انواع دوربین مدار بسته

کیفیت تصاویر دریافتی این دوربین 2 مگاپیسکل بوده و در زمان تاریکی یا شب تا برد 20 متر را به طور کامل پوشش میدهد. مخاطب هم مسئول سالن رانمیشناسد، در نهایت همه را از چشم تهیهکننده و گروه اجرایی میبیند از طرفی دستگاه نظارتی فقط به حجاب مردم و مسائل نظارتی توجه میکند اما نظارتی به گرمایش و سرمایش و نور و صدای سالن و کیفیت آن ندارد. دوربینی که قصد خرید آن را دارید تصاویر را چطور ضبط میکند؟ دوربینی که انتخاب کردهاید به وای-فای نیاز دارد؟ همچنین جهتی که دوربین در آن فوکوس میکند، پنهان است. همچنین به خاطر کیفیت خوب تصاویر، برای قرارگیری در گوشههای فضای داخلی و پوشش تمام فضا مناسب هستند. دوربینهای سی-مانت (C-Mount): این دوربینها جایگاه قرارگیری لنز دارند و به این ترتیب لنز آنها قابل تعویض است.

بر خلاف فضاهای اوتدور، فضاهای داخلی مسقف ایندور (Indoor) چندان گسترده نیستند و معمولا در آنها نیاز به ضبط صدا و دادن آلارم در صورت مشاهده سایت dahua-cctv-kala حرکت اشیا میباشد. به همین دلیل در صورت استفاده از این نوع دوربین، به شما پیشنهاد میکنیم نمونههایی را انتخاب کنید که از باطری پشتیبانی منبع تغذیه استفاده میکنند. حتی در صورتی که از کابلهایی استفاده کنید که ویدیو و برق را با هم ترکیب میکنند، باز هم کابلهای کواکسی هزینه زیادی دارند. برای دریافت راهنمای خرید، قیمت تجهیزات و ثبت سفارش این محصولات؛ باید با شماره تلفنهای بخش پروژههای شرکت تماس حاصل نموده و پروژه خود را نزد ما ثبت نمایید. برند پلکو مربوط به شرکت آمریکایی است که در زمینه تولیدات انواع دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی نظارتی فعالیت دارد.

دوربین مخفی مدار بسته یا رم خور که برخی از آن با نام دوربین جاسوسی هم یاد میکنند به انواع دوربین کوچک مخفی شده داخل اشیا و لوازم مختلف گفته میشود که به دلایل امنیتی، نظارتی، سرگرمی، و یا جاسوسی مورد استفاده قرار میگیرند. در کاربردهای حرفهای تجاری (ار قبیل مترو، بانکها، صنایع بزرگ، کارخانجات، سازمانها، ارگانها، و دانشگاهها)، خرید انواع دوربین مدار بسته حرفهای با قیمت نسبتا بالا پیشنهاد میشود. بنابراین در صنایع تاسیساتی و تدارکاتی محبوب است. در کاربردهای پیشرفته با اهداف ویژه (از قبیل کاربردهای ترافیکی، نظامی، دفاعی، تحقیقاتی، مرزبانی، محیط زیستی و جنگلبانی) باید از انواع دوربینهای مداربسته با قابلیتهای ویژه مانند پلاک خوان، تشخیص چهره، زوم قدرتمند، دید در شب بالا، و ردیابی هدف استفاده نمود. تشخیص چهره، ردیابی خودکار اشیا، سیستم پلاک خوان، سنسور حساس به صدا، سنسور حساس به حرکت، سنسور حرارتی، سنسور مادون قرمز، سنسور فراصوت، سنسور فرابنفش، رادار ثبت سرعت، و سیستم تردد شمار از جمله امکانات و قابلیتهایی ویژهای هستند که انواع دوربین مداربسته با کاربردهای خاص میتوانند داشته باشند.

همین امر موجب شده است تا هزینه ها کاهش پیدا کرده و نیاز به نیروی انسانی کمتر شود. این کمپانی فراتر از تکنولوژی های روز دنیا فعالیت کرده و از لحاظ طراحی در میان برندهای دیگر، در رده های بالا قرار می گیرد. این دوربین های مداربسته در واقع همان دوربین های اکسوم هستند اما از آن جا که نام کارخانه سازنده دوربین مداربسته اکسوم فوژان گارد هست این دوربین ها به نام دوربین مداربسته فوژان گارد هم معروف شده اند. مژده ویژه این می باشد که شما می توانید این تمام محصولات موجود در دسته بندی دوربین کوچک ارزان را به صورت قسطی خرید نمایید.

بنابراین، در این سیستمها از تجهیزات شبکه بیسیم و تجهیزات ماهوارهای از قبیل رادیو آنتن وایرلس برای ارتباطات دادهای و انتقال تصاویر دوربینها استفاده میشود. در انتقال تصویر DVR یا NVR بر روی موبایل و کامپیوتر، دستگاه ضبط از طریق کابل LAN به پورت LAN یک مودم ADSL یا مودم سیم کارت خور لن دار متصل میشود و با نرم افزار کامپیوتر یا اپلیکیشن موبایل امکان کنترل و مشاهده تصاویر دوربین های مدار بسته از راه دور فراهم میگردد. نرم افزار ها و اپلیکیشن های نظارت و کنترل دوربین های مداربسته می توانند بر روی تمامی نسخه های ویندوز Windows , مک MAC , اندروید Android و آیفون iOS نصب شود. در هنگام نصب باید سعی کنید آنها را در نقاط مرکزی خانه، یا نقاطی نصب کنید که امکان نظارت بر تمام محیط را داشته باشند. در ادامه پس از معرفی انواع دوربین مدار بسته، ویژگیهای مختلف آنها را معرفی میکنیم تا با کارکردهای آنها بیشتر و بهتر آشنا شوید. به این ترتیب با مطالعه این مطلب بهتر با بازار دوربینهای مدار بسته آشنا خواهید شد و در صورت نیاز به آن، میتوانید مناسبترین نوع دوربین که با کارکرد مورد نظر شما همخوانی داشته باشد را انتخاب کنید.

دوربینهای مداربسته گلوله ای از یک طراحی نمادین بسیار قابل مشاهده است. انواع دوربین مدار بسته ارزان قیمت خانگی و نیمه حرفهای از قیمتهای حدودا پایین و عملکرد نسبتا قابل قبولی برخوردارند. برای اماکن مختلف و کاربردهای گوناگون از انواع دوربین های مدار بسته با امکانات و کیفیتهای متفاوت استفاده میشود. بهتر است بدانید بیشتر دوربینهای فعلی با شبکه 4/2 هماهنگ هستند. اکسیس ( AXIS ) برای اولین بار دوربین های تحت شبکه را با بیس لینوکس روانه بازار کرد. مزیت این دوربین ها نداشتن نقطه کور است و تمامی فضا را تحت پوشش قرار می دهند. مثلا در مواردی که نیاز ما گرفتن کلیات یک محیط است، برای تشخیص نقطه مناسب نصب دوربین مدار بسته، بهتر است جایی که تمام فضا و نمای روبرو را به نمایش می گذارد را انتخاب نمایید. این قابلیت باعث شده نظارت بر محیط از حالت محلی به حالت نظارت از راه دور تبدیل شود؛ حالا به معنای دقیق کلمه از هر جای جهان میتوانیم ببینیم چه اتفاقی در محل سکونت یا محل کار ما میافتد.

اینکه یک دوربین مدار بسته چقدر دوام دارد، بستگی به آیپی ریتینگ یا درجه حفاظت عایقی (IP rating) آن دارد، که در ادامه این راهنمای خرید، معنای آن را توضیح میدهیم. لذا شما در مقام یک مصرفکننده باید بتوانید در مدلهای متنوع از این ابزار، نوع مناسب را انتخاب کنید. در انواع دوربین سیم کارت خور، انتقال تصویر از طریق اینترنت سیم کارت نصب شده در دوربین انجام میشود و به وای فای یا دستگاه مودم برای انتقال تصویر نیاز ندارند. دوربین های مداربسته AHD نسل جدید دوربین های انالوگ قدیمی ولی با کیفیت تصویر بالاتر و تصاویر دیجیتال میباشند که این تغییر تحول عظیمی در دوربین های انالوگ ایجاد کرد.در دوربین های HD متراژ کابل کابل کشی تا فواصل بالا تا 500 متر بطور مستقیم فراهم شد در صورتی که این امکان در دوربین های انالوگ میسر نبود.در دوربین AHD رزولوشن تصویر از TVL بر حسب مگاپیکسل تغییر کرد و در کیفیت های مختلف 1.3MP,2MP,3MP,4MP,5MP,8MP تولید شد و با قیمت های مناسب و کیفیت تصویر خوب وارد بازار شدند.

دوربینهای زنگ در انواعی از دوربین مدار بسته محسوب میشوند که مخصوص استفاده جلوی درها هستند. دوربین مداربسته اسپیددام قوی ترین دوربین برای کنترل تردد محسوب میشود. این یکی از سوالات کلیدی در هنگام خرید پکیج دوربین مداربسته محسوب میشود. فروش دوربین مخفی کوچک و خرید کوچکترین دوربین مدار بسته ریز برای جاسوسی غیرقانونی است. این نوع از دوربینهای مدار بسته قابلیت چرخش 360 درجهای را دارا هستند. چون تصاویر را با افت کیفیت کمتر نمایش می دهد. از نکات مثبت این مدل، میتوان به اندازهی مناسب، استفادهی راحت، قیمت کم و کیفیت مناسب 2 مگاپیکسلی آن اشاره کرد که کار را برای استفادههای شخصی شما راحتتر خواهد کرد.

در حالت کلی، ابزاری که برای نصب مورد نیاز هستند شامل پیچها، لنگرها، کابلها، آداپتور و یا ریسیور برق، یک دریل برقی و چیزهای دیگر است. بدیهی است که در این حالت نمی توان چهره شخص را شناسایی کرد. بنابراین هر دو فناوری دوربین مدار بسته را می توان در این برند انتخاب کرد. دوربین های مدار بسته دید در شب میان برد : هنگام صحبت درباره دید در شب دوربین ها میتوان گفت که این نوع از دوربین ها قابلیت دید در شب را دارند با این حال دیدگاه این نوع از دوربین های مداربسته دید در شب محدود است و فواصل خیلی دور را نمی تواند ببیند. دوربین های باسیم برای ارسال فیلم ها و تصاویر خود نیاز به کابل کشی های گسترده دارند که هزینه رانیز بالاتر می برد.

تکنولوژی و کاربرد دوربین، کشور سازنده، برند، نوع و کیفیت دوربین و نوع لنز آن برخی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت انواع دوربین مداربسته میباشند. انواع دوربین مداربسته سیم کارت خور مجهز به پنل خورشیدی یا توربین بادی و انواع دوربین مداربسته تحت شبکه (از نوع دوربین مدار بسته گردان PTZ و دوربین زوم دار) متصل به یک رادیو وایرلس و یک آنتن وایرلس برد بالا از رایجترین دوربینهای مورد استفاده در این مناطق میباشند. بعضی از دوربینهای مدار بسته خارجی که به اصطلاح به آنها رینگ یا حلقه گفته میشود، همراه با یک پنل خورشیدی ارائه میشوند، و این یعنی آنها به شکل مداوم با نور آفتاب تغذیه میشوند و نیازی به تعویض باطری ندارند. دوربینهای مدار بسته داخلی بیشتر با سیم برق تغذیه میشوند. از دوربینهای مداربسته با اهداف امنیتی، حفاظتی، حراستی، ایمنی، کنترلی، صنعتی، تحقیقاتی و پزشکی در معابر، محوطهها و ساختمانهای شخصی، خصوصی، دولتی و عمومی استفاده میشود.

سایر امکانات ویژه: تشخیص چهره، ردیابی خودکار اشیا، پلاک خوان، دارای سنسور حساس به صدا، دارای سنسور حساس به حرکت، داری رادار ثبت سرعت، دارای سیستم تردد شمار. این دوربین ها معمولا قابلیت دید در شب دارند و می توانند در محیط های تاریک نیز تصاویر مطلوب و واضحی ثبت کنند. 3. انواع دوربین خودرو با قابلیت نصب در انواع ماشینهای سواری، اتوبوس، کامیون، قطار، واگن مترو و هواپیما. پایش فضا هدف نهایی در نصب هر مدل از دوربین مداربسته میباشد. برای استفاده از آنها در داخل خانه کافی است آنها را در محل مناسبی که به خوبی تمام فضا را پوشش میدهد، نصب کنید. خانه ها بسته به نوع ساخت و آپارتمانی یا ویلایی بودن روش های نفوذ و سرقت متفاوتی دارند و به طبع سیستم دوربین مدار بسته خانگی یا دزدگیر برای منازل بسته به آپارتمانی بودن یا ویلایی بودم متفاوت است . پس از اینکه با توجه به موارد فوق ، دوربین های مناسب خود را انتخاب نمودید حال نوبت به انتخاب DVR مناسب با پروژه نصب دوربین مدار بسته می باشد.

انتخاب دوربین مدار بسته با انواع و اقسام مدلها و کاراییهای مختلفی که دارد میتواند موضوع گیجکنندهای برای افرادی باشد که برای اولین بار قصد خرید و استفاده از آن را دارند. بر اساس سایز و اندازه دوربین های مدار بسته مختلفی در بازار موجود میباشند. دوربین مدار بسته لامپی از ظاهری شبیه لامپهای کم مصرف LED برخوردار است و با نصب داخل یک سرپیچ معمولی قابل استفاده میباشد. در فضاهای داخلی ایندور، میتوانید از انواع دوربین مداربسته دام، مینی دام، کیوب، و انواع دوربین وای فای مانند دوربینهای لامپی استفاده کنید. این نوع از دوربین های مداربسته بسیار مشابه به دوربین های گنبدی و اسپید دام هستند و دارای قابلیت چرخش و گردش در جهات مختلف و زوم کردن در زوایای خاص هستند. این مدل نیز از قابلیت دید در شب برخوردار است. تا از مشخصات کامل، نقد و بررسی و مقایسه آنها با سایر محصولات دیگر را مشاهده کنید. سیستم انالوگ را می توان نسل قدیمی تر سیستم های مداربسته معرفی کرد. بنظر می آمد استفاده از دوربین مداربسته راهی ارزان تر در مقایسه با بکارگیری نیروهای پلیس برای شناسایی جرایم باشد . هنگام آموزش نصب دوربین مدار بسته به شما در قالب مثال میگویند که اگر شما یک نقشه راه داشته باشید، سریع تر به مکان مورد نظر خواهید رسید یا بدون نقشه؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار