شود، بازار کار نصب دوربین مداربسته هر روز رونق بالاتری بخود می گیرد. همانطور که می دانید، امروزه دوربین های دیجیتال طرفداران زیادی پیدا کرده اند. همچنین سلول تقویت تصاویر را نیز دارا می باشند که با استفاده از آن قابلیت مشاهده تصاویر در تاریکی شب در حضور فقط چند هزارم لوکس نور فراهم می شود.

با استفاده از این ویژگی، اگر فردی از محدوده تعیین شده عبور نماید، توسط دوربین تشخیص داده شده و با به صدا در آمدن آلارم اطلاع رسانی صورت می گیرد. همچنین لازم به ذکر است همکاران و نمایندگان داتیس از شرایط بسیار منحصر به فردی برخوردار میشوند که با مراجعه به لینک صفحه مورد نظر میتوانید تمام شرایط را مطالعه نمایید. برای مشاهده ی انواع دوربین مداربسته ضد آب در فروشگاه دوربین استور می توانید به دسته بندی مربوط به دوربین مداربسته ضد آب از منوی بالای سایت مراجعه نمایید . اما با پیشرفت تکنولوژی دوربین های مدار بسته جدیدی به بازار آمدند که دارای امکاناتی از جمله پخش تصاویری با رزولوشن بالا(برای اطلاعات بیشتر به مقاله دوربین مدار بسته آنالوگ نسل جدید مراجعه کنید)، ارائه تصاویر رنگی، امکان دید در شب، قابلیت زوم و … ممکن است هزینه یک دوربین با قابلیت دی ان آر کمی در ابتدا بالاتر از یک دوربین معمولی به نظر برسد ، اما هزینه برق مصرفی برای روشن کردن محیط یک پارکینگ ، یا هزینه یک پروژکتور مادون قرمز را هم اگر به هزینه یک دوربین معمولی اضافه نمایید ، متوجه خواهید شد که پس از مدتی ، هزینه های شما بیشتر از حالی خواهد شد که از ایتدا دوربینی با تکنولوژی DNR در پروژه استفاده می کردید .امروزه این تکنولوژی هم در دوربین های آنالوگ و هم دوربین های تحت شبکه موجود می باشد .

بیسیم یا سیمدار: دوربینهای بیسیم برای نصب بدون سوراخ کردن یا کابل کشی در خانه آسان هستند، اما کیفیت تصاویر میتواند با دور شدن از گیرنده کمتر از حد معمول شود. با روشن كردن دستگاه در عرض چند ثانیه تصاویر دوربین مداربسته به نمایش در می آیند. اگر هم می خواهید دانش شما نسبت به دوربین های مداربسته زیاد شود بهتر است تمام مقالت که تیم آموزشی کارپیما برای شما تهیه کرده است را مشاهده کنید. یا قابلیت های Intrusion Detection و Line Crossing که به این صورت است که محوطه ای در اختیار دارید که ورود افراد متفرقه به آن ممنوع است. و بسیاری از خصوصیات دیگر که هر کدام بسته به نیاز مشتری و مکان مورد نظر مفید فایده هستند. دوربین دید در شب با کمک اشعه مادون قرمز کار کرده و اشعه را با لیزر نامرئی و یا نور افکن مرئی به سمت شیء یا سوژه مورد نظر ارسال می نماید و به این ترتیب و با بهره گیری از نور ارسال شده، تصویر سوژه مورد نظر در دوربین دید در شب قابل مشاهده می گردد.

با تکنولوژی سیستم های امنیتی و تجهیزات در محیط های داخلی و خارجی برای محافظت از مردم، دارایی ها، وسایل نقلیه میتوان مورد استفاده قرار داد. اگر درمورد انواع دوربین و امکانات و ویژگی آنها اطلاعاتی ندارید، باید با افرادی که در این زمینه کارشناس هستند مشورت کنید تا بهترین نوع دوربین که برای شما مناسب می باشد را انتخاب کنید. هنگام نصب دوربین مداربسته برخی از دوربین ها این قابلیت را دارند که اگر در یک مکان نصب شوند آنجا را به صورت ۳۶۰ درجه پوشش میدهند و با زدن یک دکمه می توانید دوربین مداربسته را بچرخانید و تمام منطقه را مشاهده کنید، البته همه دوربین ها این قابلیت را ندارند و یا برخی از این دوربین ها را می توان برنامه ریزی کرد که خود به صورت اتوماتیک بچرخند که دیگر احتیاج نباشد شما به صورت دستی هر لحظه آن ها را بچرخانید. بدین ترتیب به راحتی می توان از آنها در محیط های اداری و تجاری که زیبایی و شیک بودن حرف اول را می زند، استفاده کرد.

رزولوشن دوربین نیز یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. سیستم داخلی دوربینهای دید در شب به صورت تک رنگ هستند که این موضوع به معنی نمایش تصاویر به رنگ سبز تیره است. دوربین مداربسته دید در شب به دو صورت فعال و غیر فعال کار می کنند. برای این که بدانید برترین محل برای نصب دوربین مداربسته کجاست حتماً باید از یک کارشناس با تجربه و متخصص کمک بگرید. با توجه به اینکه اکثر این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت به کار میرود. شما با نصب این دوربین در محیطهای امنیتی میتوانید به طور کامل محیط را تحت نظر خود داشته باشید و امنیت آن را فراهم نمایید. اغلب جزء دوربین های مداربسته تحت شبکه دسته بندی می گردند که قابلیت ارائه تصاویر با زاویه 180 درجه را دارند. در نوع لنز ثابت دوربین بولت، زاویه دید بدون تحرک است یعنی دوربین در جایی که نصب شده امکان حرکت کردن ندارد البته در این نوع لنزها، امکان زوم و بزرگنمایی هم موجود نیست. دوربین بولت در یک زاویه خاص قرار می گیرد و قدرت چرخش ندارد.

گاها کارفرمایان بدون اجازه کارمندان را تحت کنترل دوربین مدار بسته قرار داده اند و همین امر سبب شکایت از آنها به علت نقض حریم خصوصی شده است. بنابر این لازم است تا آشنایی نسبی با انواع کاربرد های آن در مکان های مختلف داشته باشیم. برای آشنائی با تفاوت انواع دوربین مداربسته از نظر نوع تکنولوژی، مزایا و معایب هر کدام و همچنین انتخاب بهترین نوع متناسب با محیط خود، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. قبل از هر اقدامی ، انتخاب دوربین مدار بسته مناسب و دستگاه DVR یا NVR متناسب با نیاز کاری شما در درجه اول اهمیت قرار دارد. دوربین لامپی 360 درجه وای فای دار و لامپ دوربین دار پانوراما. بدنه چرخشی بی ان سی نر در بی ان سی ماده با چرخشی 180 درجه قفل میشود.طراحی داخلی BNCها سبب اتصال قفل شونده و مطمئن شده است. سیستم های مدار بسته با استفاده از یک یا چند دوربین، تصاویر ویدئویی را به مانیتور یا دستگاه ضبط ارسال می نمایند.

بعد با یک کابل BNC دیگر ، بخش Output دستگاه DVR را به بخش Input مانیتور متصل کنیم. هزینه ی بیمه ی شما باید با کاهش خطر، کم شود. شما برای متخصص شدن در این رشته نیاز دارید به مباحث مختلقی چون انواع دوربینهای آنالوگ و دیجیتال، دوربینهای آی پی ،دوربینهای دام و غیره آشنا شوید. تجهیزات دوربین مداربسته آی پی شامل دوربین، سوئیچ و NVR است. ضروری است. انواع مختلفی از دوربین های مداربسته وجود دارند که مناسب برای شرایط و موقعیت های مختلفی هستند. برای مثال از ویژگی های بارز و مفید در دوربین مدار بسته می توان به خاصیت Motion Detection اشاره نمود که نسبت به حرکت سوژه در تصویر حساس است. بهتر است رمزی که برای دوربین خود قرار می دهید کمی سخت باشد تا به آسانی حک نشود. این یک دوربین امنیتی است که تنها زمانی ضبط میکند که حرکت در میدان دید خود را تشخیص دهد.

دوربینهای مادون قرمز به دلیل طیف امواجی که دارند توسط چشم انسان قابل رویت نیستند و سنسورهای تعبیه شده در دوربینهای دید در شب به گونهای است که تصویر را برای چشم انسان قابل شناسایی میکند. دوربین های باکس دوربین های حرفه ای هستند که بسته به نوع نیاز مشتری در محیط های صنعتی و اداری از جمله بانک ها قابل استفاده هستند. صدا و تصویر این دوربین ها هر یک به وسیله کابل دورشته ای جداگانه منتقل میشوند که یک رشته از سیم ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را اجرا می کند. این برق رسانی به دوربین ها میتواند به وسیله کابل ترکیبی یا کابل برق مجزا باشد. برای برق رسانی به دوربین ها موقع نصب دوربین مداربسته باید با استفاده از پاور مرکزی یا ترانسهای کم آمپر جداگانه به هر دوربین برق رسانی کنید.

دوربینهای دید در شب به دو شکل وجود دارند: دوربینهای مادون قرمز با سنسورهای الایدی، که تصاویر شب را به شکل سیاه و سفید ضبط میکنند، و آنها که با استفاده از یک محدوده نوری درخشان کار میکنند، و تصاویر شب را به شکل رنگی ارائه میدهند. امکان دید در شب IR و یا در نوع پیشرفته تر آن قابلیت EXIR که مناسب برای تصویر برداری در شب هستند. میتوان گفت که تمام TVLها یا از کار افتاده شدهاند و یا در حال جایگزینی هستند. مزیت دوربین مداربستهی تحت شبکه دام، پوشش گستردهتر محیطه؛ در حالی که در دوربین مداربسته باکس شما نمیتونه تمام زوایا رو پوشش بده. معنی لغوی آن جعبه جادویی مداربسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند. قالبا دستگاه های DVR جدید دارای سیستم عامل لینوكس هستند و جالب اینكه تمامی این سیستم عامل بر روی فلش داخلی دستگاه نصب شده است و به سرعت بارگذاری می شود. عامل مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که دوربینهای تحت شبکه تصاویر شفافتر و با کیفیت تری تولید میکنند. تفاوت عمده این دوربین ها با دوربین های آنالوگ کیفیت بالای تصاویر ارسالی و سهولت در دسترسی و استفاده از آنها در بستر شبکه است.

همچنین این محصول در محیط های بیرونی و داخلی قابل نصب است. اکثر دوربین های IP به صورت وب کم هستند، اما عبارت IP camera یا netcam معمولاً فقط برای آنهایی که مستقیماً از طریق اتصال به شبکه قابل دسترسی بوده و معمولاً برای نظارت می باشند، استفاده می شود. افراد این کار را اغلب برای کنترل NVR فقط از طریق برنامه ها یا مرورگر وب انجام می دهند. در این دوربین ها بدون اینکه نیاز باشد مجددا کابل کشی انجام شود سیستم آنالوگ روی سیستم HD منتقل می شود. البته حتما برای شما هم پیش آمده است که بخواهید دوربین مدار بسته به بصورت شخصی و خودتان نصب نمایید و بتوانید بصورت مستقیل کار نصب دوربین های مدار بسته را انجام دهید و یا اینکه در شغل نصب دوربین در بازار کار فعالیت نمایید. از اینکه تا پایان راهنمایی خرید دوربین مداربسته اکسوم ما را همراهی کردید از شما عزیزان متشکریم. دستگاه DVR تان میتواند چند دوربین مداربسته را مدیریت کند و به شما این قابلیت را می دهد تنها با یک دستگاه تصویر تمام دوربین های مداربسته را ضبط کنید. به همین علت با نصب دوربین مداربسته به آسانی میتوانید ایمنی خانواده و کسب و کار خود را تضمین کنید.

در صورتی که میخواهید از یک دوربین دید در شب برای یک محیط تاریک استفاده کنید باید بدانید که این دوربینها در محیطهای تاریک تصویری سیاه و سفید خواهند داشت. اما تنها با انتخاب دوربین خوب، نمیتوان بهترین انتظار را از دوربین داشت. فرمت ذخیره سازی تصاویر H.265 می باشد که فایل های ذخیره شده حجم بسیار کمتری خواهند داشت. این انرژی الکتریکی بسیار کم و ضعیف بوده، سپس در این سیستم تقویت می شود و تصاویر را برای ما نمایش می دهد. بعد نمایشگر تصویر دوربین های مداربسته را به صورت تک تک و یا یک جا نمایش می دهد. اصلی ترین تفاوت میان این دو دوربین را نحوه ی تغییر دادن فاصله ی کانونی دوربین ها شکل داده است به طوری که در دوربین مداربسته متغیر موتورایز، فاصله ی کانونی به شکل اتومات و خودکار تنظیم می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار