انواع دوربین مداربسته

برای محیط های باز و یا بسته از چه دوربین مداربسته ای استفاده کنیم؟ در حال حاضر نصب دوربین مدار بسته برای بسیاری از اماکن اجباری است. جالب است بدانید ابعاد برخی از این مدل دوربین ها دقیقا به اندازه یه دکمه پیراهن طراحی شده است . اما عیب بزرگ این مدل نصب دوربین مدار بسته این است که در صورت بروز عیب در منبع تغذیه همه دوربینها از کار میافتند. کیفیت تصویر دوربین مداربسته یا رزولوشن نیز یکی دیگر از مواردی است که می تواند به طور مستقیم بر روی کیفیت دوربین مداربسته تاثیر داشته باشد. High Definition Composite Video Interface یا به اختصار دوربین مداربسته HDCVI یکی از محصولات بسیار محبوب و پرطرفدار در میان کاربران است. کلیت نصب دوربین های آنالوگ تفاوتی با نصب دوربین های تحت شبکه ندارد.

این شرکت در سال ۲۰۰۱ در هانگژو چین تأسیس، و به سرعت تبدیل به یکی از پیشتازان صنعت نظارت تصویری سایت dahua-cctv-kala جهان گردید. در واقع ظهور این محصولات توانست انقلاب بزرگی در صنعت دوربین های مداربسته رقم بزند. عموما دوربین های مداربسته که دارای لنز وریفوکال یا موتورایز هستند در مقایسه با دوربین مداربسته با لنز ثابت دارای قیمت بالاتری هستند. بدنه فلزی این محصولات و البته استاندارد IP66 سبب شده تا این دوربین ها عموما به صورت OUTDOOR مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال دوربین مداربسته ای که برای فضای باز در نظر می گیرید . در نظر داشته باشید استفاده های نا صحیح از این محصولات جرم شناخته شده و کارپیما هیچگونه مسئولیتی به عهده ندارد.پس در نحوه عملکرد و محل های نصب دقت کنید. پیشنهاد ما برای مصارف خانگی و نظارت های جزئی بطور مثال برای کودکان، برای سالمندان و یا حیوانات خانگی می توانید از دوربین مداربسته لامپی و یا دوربین مداربسته گردان استفاده نمایید.بیشترین استفاده برای مصارف خانگی از این نوع دوربین های مداربسته بوده که نصب آسان و راحتی دارند.

تا به راحتی نصب کنید. جاهای علامتگذاری شده را با استفاده از یک دریل سوراخ کنید. دوربینهایی که تحت شبکه و در بستر IP کار میکنند، به عنوان دوربینهای مداربسته تحت شبکه شناخته میشوند که اطلاعات صوتی و تصویری را با کیفیت بالا به دستگاه NVR تبدیل کنند. همچنین لازم است تا تنظیمات شبکه ی دستگاه برای برقراری ارتباط بین دستگاه و فضای ابری برقرار شود تا بتوانید انتقال تصویر را بر روی موبایل خود انجام دهید. شما تنها با برقراری یک تماس تلفنی می توانید در مورد خرید ، نصب و مشخصات و اطلاعات فنی انواع دوربین ها مشاوره کنید . همچنین شما می توانید برای این دوربین های گردان تا 300 نقطه حساس (preset) برای این دستگاه تعریف کنید که به صورت پیش فرض حساسیت بیشتری در آن نقاط داشته باشد، همچنین مجهز بودن این دوربین گردان به سنسورهای هوشمند تشخیص چهره باعث می شود به محض ورود یک شخص به محل ممنوعه دستگاه آزیر کشیده و به شما و تیم حراستی هشدار داده شود. مجموعه محصولات این شرکت شامل مجموعهای کامل از سختافزارها و نرمافزارهای امنیتی پیشرفته که از دوربین، هارد و کنترلر گرفته تا مانیتور میباشد.

پنجمین تفاوت را میتوان در نوع کابلکشی دوربینهای آنالوگ و تحت شبکه یافت. دوربین مداربسته تحت شبکه یا به اختصار دوربین IP نوعی از دوربین های مداربسته هستند که بر خلاف دوربین های آنالوگ، پروسه انتقال اطلاعات و تصاویر ویدئویی را بر روی بستر اینترنت انجام می دهند. نصب دوربین های مدار بسته در چه فاصله هایی از هم باید انجام گردد؟ این دوربین در فضای باز کاملا قابل استفاده می باشد بشرط اینکه سرپیچی که استفاده می کنید هم کامل از آب دور باشد که اتصال ایجاد نکند در مواقع بارندگی. قبل از انتخاب دوربین مناسب باید محل دقیق نصب آن را مشخص کنیم. به این ترتیب حتی دیگر نیازی به نصب مودم برای تکمیل فرایند ارتباط نمیباشد. به همین ترتیب تعداد کانالها میتواند 8، 16 و 32 باشد. کارفرما میتواند به منظور نظارت بر ایمنی و عملکرد صحیح کارکنان دوربین مداربسته را در محیط کار نصب کند. با گسترش سیستم های مدار بسته، دوربین مداربسته آنالوگ نیز باکیفیت بالا عرضه شد و هرروزه یک نسل از آن در بازار توسعه یافت. هرچه برند تولید کننده دوربین مداربسته قدرتمندتر باشد طبیعتا محصولات تولید شده توسط آن نیز از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.

فضاهای داخلی ادارات، شرکت ها، محیط های تجاری و مسکونی محیط های بسیار ایده الی برای نصب دوربین مداربسته دام می باشند. دوربین مداربسته دام به دلیل شکل ظاهری گنبدی شکل به این نام شناخته می شوند. آنچه در مورد این محصولات باید به آن توجه داشته باشید آن است که دوربین های دام فاقد مقاومت مطلوب در برابر نفوذ آب، رطوبت و گرد و خاک می باشند از این رو به طور اختصاصی برای استفاده indoor طراحی شده اند. همکاران ما در بخش فروش دوربین مداربسته دی سی ای کالا می توانند در مورد شرایط خرید و قیمت دوربین مداربسته بی سیم به شما بهترین راهنمایی را ارائه کنند.

در جدول زیر لیست ابزار های مورد نیاز برای نصب یک سیستم مدار بسته به صورت کامل قرار گرفته است که می توانید از آن ها در نصب دوربین مدار بسته استفاده نمایید. شناخته می شود. ظاهر این دوربین ها تا حدودی مشابه دوربین های دام است در عین حال که قابلیت Pan، Tilt و Zoom را در اختیار شما قرار می دهند. مزیت دوربینهای دام در این است که روی سقف نصب میشوند و دزدیدن آنها کار سختتری است. برای آشنایی و اطلاع از آخرین اخبار دوربین های مداربسته و تعرفه های نصب دوربین مداربسته به سایت شبکه ارغوان سری بزنید.

علاوه بر مواردی که تا این قسمت از مقاله عنوان کردیم میزان دید در شب یک دوربین مداربسته نیز می تواند یکی از دلایل موثر بر روی قیمت دوربین مداربسته باشد. این حالت تنها در صورتی که نیاز به یک دوربین در شبکه داشته باشیم قابل انجام است. نوع تکنولوژی : در مقالات پیشین شرح دادیم که دوربین ها از نظر تکنولوژی به دسته های AHD، CVBS، HDCVI، HDTVI و IP تقسیم می شوند که در این میان دوربین های CVBS و AHD، معمول ارزان تر بقیه هستند و محصولات تحت شبکه به علت قابلیت هایی که دارند از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. دوربین های مداربسته در اشکال، اندازه ها، سبک ها، پیکربندی های مختلفی ارائه می شوند و برای اهداف مختلف طراحی شده اند. شرکت داهوا تکنالوجی، ارائه دهندهٔ راهکارها و محصولات سیستم نظارت تصویری به سراسر جهان میباشد که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. داهوا اولین شرکتی است که در چین دستگاه ذخیرهساز تصویری دیجیتال ۸ کاناله با پخش در زمان واقعی را در سال ۲۰۰۱ راهاندازی کرد. تکنولوژی دوربین مداربسته یکی از مواردی است که می تواند به طور مستقیم روی قیمت دوربین مداربسته تاثیر داشته باشد.

همچنین با دوربین تحت شبکه وایرلس، تصاویر به راحتی از طریق اینترنت قابل دسترستان است. دی – لینک (به انگلیسی: D-Link) یک شرکت تجهیزات مخابراتی و شبکه است که همان طور که گفتیم در سال ۱۹۸۶ در تایپه (تایوان) با نام داتکس سیستم تأسیس شد. دوربین های مداربسته با رزولوشن های 1 تا 8 مگاپیکسل در بازار تجهیزات نظارت تصویری موجود هستند بناربراین شما می توانید با توجه به ابعاد پروژه و محیط مورد نظر خود دوربین مداربسته مناسب را انتخاب نمایید. پیش از آنکه به بررسی ویژگی های پیشرفته یک دوربین مداربسته بپردازیم باید با انواع آن آشنا شویم. چرا باید دوره نصب دوربین مدار بسته ثبت نام کنیم؟ پیش از آن که بخواهیم از چگونگی نصب دوربین مداربسته صحبت کنیم، ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که انتخاب یک دوربین مداربسته اصیل و با کیفیت درصد زیادی از کارایی سیستم امنیتی شما را تضمین می کند. باید ضد آب باشد تا از نفوذ آب باران جلوگیری کند. هر فردی که قصد خرید دوربین مداربسته را داشته باشد، قبل از هر گونه اقدامی باید با انواع دوربین مداربسته آشنا شود.

چنانچه در پروژه های خود با محدودیت بودجه مواجه هستید اما همچنان نیاز به کیفیت تصویر خوب و مطلوبی دارید توصیه ما استفاده از دوربین HDCVI داهوا می باشد. این دوربین مداربسته انتقال اطلاعات را بر روی بستر کابل کواکسیال انجام می دهد و می تواند تصاویر را با کیفیت نسبتا مطلوبی در اختیار شما قرار دهد. این شرکت نهمین برند در لیست برترین برندهای دوربین مدار بسته در جهان از نظر سهم بازار است. رزولوشن سیستم دوربین مداربسته اولین نکته ای است که باید به آن توجه کرد زیرا وضوح خروجی دوربین مداربسته و کیفیت فریم تصویر از نظر امنیت بسیار مهم است و در قیمت دوربین تاثیرگذار است.حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه می توان رزولوشن دوربین مدار بسته را در زمان خرید تعیین کرد؟ انواع کابل دوربین مداربسته وجود دارد که به کیفیت انتقال تصویر دوربین کمک میکند. در حالی که گوشه های تصویر به دلیل عدم پوشش دهی مناسب نور IR روشنایی یکنواختی نخواهند داشت. دلیل آنکه این دوربین ها با نام دوربین بولت شناخته می شوند شکل ظاهری و استوانه ای شکل آن ها می باشد. علاوه بر دوربین ها، سایر تجهیزات سیستم های مداربسته در این نمایندگی ها عرضه و به فروش می رسند.

این مدل از تستر ها می تواند هر دوربین مدار تحت شبکه را پوشش دهد . نمی توان گفت دوربین های مداربسته قیمت ثابتی دارند. برای تغذیه دوربین مداربسته AHD نیز می توان از یک آداپتور کنار دوربین و یا یک سوئیچ POE استفاده کرد. دوربین مداربسته با تکنولوژی Turbo HD در واقع نسل جدید دوربین های مداربسته آنالوگ هستند که انتقال اطلاعات را بر روی بستر کابل کواکسیال انجام می دهند. در واقع پیشنهاد می شود اگر پروژه دوربین مداربسته شما بزرگ نیست (بطور مثال زیر 12 عدد دوربین مداربسته می باشد) از بستر کابل های کواکسیال و از دوربین های مداربسته ahd و hd استفاده کنید. دوربین مداربسته Analogue High Definition که به اختصار با نام دوربین AHD شناخته می شود یکی دیگر از انواع دوربین های مداربسته با کیفیت تصویر HD می باشد. یکی از مهمترین تفاوت های DVR و NVR نحوه پردازش وانتقال تصاویر است. همچنین خواهید دید که این دوربینها چگونه کار میکنند و تفاوت آنها با هم در چه چیزی هست.

در حال حاضر برندهای نام آشنای تولید کننده دوربین های امنیتی برند هایک ویژن، داهوا، تیاندی، هایلوک و بصیر هستند. برند هایی مانند برند های هایک ویژن ، داهوا و دی لینک جزو برند های معروف و پر فروش حال حاضر در بازار ایران هستند. تکنولوژی HDCVI به طور انحصاری تولید برند داهوا به دنیا معرفی شده است. HDCVI داهوا را با گارانتی فراگستر یا داهوا ایران و HDTVI هایک ویژن را با گارانتی پارس ارتباط تهیه کنید. تا کنون محصولات هایک ویژن در بیش از ۱۰۰ کشور به فروش رسیده و این شرکت در نقاط گوناگون جهان از جمله آمریکا، هلند، ایتالیا، روسیه و… این شرکت ۱۲۷ نماینده فروش در ۶۴ کشور دارد و با ۱۰ مرکز پخش جهانی حدود ۱۰۰ کشور را پوشش میدهد. نمایندگی های ما در مراکز استان های کشور از مشهد تا تبریز و از رشت تا شیراز و بندر عباس در خدمت رسانی به شما عزیزان آماده هستند. ما در این مقاله می خواهیم انواع دوربین مداربسته گردان معرفی کنیم که قبلیت های فوق العاده ای دارند. در سایر بخش های این مقاله به بررسی ویژگی های بیشتری از دوربین های مداربسته خواهیم پرداخت. حال که با دسته بندی انواع دوربین مداربسته آشنا شدید به اختصار نگاهی به عملکرد هریک از آن ها خواهیم داشت.

را شامل میشود.بهترین ها به ما اعتماد کرده اند. دوربین مدار بسته آریا برای شما عزیزان این امکان را فراهم کرده است که دوربین های مداربسته را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. این دوربین های مداربسته عموما با نام های دیگری از جمله دوربین PTZ، دوربین گردان، دوربین چرخشی و … این نمونه دوربین ها عموما بدون لنز هستند و با توجه به محیط و کاربرد این دوربین لنز متناسب برای آن باید انتخاب شود. کمپانی های تولید کننده دوربین مداربسته در تلاش هستند تا با ارائه تکنولوژی های جدید قادر به جلب رضایت کاربران باشند از این رو بر روی دوربین های مداربسته از ویژگی های هوشمند و خاصی استفاده می کنند که سبب بهبود کیفیت تصاویر دریافتی می گردد. امروزه بیشتر مجموعه ها برای کنترل و نظارت محیط درونی و بیرونی خود از دوربین مداربسته مخفی استفاده می کنند برای خرید این محصولات می توانید به مراکز پخش و فروش انواع لوازم الکترونیکی وراجعه کنید که برخی از این ارائه کنندگان اپراتور نصب و راه اندازی را برای سرویس دهی این دوربینها نیز ارسال می کنند. از جمله مواردی است که دوره تعمیرات DVR و دوربین مدار بسته آموزش داده میشود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار