نصب دوربین مدار بسته و راه اندازی کامل آن

ایجاد نقاط کور: دوربینهای PTZ به این معروفند که همیشه در لحظات حساس به سمت اشتباهی چرخیدهاند، به خصوص وقتی که در حالت خودکار تنظیم شدهاند. این دوربین ها به شما کمک خواهند کرد تا در هر لحظه بتوانید تصویر خانه و یا محل کار خود را در گوشی موبایل و یا لپ تاپ خود ببیند و از وضعیت خانه باخبر شوید. این دوربین ها که توانایی استفاده از شبکه را در اختیار کاربران می گذارند در دسته دوربین های تحت شبکه قرار می گیرند و این امکان را به شما می دهند تا بتوانید از طریق کنترل از راه دور و به کمک اینترنت دوربین های محیط خود را کنترل کنید. دستگاه NVR وظیفه ذخیره سازی اطلاعات، کنترل دوربین ها و انجام تنظیمات نرم افزاری دوربین های IP را بر عهده دارد. نوعی دیگر از دوربین های مداربسته که بر روی سقف نصب می شوند و به آنها دروبین های مداربسته دام یا سقفی گفته می شود.این دوربین ها در صورت داشتن لامپ های مادون قرمز از نوع دید در شب هستند و در صورت عدم وجود لامپ های مادون قرمز بر روی به آنها دوربین دیواری دید در روز گفته می شود ساختار این دوربین ها می تواند IN Door (برای فضای داخلی) و یا OUT Door (برای فضای بیرون یا محیط های بدون سقف) باشد.

به دلیل قیمت پایینتر دوربینهای آنالوگ نسبت به دوربینهای دیجیتال این دوربینها به عنوان دوربینهای مداربسته رایج در بازار ایران شناخته میشوند. به علت استفاده از فناوری های نوین دیجیتال در ساخت دوربین های مداربسته IP، این دوربین ها می توانند ابتدا تصاویر را بر روی حافظه خود پردازش نمایند و سپس برای ذخیره سازی طولانی مدت به هارد دستگاه ضبط تصاویر NVR ارسال نمایند. این دوربین ها در چراغ های هالوژن نصب می شوند . از این جهت دوربین های مداربسته که در محیط مورد نظر شما نصب می گردند باید دارای قابلیت اتصال به شبکه باشند تا شما بتوانید با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی به راحتی تصاویر دوربین های مداربسته را به صورت لحظه ای و آنلاین در اختیار داشته باشید. طیف گسترده ای از این فناوری در دوربین های مداربسته وجود دارد که با توجه به نیاز مشتری پیاده سازی می شود. در این مناطق امکان کابل کشی برای اتصال دوربینها به مرکز کنترل و سیستم ضبط و پردازش تصاویر وجود ندارد. اما به طور تقریبی قیمتنصب دوربین مدار بسته هایک ویژن به متراژ کابل کشی دوربین، نصب و راه اندازی DVR یا NVR بسته به نوع دوربین آنالوگ یا تحتشبکه و همچنین ارتفاع نصب دوربین مدار بسته بستگی دارد.اما به طور کلی موارد زیر بیشتری تاثیر را بر قیمت دوربین مداربسته می گذارند.

نگهبان که از قبل ماجرای سرقت از باغهای دیگر را شنیده بود، مخفیانه با صاحب باغ تماس گرفت و وقتی مطمئن شد که افراد غریبه سارق هستند، پلیس را خبر کرد. برای دوربین های بولت در فضای باز معمولاً محافظی تعبیه می شود که این دوربین ها را در مقابل بارندگی، گرد و غبار، و عوامل دیگر محافظت می کند. رزولوشن و کیفیت تصاویر: وضوح تصاویر، از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوربین مداربسته، محسوب می شود. موقعیت مکانی نقش مهمی را در زمینه مشاهده دوربین مداربسته دید در شب شما ایفا می کند بنابراین یکی از عوامل موثر بر قیمت دوربین مدار بسته دید در شب ، مکانی است که دوربین مدار بسته شما در آن قرار دارد گاهی اوقات یک درخت یا دیوار ساده مانع از دید دوربین مداربسته دید در شب شما می شود و می تواند بر دیدگاه آن تأثیر بگذارد پس در هنگام نصب سعی کنید مکان دوربین مداربسته شما بدون مانع باشد. دوربین دید در شب نور حاصل از ماه یا ستارگان یا به طور کلی نور کم موجود در محیط را تقویت و تشدید کرده و در حقیقت اصلا از خود نور و پرتو مرئی یا نامرئی ساطع نمی کند.

برای برق رسانی به دوربین های مداربسته IP شما می توانید با نصب مبدل POE بر روی کابل شبکه به طور غیر مستقیم بدون احتیاج به سیم کشی برق دوربین مداربسته خود را تغذیه نمائید. و همچنین عبور سیم از سقفهای کاذب، کناف، دو پوش، زیرنما یا زیرزمین سیمکشی را از دیدها مخفی کرد. چند ماه بعد از حادثه خردمند، اینبار فیلمی منتشر شد که دو زورگیر در زیرگذر سهراه امینحضور قصد دارند از یک شهروند با تهدید چاقو کیفش را سرقت کنند. اگر یک دوربین یا هر کدام از تجهیزات نصب آن ها جزو کالاهای وارداتی باشند، بدیهی است که قیمت آن ها بالاتر خواهد بود.

دوربین های IP با استفاده از کابل شبکه (LAN) به دستگاه NVR متصل خواهد شد. سرقت را بهخاطر اعتیادم به شیشه انجام میدادم. مردی که به اتهام ورود غیرمجاز به باغها و سرقت میوه دستگیر شده، مجرمی سابقهدار است. به خاطر مشکلاتی و خطاهایی که احتمالا در زمان کار دچارش میشوند، هزینه نگهداری یک دوربین PTZ در طول زمان میتواند از قیمت اولیه آن نیز بیشتر شود. قیمت بالا: در بسیاری از موارد، یک یا چند دوربین با لنز ثابت (مانند دوربین فیش آی) میتواند پوشش دهی بهتری با هزینه کمتر نسبت به یک دوربین PTZ ایجاد نماید. در دوربین های IP، شما می توانید با کابل شبکه دوربین خود را به آسانی به دستگاه ضبط تصاویر NVR متصل نمائید. می توانید با نصب دوربین مداربسته و کاهش جرائم، هزینه های بیمه خانه یا دارایی های دیگر خود را تقلیل دهید. کیفیت تصاویر در این نوع دوربین مداربسته نسبت به دو مورد دیگر معرفی شده، سطح پایین تری دارد و بر اساس تی وی لاین (حداکثر تا 960) سنجیده می شود. دوربین های مداربسته سامسونگ برای منزل دارای دو تکنولوژی دوربین مداربسته سامسونگ AHD و دوربین مداربسته سامسونگ شبکه است.

اگر می خواهید که دوربین ها فاصله کانونی خود را با سوژه ی مدنظرتان کم و زیاد کند، می توانید از دوربین مداربسته با لنز متغیر استفاده کنید. دوربین های مدار بسته نسبت به ویژگی ها و کاربرد ها به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند که در ادامه به طور کامل شرح داده می شوند. دوربین مداربسته آنالوگ که نسخه قدیمی تر دوربین های مداربسته می باشد، نسبت به دوربین های تحت شبکه IP دارای کیفیت فیلمبرداری پائین تری هستند. دوربین مداربسته اسپید دام در واقع نسخه پیشرفته تر دوربین دام بشمار می آید که می تواند با استفاده از موتورهایی که در اختیار دارد آزادانه در جهت های دلخواه شما گردش کند و با بزرگنمایی تا 12 برابر حد معمول از منطقه مورد نظر شما بدون حتی یک نقطه کور فیلمبرداری نماید. دوربین های اسپید دام تحت شبکه بر خلاف نسخه های قدیمی آنالوگ نیازی به کابل های انتقال سیگنال ندارند و تنها با استفاده از همان کابل شبکه متصل شده به دستگاه NVR می توان جهت فیلم برداری دوربین اسپید دام را تغییر داد. تستر دوربین مداربسته چی بخرم: تستر دوربین مدار بسته با ویژگی های ظاهری آن دارای قابلیت های تعریف شده است که به راحتی نمی توان از آن چشم پوشی کرد .

آخرین بار شب عید آزاد شدم و توبه کردم که دیگر دست به سرقت نزنم اما نتوانستم کار پیدا کنم. البته چندبار تلاش کردم تا قفل درها را باز کنم و وارد ویلاها شوم اما نتوانستم. این عبارت که مخفف Electronic Pan-tilt-zoom است، به دوربینی اشاره میکند که به طور فیزیکی حرکت نمیکند اما با استفاده از زوم دیجیتال میتوانند اثری مانند Pan-tilt-zoom را در یک دوریبن مداربسته با لنز ثابت ایجاد کند. انتقال دیجیتال توسط سایر دستگاه های بی سیم آنالوگ مختل نمی شود. این امر موجب کاهش هزینه های جانبی سیم کشی برق خواهد شد. در دوربین های مداربسته شبکه با به کارگیری استاندارد IEEE 802.3af که HiPoE نیز نامیده می شود، این قابلیت ایجاد شده است که دیگر نیازی به کابل کشی مجزا برای تغذیه دوربین مداربسته نیست و کابل شبکه تامین برق دوربین مداربسته را نیز به عهده دارد. ناچار شدم که بار دیگر نقشه سرقت بکشم اما فکر میکردم با این شگرد هرگز شناسایی نخواهم شد که البته اشتباه فکر میکردم. قبل از اینکه نقشه سرقت را بکشم، برای خرید میوه به بازار رفته بودم که با قیمت سرسامآور میوهها مواجه شدم. در صورت استفاده از مبدل POE شما می توانید بدون نیاز به منبع تغذیه (آداپتور) برق رسانی به دوربین مداربسته را انجام دهید.

این دو ویژگی در بازار cctv به پایه بنیاری اصول تجارت شهرت دارد . دوربین مداربسته باکس به علت نداشتن لنز عمدتا زمانی استفاده می شود که مشتری نیاز به یک دوربین ویژه با قابلیت های اختصاصی داشته باشد. نصب دوربین مداربسته IP برخلاف تصورات عموم، بسیار آسان تر از دوربین های آنالوگ می باشد. وضوح استاندارد دوربینهای آنالوگ حدود 0.4 مگاپیکسل است. این روزها در هر کوچهای که قدم میزنیم، دوربینهای مداربسته زیادی را بر روی در و دیوارهای شهر میبینیم. این ویژگی به اپراتور دوربین اجازه میدهد که به بزرگنمایی محلی که نیاز به تمرکز بر روی آن را دارد، بپردازد و از ایجاد رخنه در پوشش دهی محوطه مورد نظر که معمولا در دوربینهای معمولی PTZ به وجود میآید، جلوگیری کند. این ویژگی به کاربران اجازه میدهد که زاویه دید دوربین را بدون نیاز به رفتن به محل دوربین، تغییر دهند.

بر روی دوربین های جعبه ای می توان انواع لنز دید در شب، مادون قرمز، حساس به گرما و غیره با توجه به نیاز کاربر نصب نمود. به دلیل قابلیت چرخشی بودن و برد بالا دوربین های مداربسته اسپید دام، می توان از آنها در مکان های بزرگ مانند کارخانه ها، معادن، چهارراه ها و… دوربین های مدار بسته دارای قابلیت WDR از یک حسگر با دو سنسور تصویر تشکیل شده اند. و در دو کیفیت تصویر دو مگاپیکسل (2Mp) و چهار مگاپیکسل (4Mp) به بازار عرضه می­کند. اما میدانستم سرقت از مغازههای میوهفروشی سخت است و ناگهان فکر سرقت از باغها به سرم زد. گاهی شیرآلاتی که داخل حیاط بود را هم سرقت میکردم اما هدف اصلیام چیدن میوهها بود. اما بخت با ما یار نبود و در آخرین سرقت خود قبل از ترک باغ، نگهبان سر رسید و گیر افتادیم. ماجرا از این قرار بود که نگهبان یکی از باغهای حوالی فشم که برای شرکت در مراسم ختم یکی از بستگانش راهی شهرستان شده بود، وقتی به باغ برگشت، متوجه حضور افراد غریبه در آنجا شد. به کلیه دوربینهایی که از نور مادون قرمز برای تشخیص تصاویر استفاده میکنند دوربینهای دید در شب یا اینفرارد (IR) گفته میشود.

یکی از نکاتی که باید جهت خرید دوربین مداربسته مد نظر قرار دهید، فروشگاهی است که از آن قصد خرید دوربین را خواهید سایت dahua-cctv-kala داشت. اگر برای خرید به یکی از فروشگاه های معتبر انواع سیستم های نظارتی مراجعه کنید، قطعاً فروشنده این موارد را به طور کامل برای شما توضیح خواهد داد. دستگاه UPS نه تنها باعث پایداری سیستم نظارتی شما می شود و تضمین می کند که در همه زمانها حتی در زمان قطعی برق ، سیستم از مدار خارج نمی شود بلکه در زمانهایی که کاهش یا افزایش ولتاژ رخ می دهد با استفاده از استابلایزر موجود در دستگاه یو پی اس از آسیب های احتمالی به تجهیزات جلوگیری می شود. امروزه استفاده از تجهیزات امنیتی و نظارتی برای مجموعه های صنعتی و منازل مسکونی به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. لازم به ذکر است که برای پروژههای پیچیده ی امنیتی بهتر است از دوربینهای مداربسته با رزولوشن بالاتر از 1 مگاپیکسل استفاده شود. تجربه خریدی متفاوت و لذت بخش را برای همکارانی که در زمینه نصب و فروش دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی فعالیت دارند به ارمغان آوریم. بسته به مدل دوربین، دوربینهای PTZ میتوانند از صفر تا 360 درجه چرخش داشته باشند. میدان دید وسیع: دوربینهای PTZ برای نظارت بر محوطههای وسیع کاربرد زیادی دارند و معمولا پیشنهاد میشود که همراه با دوربینهای مداربسته با لنز ثابت استفاده شوند تا از ایجاد نقاط کور جلوگیری شود.

این دوربینها میتواند به چپ و راست، بالا و پایین حرکت کرده و زوم کنند تا به طور بالقوهای پوشش دهی خوبی برای محوطههای وسیع ایجاد نمایند اما نه به طور همزمان! برای مثال، یک دوربین PTZ میتواند طوری تنظیم شود که هر سی ثانیه، گردش یا زوم داشته باشد تا از مناطق مختلفی بتواند فیلمبرداری کند. دنبال کردن خودکار بر اساس تشخیص حرکت: دنبال کردن خودکار، عملکردی است که PTZ را قادر میسازد تا میدان دید خود را با دنبال کردن اجسام متحرک به طور خودکار تنظیم کند. تا به حال شده بود وارد باغی شوید و بعد صاحب یا نگهبان باغ سر برسد؟

اگر دوربین در ارتفاع کمی نسبت به زمین نصب شود علاوه بر پوشاندن لنز، میتوان سیمکشی آن را نیز دستکاری کرد. علاوه بر این 12 کانال HDMI برای کارت رمزگشایی موجود است. اما حتی در این حالت هم اگر آن فرد دوربین را بر محل اشتباهی رها کند، احتمال ایجاد نقاط کور به خاطر این اشتباه انسانی وجود خواهد داشت. وجود یک راهکار کارآمد با قیمت اقتصادی سبب می شود امنیت به میزان چشمگیری افزایش یابد و از وقوع جرم جلوگیری شود. سیگنال این دوربین ها به شدت به شرایط محیطی و نویزهای الکترومغناطیسی حساس است. بدون در نظر گرفتن نوع دوربین مداربسته که برای نصب انتخاب شده است، تمام این دستگاه ها برای اینکه به صورت دقیق و با راندمان بالا کار کنند، به تجهیزات جانبی و یک سری اتصالات مخصوص نیاز دارند. شرکت رادیس به دلیل اطمینان به تخصص خود قبل از سفارش نصب به مشتریان مشاوره رایگان برای انتخاب دوربین مداربسته با دلیل و محل های مناسب نصب برای گرفتن بهتر تصویر به صورت تلفنی و حضوری ارائه میدهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار