ارتفاع نصب دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته اِی اِچ دی AHD ( مخفف Analog High Definition به معنی آنالوگ با کیفیت بالا ) به دوربینهایی گفته میشود که توسط یک چیپ الکترونیکی تصاویر دریافتی از سنسور تصویر را کدگذاری میکند تا بتواند رزولوشن و کیفیت بالاتری از تصویر ارائه دهد. از این رو استفاده از نویز گیر و کابل هایی با کیفیت بالا می تواند در جلوگیری از این اتفاق نقش بسزایی داشته باشد. مجتمع فنی تهران پایتخت با 2 شعبه فعال در تهران ، از پر افتخارترین کار آفرینان حوزه فنی حرفه ای میباشد که با سالها سابقه درخشان در زمینه آموزش ، دوره های تخصصی در رشته های مختلف را با استفاده از بروز ترین متد آموزشی و با هدف کارآفرینی و آموزش مهارت های کوتاه مدت کارآموزان، برگزار می نماید و مهارت آموزان را آماده ی حضور در بازار کار می نماید. نمایندگی های معتبر و شرکتهای نصب دوربین مداربسته در تهران با تعرفه های مشخص و کارکنان متخصص و مجرب در این زمینه فعال هستند. به این شکل که اگر آیفون شما دارای یک یا چند خروجی اضافی به جز پنل اصلی باشد، می توانید آن را به دوربین مداربسته هم متصل کنید.

در ادامه مقاله 7 نوع مختلف از انواع دوربین مداربسته معرفی خواهد شد. به همین دلیل قصد داریم تا در این بخش مهمترین تجهیزات یک دوربین مداربسته را بهطور خلاصه شرح دهیم تا برای خرید یا نصب آن کار راحتتری را در پیش داشته باشید. در انتقال تصویر، امواج آنالوگ، نقش دارند، به همین دلیل باید دانست که کیفیت تصویر و کابل و تجهیزات دوربین در کیفیت ارسال تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ تأثیر زیادی گذاشته است. دوربین مداربسته بی سیم می تواند بدون وجود کابل و بستر فیزیکی، تصاویر را با استفاده از امواج وایرلس انتقال دهد. این دوربین ها هنگام فرستادن تصاویر و صدا فرکانس خود را به فرکانس امواج آنالوگ محیط تبدیل می کنند. پایه را در محل مورد نظر خود قرار دهید. در مقاله پیش رو، ابتدا انواع دوربین مداربسته و دستگاه های DVR و NVR را بررسی می کنیم، سپس نکات مهم برای خرید دوربین مداربسته را در اختیارتان قرار می دهیم تا در صورت لزوم بتوانید بهترین گزینه را با توجه به بودجه و سطح انتظارات تان انتخاب نمایید. همانطور که از اسم این نوع از دوربین مداربسته پیداست عملکرد صحیح آن مشروط به نبود نویز روی خطوط سیم انتقال دهنده است.

دوربین مداربسته دید در شب با استفاده از ال ای دی های مادون قرمز قادر است در محیط های با نور کم و تاریک تصویر برداری کند . البته نوع دیگری از دوربین مداربسته آنالوگ نیز وجود دارد که نسخه پیشرفته این دوربین ها می باشد و آن هم دوربین مداربسته آنالوگ اچ دی (HD) می باشد. برای اطلاع از مدل ها و قیمت دوربین مدار بسته داهوا برای خانه به لیست قیمت دوربین مداربسته داهوا مراجعه کنید. برای انتقال برق مورد نیاز دوربین ها نیز میتوان از سیم هایی استفاده نمود که سطح مقطع آن حداکثر ۰.۷۵ میلیمتر مربع می باشد. اگرچه این دوربینها کیفیت تصویر پایینتری دارند، اما از قیمت پایینتری نیز برخوردارند و نیازهای کاربر را برطرف میسازند. چرا باید پارامترهای موثر بر قیمت دوربین مداربسته را بدانید؟ یکی از مزایا نصب دوربین مداربسته کنترل رفت آمد است. هم نیازی به نصاب دوربین مداربسته نخواهید داشت.پس تا ادامه مقاله همراه ما باشید. دستگاه NVR یا Network Video Recorder در واقع نسل جدید دستگاه های دی وی آر می باشد که برای دوربین های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. این دوربینها برای اتصال به دستگاه دی وی ار نیازی به سیم و کابل ندارند و از طریق فناوری وای فای این کار را انجام میدهند.

در دوربینهای مداربسته تحت شبکه انتقال تصاویر و ویدیوها از طریق اینترنت با پهنای باند کنترل میشود. این برند با وجود چینی بودن، در تمام دنیا به جز چین معروف است. دوربین تیاندی چهارمین شرکت بزرگ دوربین مدار بسته در چین است؛ پس از هایک ویژن، داهوا و یونی ویو. البته اگر سنسور ساخت ژاپن باشد نه چین. هدف از ساخت این دوربینها، انتقال تصویر در سیستم آنالوگ است. دوربین های تحت شبکه عموماً دارای یک سیستم عامل کوچک هستند که آنها را تبدیل به کامپیوتر می کند که این امر اجازه ورود دوربین به شبکه را می دهد. همچنین جنس بدنه ی این نوع دوربین های مدار بسته در 2نوع پلاستیکی و فلزی میباشد که نوع فلزی دارای استاندارد IP66 (محافظت در مقابل ورود آب و گرد وغبار )است . بعد از نقشه کشی اصولی، نوبت نصب دوربین مداربسته داهوا در مکان مناسب میباشد.

هدف این دوربینها به وسیلهی استانداردی به اسم تیوی لاین نشان داده میشود، برای دوربینهای آنالوگ این استاندارد ۷۲۰ است، کیفیت تصاویر انتقالی را، نویز میتواند تحت تأثیر قرار دهد. دوربینهایی که دید در شب را به صورت سیاه و سفید نشان میدهند، به دو صورت IR و Exir هستند. هارد دیسک را به سینی کیس / هارد NVR وصل کنید. اگر بخواهیم به ویژگیهای دوربین مدار بسته با دستگاه مرکزی اشاره کنیم، باید گفت این دوربینها به صورت بیسیم به یک دستگاه مرکزی بیسیم متصل میشوند و منبع ذخیره سازی آنها یک هارد میباشد که درون دستگاه مرکزی بیسیم قرار دارد.

انواع دوربین مداربسته TVI در طیف مختلفی از رزولوشنها ( ۱ مگاپیکسل اچ دی تا ۸ مگاپیکسل ۴K ) تولید میشوند. » اما آیا دوربین های مداربسته گران تر کیفیت بالاتری دارند؟ دوربین مدار بسته تحت شبکه یکی از دیگر انواع دوربین مدار بسته است. همچنین با قراردادن دوربین مداربسته، از بسیاری دزدی هایی که توسط دزدهای مشتری نما انجام میشود را میتوان جلوگیری کرد. آیا صفاتک می تواند نصب حرفه ای و ارزان انجام دهد؟ آنها معمولا نیاز به نصب حرفه ای دارند. از این دوربین مداربسته به دو صورت استفاده میکنند یکی مخفیانه و دیگری قابل مشاهده که برای حفظ حقوق شهروندی و احترام به آنها برای مکانهایی که از دوربین، مخفیانه استفاده میشود، باید با برچسبهایی آن را به اطلاع ساکنین برسانند. قیمت نهایی نصب انواع دوربین مداربسته بدون توجه به مدل دوربین بر اساس تعداد دوربین های ساختمان محاسبه می شود. دوربین ها انواع گوناگونی دارند اما در زمان خرید بهتر است نکاتی چون کیفیت مورد انتظار خود از دوربین، میزان ناحیه تحت پوشش، تعداد دوربین ها و انتخاب دوربین براساس شکل ظاهریشان را در نظر داشته باشید. قبل از خرید کابل شبکه حتما یک تکه 90 متری را از فروشنده درخواست کرده و خودتان با تستر فلوک تست نمایید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

در برخی از مدل های دستگاه NVR برند هایک ویژن خود دستگاه دارای پورت شبکه POE است که در این صورت نیازی به استفاده از سوئیچ در پیاده سازی وجود ندارد اما باید دقت نمود در این صورت مانند دوربین های توربو اچ دی سر کابل تمام دوربین ها باید تا کنار دستگاه NVR کشیده شود و نمی توان از قابلیت شبکه گسترده در این صورت استفاده کرد مگر اینکه از استفاده از پورت های خود NVR صرف نظر کنیم. کاربرد دوربین های مداربسته ip آنجا نمود روشنی پیدا می کند که در پروژه های بزرگ بهینه سازی سیستم یک امتیاز محسوب می شود. اگر در مورد نحوه انتخاب دوربین مناسب و نحوه انتخاب دستگاه مناسب جهت ضبط تصاویر دوربین های مداربسته اطلاعات کافی دارید و تجهیزات مورد نیاز را در اختیار دارید بسم الله… دوربینهای مداربسته بی سیم (Wireless security camera) نوعی از دوربینهای مداربسته هستند که اطلاعات تصویر و صدا را از طریق یک ارسالکننده بی سیم برای نقطهای دیگر ارسال میکنند. دوربین مکعبی رایج ترین انواع دوربین ها برای سیستم های بی سیم هستند. نگاهی گذرا به ویژگی ها و عملکرد دوربین های مداربسته نشان می دهد که دوربین های مداربسته ای که نیاز به نصب تجهیزات سیمی و کابلی دارند به طور قابل توجهی گرانتر از دوربین های تحت شبکه یا بی سیم هستند.

دوربین های این نسل دارای خروجی BNC برای ارائه تصویر و بعضا دارای میکرفون با خروجی AV هستند ، بستر ارتباطی مورد استفاده در این نسل کابل کواکسیال RG-59 می باشد. هدف اصلی برند هایک ویژن در حال حاضر بهبود کیفیت محصول و ارائه آن به مشتریان با قیمت مناسب است. این نوع دوربین های موجود در نمایندگی هایک ویژن بایستی در مرکز سقف و با حداقل ارتفاع 3 متر نصب شوند تا بتوانند بهترین تصاویر را به کاربر ارائه دهند. این دوربین ها به طور خاصی ساخته شده اند تا بتوانند به طور موثر کار کنند ، صرف نظر از اینکه چقدر محیط آنها روشن است. این دوربین ها باید دارای قابلیت چرخش اتوماتیک و دستی و قابلیت تعقیب سوژه متحرک را داشته باشند، و همچنین دوربین های مداربسته گردان که در محیط بیرون سالن فرودگاه نصب می گردند باید دارای تکنولوژی StarLight باشند تا بتوانند در شب نیز تصاویر رنگی قابل قبولی ارائه دهند .

به همین دلیل بعد از یک زمانی از استفاده کردن دوربین مدار بسته آنالوگ، از بین رفته و جای خود را به دوربینهای تحت شبکه داده است، به غیر از این دوربینهای نسل جدید در برابر ضربه دیدن و حتی رطوبت مقاوم و محکم بوده و نسبت به دوربینهای آنالوگ سایت dahua-cctv-kala کارایی بیشتری دارد. حتی زمانی که دوربین از راه دور کنترل نمیشود، میتواند منطقه بسیار بزرگتری را پوشش دهد و کار بسیاری از دوربینهای ثابت را انجام دهد. در واقع NVR مرکز شبکه در نظر گرفته می شود و نحوه شبکه کردن آن با دوربین ها با توجه به شرایط انجام می گیرد. دستگاه کنترل و ذخیرهسازی تصاویر دوربینهای مداربسته تحت شبکه IP را Network Video Recording یا به اختصار NVR مینامند. نحوه انتشار نور IR در دوربین های مداربسته قدیمی به نحوی است که منجر به ایجاد یک الگوی دایره ای شکل از نور بر روی تصویر می شود و روشنایی بیشتر در مرکز تصویر متمرکز است.

3- سیستم مدار بسته ی قدیمی ترین تکنولوژی HD که به واسطهی شرکت ها یک ویژن ارائه میشود. علت نیاز به وجود آنالوگ نسل جدید، بی کیفیت بودن تصاویر آنالوگ های قدیمی و قیمت بالای دوربین های تحت شبکه که در ادامه راجع به آنها توضیح خواهیم داد می باشد. تمامی دوربین های بی سیمی از فناوری IP استفاده میکنند. یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته ، نمایشگر یا همان مانیتور ، یکی از اجزای اصلی این سیستم به حساب می آید. سیستم امنیتی مورد نیاز تان شامل دوربین مداربسته، یک دستگاه DVR (دی وی آر)، کابل دوربین مداربسته (کواکسیال یا شبکه)، فیش BNC یا سوکت شبکه (بسته به سیستم دوربین مداربسته ای که نصب می کنید) و منبع تغذیه و … از این رو می توان گفت اهمیت استفاده از انواع دوربین مداربسته بسیار زیاد است و نیاز اولیه هر مکانی برای تامین امنیت می باشد. امروزه امنیت جان و مال به موضوعی عمومی تبدیل شده است. با این حال نیاز جامعه به امنیت و کنترل باعث گسترش استفاده از سیستم های امنیتی شده است، اما موضوع قیمت و هزینه خرید و خدمات نصب دوربین مداربسته همیشه اولین چیزی است که کاربران و شرکت های عرضه کننده این محصولات با آن سر و کار دارند.یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید یک سیستم نظارتی باید به آن توجه کرد، قیمت دوربین است و همه کاربران قبل از خرید به این موضوع توجه می کنند.

در این مطلب شما را به صورت مختصر با اسامی انواع دوربین های مداربسته موجود در بازار آشنا می کنیم. این موارد را در نظر داشته باشند. در برخی از موارد خصوصا در مکان های با گستردگی بالا و فاصله زیاد دوربین تا دستگاه DVR از منبع تغذیه نصب شده در کنار دوربین برای تغذیه آن استفاده می شود. دوربین ها را در ارتفاع مناسب نصب کنید : حداکثر ارتفاع استاندارد برای نصب دوربین ها 4 متر می باشد از این ارتفاع بالاتر باعث می شود تا فاصله دوربین تا اجسام بیشتر از استاندارد شده و یک دید از بالا را به شما خواهد داد که سبب مشخص نشدن چهره افراد و مشکلاتی از قبیل دیده نشدن جزئیات می شود. هر چه تعداد پیکسل یک تصویر بیشتر باشد، میتوان در هنگام زوم کردن، جزئیات تصویر را بهتر مشاهده کرد. اگر دوربین مداربسته تان را در ارتفاع بالا تر از 3 متر نصب کنید دوربین شما بازه دید وسیع تری را پوشش خواهد داد و در صورتی که دارای لنز وریفوکال باشد می توانید با کمک یک اپراتور بر روی هر نقطه ایی که نیاز دارید زوم کنید و جزئیات را با وضوحی باور نکردنی رویت کنید. دوربین های مداربسته گنبدی یا دام طبق شکلی که دارند، به این نام، نامگذاری شده اند.

در کل نصب دوربین های گردان (Speed Dome) در فرودگاه ها به عنوان مکملی برای سیستم دوربین مداربسته ثابت (Fix) اجتناب ناپذیر است . ویژگی های متمایز سیستم های مانیتورینگ و عواملی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. سپس دوربین های مجهز به تکنولوژی DNR پاناسونیک ، تصویر چشم نوازتری را ارائه داده و بدین ترتیب تشخیص ابهامات را آسان تر می کنند. مهم­ترین ویژگی این دوربین­ها شکل یک پارچه و پوشش ۳۶۰ درجه­ای آنهاست، به گونه­ای که تشخیص دید اصلی دوربین سخت خواهد بود. علاوه بر پشتیبانی از رزولوشن و کیفیت بالاتر، دستگاه های ان وی آر به ویژگی هایی همچون تشخیص چهره، تشخیص پلاک، شمارش افراد و … یعنی در همان ابتدا که تصویر در دوربین ثبت می شود، اطلاعات برای دستگاه گیرنده آن که NVR نام دارد (مانند DVR برای مداربسته های آنالوگ) ارسال شده و پس از رمزگشایی در دستگاه NVR به تصاویر واضح تبدیل می شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار