آیا نصب دوربین مداربسته مجاز است؟

از برترین ویژگی های این دوربین هایلوک میتوان به اندازه کیس آن اشاره کرد که بسیار شکیل و اندازه آن بزرگ است که برای نصب در محیط داخلی ظاهر بسیار زیبایی دارد و دید در شب آن معادل ۴۰ متر را پوشش میدهد. استفاده از فناوری بلوتوث بر روی دوربین های امنیتی، تنظیم آن را در فاصله کم (معمولاً بین 10 تا 100 متر) آسان می کند. با دوربین های مداربسته حرارتی اشخاص موجود در دود، مه، گرد و غبار و تاریکی کامل را می توان تشخیص داد و می توان مسافت های طولانی را تا 300 متر دورتر مشاهده کرد. دستگاه (DVR (Digital Video Recording قابلیت ضبط، پخش و انتقال تصاویر در دوربین های آنالوگ، AHDو HDCVI را بر عهده دارد. دی وی آرهای با 4 ورودی تصویر را دی وی آر 4 کانال (DVR 4ch) مینامند. بعضی از دوربینها دارای لنتهای چسبنده هستند که میتوانید دوربین را به دیوار بچسبانند. بعضی از دوربین ها قادرند دید در شب رنگی با کیفیت بالاتر ارائه کنند. عمده تفاوت دوربین آنالوگ با AHD در کیفیت تصویر آن است.

توجه داشته باشید این تقسیم بندی به لحاظ ظاهری است و به تفاوت در شکل محفظه ای که لنز و سایر متعلقات دوربین در آن قرار می گیرد، اشاره می کند. همچنین بخش مهم دیگری که در تنظیمات دوربین مداربسته بسیار مهم است و میتواند بسیار در شناسایی مشکلات و سرقتها کارآمد باشد، بخش ضبط دوربین مداربسته است که باید توسط نصاب دوربین مداربسته به شکل مناسبی فعال گردد. دوربین مداربسته دید در شب دارای فیلتر IR است که با کاهش سطح نور فعال می شود و برای اینکه بدانیم در تاریکی چه اتفاقی می افتد به ما کمک می کند.

به عبارتی آنچه دوربین مداربسته دید در شب بیسیم را برای صاحبان خانه جذاب تر می کند این است که شما این آزادی را دارید که آنها را در هر کجا نصب کنید و این نوع از دوربین ها می توانند بدون محدودیت از محیط کار و منزل شمامحافظت کنند. البته توجه داشته باشید به همین میزان دستکاری و تغییر زاویه دید دوربین برای افراد خرابکار ساده تر خواهد بود. این نوع دوربین های مداربسته اغلب دارای بدنه پلاستیکی هستند و به علت نوع طراحی در مقایسه با دوربین های دام نسبت به خرابکاری آسیب پذیرترند (مواردی چون قطع کابل های ارتباطی دوربین، تغییر جهت دوربین، شکستن دوربین و …). در برخی از دوربین های مداربسته دام تغییر زاویه دید دوربین، مستلزم باز کردن دوربین است. همانطور که عنوان شد تفاوت دوربین های دام و بولت تنها در شکل محفظه بیرونی آن ها است و شکل ظاهری محفظه تاثیری بر کیفیت دوربین، عمق میدان و مواردی از این دست ندارد. پس اگر به دنبال تصویر با کیفیت بالا و جزئیات فراوان هستید، قیمت دوربین اهمیت زیادی برایتان ندارد و محدودیت سیم کشی ندارید، از بین محصولات آی پی یکی را انتخاب کنید، چرا که در میان این گروه دوربین مداربسته ارزان مشاهده نمی کنید.دوربین مداربسته تحت شبکه ip برخی دوربین های مدار بسته تحت شبکه این قابلیت را دارد که با استفاده از سیستم تشخیص حرکت motion detector تنها در هنگامی روشن شوند و تصاویر را ضبط کنند که یک حرکت را تشخیص داده باشند.

لیست قیمت مخصوص مشتریان معمولا برای هر نوع دوربین در فروشگاه اینترنتی آورده شده است. قیمت دوربین مدار بسته به نوع، برند و کارکرد آن بستگی دارد. بدین وسیله امکان ضبط و کنترل تصاویر از راه دور فراهم میشود.لازمه این اتفاق که نصب دوربین مدار بسته در مکانی باشد که مجهز به اینترنتباشد. مجموعه پارت ویژن با در اختیار داشتن تکنسین های حرفه ای و با استفاده از به روزترین دانش تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی، انواع دوربین مداربسته را برای نصب در مکان های مختلف فراهم نموده است. کاربرد آن در مناطقی با حساسیت بالا مانند مناطق نظامی ،بانکها و یا ادارات خاص است و به سبب قیمت بسیار بالا، پیچیدگی سیستم و همین طور نیاز به داشتن دانش شبکه هنوز مورد استقبال عوام قرار نگرفته است. دوربین مداربسته Indoor: هدف نهایی از طراحی تا کاربرد این دسته از دوربینها، نصب در فضاهای بسته ساختمانی با حفظ امنیت و کنترل فضاهای داخل بنا است. این دسته از دوربین ها با نام های مختلفی شناخته می شوند؛ به آن ها دوربین گردان، دوربین چرخشی و PTZ نیز می گویند. کابل های مورد استفاده در دوربین های آنالوگ کوکسیال نام دارد و کابل های دوربین های تحت شبکه هم از کابل های شبکه استفاده میکنند که غالبا مدل CAT6 وCAT5 می باشد.

دوربین های مدار بسته دام به لحاظ شکل ظاهری نسبت به سایر اشکال دوربین مدار بسته، در برابر خرابکاری و دستکاری افراد خرابکار مقاوم ترند. دوربین های مداربسته مخفی می توانند در هر شکل و اندازه وجود داشته باشند. دوربین های بسیار کوچکی هستند که براحتی می توان مخفی کرد که معمولاً برای جاسوسی استفاده می شوند. دوربین مداربسته مخفی برای ضبط فعالیتهای افراد، بدون آگاهی آنها استفاده میشود. بدون نیاز به افزایش توان و با استفاده از کابل ، می توان ضبط را از فاصله بسیار دور ارسال کرد. اگر بدنبال راهکار های امنیت شبکه هستید حتما این مقاله را بخوانید. اولین و مهمترین آن ها برند سازنده دوربین است؛ اگر از داهوا یا هایک ویژن خرید کنید مسلما با قیمت بالاتری مواجه خواهید بود، در کنار اینکه کیفیت محصولی که دریافت می کنید هم به همان اندازه است. اگر آن را برای کنترل کلی اوضاع منزل یا محل کار خود در نظر بگیرید که نیاز به ثبت جزئیات زیاد ندارد، یک دوربین دو مگاپیکسلی می تواند برای شما کافی باشد. این دوربین بیشتر در موقعیتی به کار میرود که فرد باید تصاویر بر دوربین مدار بسته به طور همزمان نظارت کند. از طرف دیگر به واسطه سیستم چند لایه انتقال سیگنال، برخی سیستم های آنالوگ نسل جدید می توانند صدا و تصویر را به صورت همزمان منتقل کنند.

در برخی از دوربین های دام، به لحاظ وجود محافظ شیشه ای امکان تشخیص زاویه دید دوربین وجود ندارد که خود احتمال بروز سوء استفاده در زوایای کور دوربین را کاهش می دهد. این مورد با آنکه ممکن است برای شما یک محدودیت به حساب بیاید، احتمال دستکاری و تغییر زاویه دید دوربین را توسط افراد خرابکار کاهش می دهد. به علاوه می توانید انواع پک دوربین ahd را مشاهده کرده و با استفاده از فیلتر های کشویی در سمت راست کاتالوگ، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. آنها نیز همانند دوربینهای برجسته به خوبی قابل مشاهده بوده و قابلیت بازدارندگی دارند. استفاده از دوربینهای بی سیم امکان نصب دوربین در مکانهایی که امکان سیم کشی ندارند را فراهم میکنند.

1. ابتدا از طریق سایت دیجیرانو محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. بدین ترتیب شرکت های بسیار زیادی از جمله شرکت شبکه گستر مهر تجارت این مسئولیت را بر عهده گرفته اند که بهترین و باکیفیت ترین نمونه از دوربین های مداربسته در برندها مختلف مانند هایک ویژن ، تی وی تی و .. را برای مشتریان نصب کنند تا از این طریق میزان سرقت در جامعه کمتر شود. نوعی داینامیک رنج است که از قابلیت تشخیص طیف های نوری برخوردار بوده و قادر است تا سوژه ها را با جزییات بیشتری نمایش دهد. دوربین های ترمال (Thermal) یا حرارتی همانطور که از نامشان پیداست، گرمای اشیاء موجود در محیط را تشخیص داده و هر دما را با رنگ خاصی نمایش میدهند. نرم افزار IP Finder یا نرم افزار مشابه برای پیدا کردن دوربین ها را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. پایداری سیستم: دستگاه قدرتمند NVR516 دارای عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری فوق العاده قوی هستند. این دوربینها معمولا برای نظارت بر فعالیتها و اطلاعات، با اهداف مدیریتی یا امنیتی استفاده میشوند و برخلاف دوربینهای آنالوگ برای ذخیره سازی به دستگاه ضبط محلی نیازی ندارند.

اینترنت نه تنها نصب دوربین مداربسته را بر روی گوشی ممکن کرده است بلکه فاصله مکانی در سایت dahua-cctv-kala اینترنت معنی ندارد. به هر ترتیب باید میدان دید مورد نظر خود را انتخاب کرده، سپس مکان های جایگیری دوربین را انتخاب کنید. هر یک از این دوربینها کاربردها و مزیتهای خاص خود را دارد که سعی میکنیم آنها را نیز توضیح دهیم. در پاسخ باید گفت که دوربین های جعلی احتمال بی تأثیر بودنشان زیاد است زیرا برای سارقین زرنگ قابل شناسایی است و نمی تواند آنها را فریب دهد و در صورت سرقت، هیچ فیلم ضبط شده ای نخواهید داشت. این دوربین ها دید در شب رنگی قابل تنظیم دارند. البته این نقطه ضعف در صورت استفاده از باکس های مدیریت کابل (cable management bracket) مرتفع می شود. بنابر اصل 25 قانون اساسی کشور، استراق سمع و هرگونه تجسس از افراد، تنها در صورت وجود حکم قانونی امکان پذیر است. تصور کنید که این الزام قانونی چه فضای گسترده ای برای شغل نصب دوربین به وجود خواهد آورد.

این دوربین ها هزینه بالایی دارند و باید قبل از انتخاب این نوع فناوری، نیاز خود را به خوبی سنجید. مروگر لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود را باز کنید و عدد آی پی را در آن وارد نمایید. می توان فیلم ها را بدون WiFi و برق بر روی مموری ضبط کرد اما اگر در محل نصب، قابلیت وایفای نباشد امکان مشاهده تصویر از راه دور با مبایل نخواهد بود. پس از نصب کامل کابل ها ، دستگاه ضبط را به وسیله کابل VGA یا HDMI به یک مانیتور متصل کنید تا بتوانید تصاویر دریافتی را مشاهده کنید. فیلم ها در مموری ذخیره می شوند و می توان فیلم ها را بدون WiFi و برق از هر جایی مشاهده کرد. دوربین های مدار بسته PTZ یا اسپیددام قابلیت زوم بالا، چرخش افقی ۳۶۰ درجه و چرخش عمودی ۱۸۰ درجه را دارند.

علاوه بر آن در برخی از آن ها امکان زوم دیجیتال و تشخیص چهره در مکان های مختلف وجود دارد. بزرگترین تفاوت این دوربین ها، رزولوشن و وضوح بالاتر تصاویر ضبط شده است به طوری که شما به راحتی در این تصاویر می توانید چهره افراد را تشخیص دهید و حتی از تصاویر به عنوان مدرک جرم نیز استفاده کنید. در ادامه به صورت کامل تر، سعی بر آن شده تا کاربردهای اصلی دوربین مداربسته را در اختیار شما قرار دهیم. انواع دوربین مداربسته برای کاربردهای مختلف نظارتی و امنیتی در بازار موجود است. در دوره دوربین مدار بسته شما با انواع دوربین مدار بسته، کاربردهای آنها، نحوه نصب و جانمایی، تنظیمات مربوط به ضبط تصویر، زمان، انتقال تصویر و غیره آشنا می شوید.

فروشگاه دی سی ای کالا برای این گروه پکیج های متنوعی از دوربین مداربسته ارائه نموده است. همچنین می توانید یک سیستم حرفه ای AHD را به صورت پکیج آماده نصب با کمترین قیمت از فروشگاه پکیج دوربین مدار بسته دیاکالا خریداری کنید . استفاده از دوربینی که بتواند در طول شب، جزئیات بیشتری را تصویر برداری کند می تواند خیال کاربر را تا میزان زیادی راحت کند. با اینکه این وسیله از خیلی جهات به مانند دی وی آر است اما به واسطه دریافت دیتا در بستر شبکه امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می دهد که به هیچ عنوان در توانایی سیستم های آنالوگ نیست.

در بین دوربین های مخفی، دوربین لامپی و دوربین مینیاتوری، قانونی می باشند. از دیگر انواع دوربین مداربسته دوربین های صنعتی با قابلیت نصب لنز باتوجه به نیاز مشتری هستند و امروزه به دلیل پاره ای محدودیت ها از جمله نداشتن دید در شب در تاریکی مطلق از این دسته دوربین ها کمتر استفاده میشود. از این منظر، این دوربینها را میتوان به سه دسته دوربینهای آنالوگ، دوربینهای IP یا همان انواع دوربین مداربسته تحت شبکه، و دوربینهای دو منظوره طبقهبندی کرد. دی وی آر (DVR) که تعداد ورودیهای تصویر آن 4 عدد باشد را دی وی آر 4 کانال (dvr 4ch) مینامند. به طور مثال دی وی آر 4 کانال با پشتیبانی از هارد 4 و رزولوشن 2 مگاپیکسل کمتر از نصف دی وی آر 4 کاناله با پشتیبانی از هارد 8 ترابایت و رزولوشن 5 مگاپیکسل قیمت دارد که این مثال یک مورد کوچک از اختلاف در دی وی آر هاست. به طور معمول همه ی دستگاه های ضبط کننده دوربین های نظارتی، فایل های تصویری را کم حجم کرده و در در هارد دیسک ذخیره میکنند. برای نصب دستگاه DVR پس اینکه کار نصب دوربین مدار بسته و سیم کشی ها بپایان رسید باید سوکت های BNC و همچنین سوکت میکروفن به DVR متصل گردد و حال برای اینکه بتوان نصاویر دوربین های مدار بسته را دید باید دستگاه DVR دی وی آر را به مانیتور یا تلویزیون یا یک نمایشگر وصل کنیم برای اینکار DVR دارای پورت های VGA و HDMI می باشد که از پورت VGA می توانید برای اتصال به مانیتور استفاده کنید و از پورت HDMI می توانید برای اتصال DVR به تلویزیون یا لپ تاپ یا نمایشگر یا مانیتوری که HDMI پشتیبانی می کند استفاده نمایید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار