هدف از نصب دوربین دوربین مداربسته در محل های مختلف چیست ؟

هر چقدر دوربین مدار بسته شما تصاویر با کیفیتی را ثبت کند و جزئیات بیشتری را برای شما نشان دهد کارایی سایت dahua-cctv-kala دوربین بالا میباشد. دوربین های مدار بسته (به انگلیسی Closet Circuit TeleVision) که مخفف آن را cctv می نامند در زندگی امروزه انسان ها توانسته جایگاه خوبی بگیرد، دوربین های مدار بسته به دوربین های ثابتی گفته میشوند که میتوانند از یک مکان داخلی و یا خارجی را به صورت مداوم تصویربرداری کنند، این تصاویر میتوانند به چند سیستم دیگر همزمان ارسال شوند و چندین نفر از وضعیت مکان مورد نظر خبر داشته باشند. ساختار سیستمی این دوربین ها بدین گونه است که اگر قصد داشته باشید به صورت آنلاین و از طریق اینترنت محل مورد نظر خود را مشاهده کنید، می توانید با تنظیم آدرس IP بر روی آنها، از طریق شبکه یا اینترنت، به صورت آنلاین تصاویر ارسال شده از دوربین های مداربسته را دریافت کرده و مشاهده نمایید.

بدنه ای استوانه ای شکل دارند و بیشتر در محیط های خارجی و فضای باز نصب میشوند و در نوع امروزی آنها پایه های ۳AXIS قابلیت تنظیم این دوربین ها ر هر جهت را دارند. این دوربینها که اغلب نوع تحت شبکه آنها در بازار موجود است در محیط های اداری و یا مسکونی کاربرد دارند و بصورت رومیزی استفاده میشوند و در برخی از آنها قابلیت انتقال صدا نیز وجود دارد. صرف نظر از انواع DVR از نظر تعداد کانال که می توانند 4 کانال، 8 کانال، 16 کانال، 32 کانال و یا … همانگونه که اشاره گردید تعداد کانال DVRها از روی تعداد ورودی تصویر تعیین میشود؛ حال آنکه دی وی آر ها میتوانند دارای تعداد کانال متفاوت ورودی برای صدا باشند.

گرچه قابلیت های DVRها متفاوت است و در بین فول آپشنها نیز گزینهها بسیار متنوع خواهند بود. در دوربین های انالوگ این المان را با تیوی لاین نمایش میدهند طبیعتا هر قدر تیوی لاین دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر ان نیز بالاتر است. امروزه دوربین مداربسته از ضروری ترین المان تامین امنیت در اماکن شخصی و سازمانی بشمار میرود. رونمایی اولیه از دوربین مداربسته در اماکن عمومی آمریکا در سال ۱۹۷۳ بود . هنگامیکه در میدان تایمز نیویورک اولین دوربین مداربسته برای پیشگیری از جرایم در محدوده نصب گردید ، نقش چشمگیری در کاهش جرایم ایفا نکرد ، تا اینکه در سال ۱۹۸۰ دوربین های مداربسته در سطح گسترده ای در سراسر آمریکا بکار گرفته شد . طبق تحقیقات آماری در آمریکا و انگلستان بعد از نصب دوربین مداربسته در پارکینگ ها ۵۱ % ، در فرودگاه ها ۲۳% و در سایر مراکز عمومی ۷% از جرایم کاهش یافته است.

به طور کلی می توان گفت که حجم کابل کشی در دوربین های مداربسته آی پی از سایر سیستم ها کمتر است و به همین دلیل هم میتوان گفت که این دوربین ها بیش از سایرین مورد استفاده قرار میگیرند و نصب دوربین مداربسته آی پی نیز راحت تر است. لازم به ذکر است که دوربینهای اسپیددام و همچنین سایر دوربین های اسپیددام برای حداکثر کارایی خود نیاز به حضور اپراتور دارند. بسیاری از مردم برای منازل خود نیز از این دوربین ها استفاده می کنند تا امنیت بیشتری داشته باشند، اما چیزی که در این میان اهمیت دارد کیفیت و مرغوبیت آن است، میزان این کیفیت با قیمت دوربین مدار بسته خانگی ارتباط مستقیم دارد. این پورت به منظور ارتباط با شبکه داخلی یا اینترنت و انتفال تصویر روی اینترنت استفاده میشود.

بررسی وضعیت UPS و انجام برق رسانی به سیستم و ارتباط تصاویر به صورت مستقیم به نگهبانی. طراحی کلی دوربین به صورت یک بدنه ی دام شکل و یک پایه است. همان طور که در مقالات پیشین به آن اشاره نموده بودیم، دوربین های مداربسته از نظر نوع بدنه و شکلی که دارند، به چهار دسته تقسیم می شوند. از این رو اگر محیط بازی که قصد پایش آن را داریم، به هیچ حالت در یک تاریکی مطلق فرو نمیرود، میتوانیم از دوربینهای مداربسته روز و شب که قیمت مناسبتری به نسبت مدلهای مادون قرمز دارند برخوردار باشیم. بدین ترتیب میتوانید افراد مشکوک را شناسایی کرده و آنها تحت کنترل خود نگه دارید. دوربین مداربسته وایرلس همانطور که از نام آن پیداست به دوربین هایی که از طریق بی سیم به سرور مرکزی خود وصل می شوند گفته می شود. سرویس نرم افزاری و سخت افزاری دوربین مداربسته که به بخش های زیر تقسیم میشود. امروزه به طور کلی دوربین ها از تکنولوژی تحت شبکه و یا آنالوگ HD برخوردار هستند که نوع آنالوگ محدود بوده و کیفیتی متوسط ارائه میدهد و در مقابل نوع تحت شبکه از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری بالایی دارند.

تهران شمال, نصب دوربین، کابل کشی و نصب اتصالات و تنظیمات نرم افزاری دوربین تهران شمال, راه اندازی دستگاه NVR یا DVR در کانال های 8 تا 16 تهران شمال را در کلیه مناطق تهران ارائه داده و تجریه خوبی را برای کلیه مشتریان خود از جمله مشتریان عزیز خود در شمال ارائه نماید. به منظور نظارت بر کارکنان و بررسی عملکرد آنها کارفرما میتواند ، دوربین را در محیط کار نصب کند. بهتر است از این نوع دوربین در محیط داخلی اداری ، تجاری یا مسکونی استفاده شود. بدنه این دوربین مقاومت زیادی در برابر شرایط بد آب و هوایی ندارد . اصطلاح دام به شکل بدنه این نوع از دوربین مداربسته اشاره دارد. در ادامه این مقاله با آموزش نصب دوربین مداربسته روی دیوار آشنا خواهید شد با امنیت ۹۸ همراه باشید. هر زمان که میخواهید دیوار خود را حفاری یا برش دهید، اگر نمیدانید سیم برق از کجا رد شده است حتما برق ورودی کل را قطع کنید تا از صدمات ناشی از برق گرفتگی جلوگیری نمایید. دوربین های چشم ماهی در واقع یک دوربین عادی شبکه هستند که به لنز چشم ماهی مجهز شده و قابلیت دریافت تصاویر در تمامی زوایا را دارد. دوربین مدار بستهای که دید در شب مناسبی داشته باشد میتواند دوربین مناسبی برای شما باشد.

دوربین های دام معمولا دید در شبی با برد متوسط دارند و در صورت نیاز به برد زیاد برای دید در شب بهتر خواهد بود از دوربین بولت استفاده کنید و یا پروژکتور مادون قرمز در کنار دوربین نصب کنید. دوربین بولت در کیفیت های متفاوت به صورت شبکه و آنالوگ ساخته شده است از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند. این نوع از دوربین­ ها در انواع با سیم و بی سیم و در ابعاد و اندازه ­های متفاوت موجود هستند. پارس ایمن دارای یک تیم فنی مجرب و کاملا فعال است که در سطوح متفاوت (از پروژه های مسکونی و تجاری کوچک تا پروژه های بزرگ) به انجام خدمات نصب و اجرای سیستم مداربسته می پردازد. باید دانست که شما صرفا با به کارگیری دوربین های مداربسته، خیالتان از وضعیت ایمنی خانه خود راحت نمی شود، و آن چیزی که به اندازه خود دوربین ها مهم است، روش نصب و کارگذاری آنهاست که باید با مهندسی دقیقی صورت بگیرد. تنظیم دوربین CCTV آخرین پروسه در نصب دوربین مدار بسته که خودتان به صورت کامل انجام دادهاید به شمار میآید.

دوربین مدار بسته باید در بالاترین نقطه ساختمان نصب شوند، در این صورت دوربین ها از دسترس خرابکاران و سارقان دور می مانند و همچنین منطقه بزرگ تری را پوشش می دهند. از طرفی اگر دوربین ها و یا تجهیزات به صورت اصولی و در مکان مناسب نصب نشوند، سارقین به راحتی میتوانند به آنها دسترسی داشته و با اختلال در آنها امورات خود را انجام دهند. دوربین های IP به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) نیاز دارند که تقریباً همان هدف را دارد. کیفیت تصاویر بالا میتواند به شما نشان دهد که این دوربین مدار بسته میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در قسمت Iris کلیک و گزینه اعمال (Apply) را انتخاب و سپس ذخیره کنید. سیستم DVR مستقل از کامپیوتر را دی و آر استندالون (ُStandalone) مینامند. این سیستم بیشتر برای مصارف کوچک و استفادههای کوتاهمدت توصیه میشود. استفاده از این دوربین در بازار ایران برخلاف نامش، منحصر به مصارف صنعتی نیست. دوربین های دام امروزی معمولا دارای دید در شب IR هستند و این قابلیت تفاوت زیادی در هزینه آنها ایجاد نمی کند.

با توضیحاتی که دادیم، متوجه شدید که هر کدام از انواع دوربین مداربسته آنالوگ، تحت شبکه یا به عنوان مثال نوع دوربین مداربسته دید در شب برای اهداف و مکان های خاصی (منازل یا ادارات و در فضای باز یا بسته) به کار می روند. باید خریداری شوند. لوازمی مثل دریل، پیچ و پیچ گوشتی نیز در نصب دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرند. درحال حاضر دوربین های با کیفیت بین 1.3 تا 5 مگا پیکسل به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. انواع دوربین های مدار بسته : دوربین مداربسته (closed-circuit television) یا cctv یک سیستم امنیتی و نظارتی هستند که در مکان هایی مانند: مکانهای عمومی ، تجاری و منازل مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این دوربین های مدار بسته دارند، زاویه دید است.

سیستم آنالوگ اولین نسل از انواع دوربین های مداربسته است که با استفاده از حسگرهای الکترونیکی که در این دستگاه تعبیه شده است، تصاویر را دریافت نموده و آن ها را به سیگنال های الکترونیکی تبدیل می نماید. با استفاده از چراغهای مادون قرمز دوربین مدار بسته دید در شب قادر است بدون وجود نور مرئی و در تاریکی تصاویر فعالیتها و تحرکات را دریافت و ذخیره نماید.به این ترتیب که با تابش نور نامرئی مادون قرمز توسط LED های مادون قرمز دوربین، در حالی که محیط مقابل دوربین کاملا تاریک و بدون نور مرئی است، دوربین شما قادر به مشاهدهی تصاویر از طریق دریافت بازتابش اشعهی مادون قرمز خواهد بود. شرکت پارس ایمن یک شرکت فعال در زمینه پخش تجهیزات مدار بسته و سیستم های حفاظتی است. دوربین مداربسته شبکه برای منازل و مجتمع های مسکونی می تواند یک سیستم حرفه ای با کیفیت تصاویر بی نظیر باشد.

در این سایت کاربران می توانند از قیمت انواع دوربین مداربسته از قبیل قیمت دوربین مداربسته وایرلس ، دوربین مداربسته جیبی ، دوربین مداربسته حافظه دار ، دوربین مداربسته حرفه ای ، دوربین مداربسته خانگی و دوربین مداربسته صنعتی مطلع گردند. همچنین کاربرانی که ملزم به استفاده از دوربین مداربسته در تاریکی شب هستند می توانند از طریق این سایت از قیمت دوربین مداربسته دید در شب یا دوربین مداربسته مادون قرمز آگاه شوند. هر تصویر را میتوان مجموعهای از نقاط نا پیوسته فرض کرد که در کنار هم قرار میگیرند و مجموعاً یک تصویر را میسازند هر کدام از این نقاط در هر لحظه میتوانند خصوصیات متفاوتی داشته باشند. در هر مرحله ای از فرآیند ، درجه حرارت را اندازه گیری میکند.در کارخانه های صنعتی از دوربین مداربسته در محل یا مراحلی از کار بهره گرفته میشود. در این مرحله به یافتن مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته میپردازیم.

نقطه مثبت این دوربین ها سهولت در نصب، سهولت امکان جابجایی دوربین مدار بسته و عدم نیاز به پوشاندن کابل می باشد. اگر دوربین مدار بستهای که از آن استفاده میکنید تصاویر با کیفیت بالایی برای شما ثبت میکند و این دوربین مدار بسته امکانات و ویژگیهای زیادی دارد قیمت این دوربین مدار بسته زیاد میباشد. از آنجایی که دوربین ها توسط کابل های مختلف (کواکسیال یا کابل شبکه) به دستگاه ضبط DVR یا NVR و در نهایت به مانیتورها متصل میگردند و ارسال اطلاعات به حافظه ذخیرهسازی ، را انجام میدهند به آنها “مدار بسته” گفته میشود تا بیانگر این باشد که دوربین های مداربسته در صورت لزوم ، امکان بررسی آنها توسط افراد مشخصی امکان پذیر است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار