دوربین های امنیتی : انواع دوربین حفاظتی ، دوربین نظارتی و دوربین امنیتی

آداپتور مخصوص دوربین مدار بسته: برای راه اندازی دور بین مدار بسته به برق ۱۲ سایت dahua-cctv-kala ولت نیاز دارید. برای دیدن تصاویر دوربین مداربسته از راه دور، باید از نرمافزارهای مرتبط با این کار استفاده کنید. دوربینهای مداربستهٔ جعبه ای (Box): این دوربینها معمولاً دارای بدنه ای مستطیلی شکل و پلاستیکی هستند که لنز آنها به صورت جدا بر روی دوربین نصب میشود. فرد خرابکار با انواع شوکرهای برقی به بدنه دوربین و کابل ضربه الکتریکی وارد میکند. یکی از مهم ترین موضوعات مورد نیاز برای ورود به شغل دوربین مداربسته همچنین خرید و نصب آن آشنایی با انواع دوربین مدار بسته به لحاظ ظاهری است. تاثیر گذار ترین جز در کیفیت تصویر دوربین مداربسته چیپ پردازنده مورد استفاده در دوربین مداربسته است که به غیر از کیفیت رزولوشون تصویر (چند مگاپیکسل بودن یا چند چند تی وی لاین بودن چیپست) نوع پردازنده ی آن در ارائه تصویر بسیار مهم و تعیین کننده است. شما می توانید مدرن ترین انواع این دوربین ها را به راحتی از همین وب سایت شرکت فنی پویان مورد مشاهده قرار دهید.

به طور حتم یاد برنامه های تلویزیونی که برای سرگرم کردن مخاطبان برنامه ، با مردم عادی و یا افراد سرشناس شوخی می کنند و پس از به آنها می گویند که این یک دوربین مخفی می باشد. به طور مثال اپلیکیشن hik-connect و ivms4500 ، برنامه های اختصاصی کمپانی هایک ویژن برای انتقال تصویر می باشد . توجه داشته باشد که آمپر مصرفی دوربین های مدار بسته بستگی به تعداد دوربین ها دارد . با استفاده از نور LED یا چراغ قوه در شب میتوان دوربین مدار بسته را از کار انداخت. در این مقاله از مجله آچاره به بررسی نحوه نصب دوربین مدار بسته بر روی گوشی پرداختیم. تیم مهندسین آریستک به دفتر و یا محل فعالیت شما اعزام می شوند و در طی جلسه ای، کلیه نیازها و اهداف امنیتی شما از نصب تجهیزات دوربین مدار بسته مورد بررسی قرار می گیرد.

این نوع از دوربین مدار بسته در تکنولوژی های متفاوت HDTVI، HDCVI،AHD در بازار وجود دارند. در محیط های خرده فروشی بسیار محبوب بوده و به عنوان بهترین دوربین مدار بسته برای مکان های تجاری که دارای یک شیء با ارزش خاصی هستند ، برای محافظت در نظر گرفته می شوند. شیائومی با حفظ کیفیت ، قیمت دوربین مداربسته خود را پایین نگه داشته تا رضایت مشتریان بیشتری را به دست بیاورد. دوربین های آنالوگ نسل جدید نیز بر روی انواع دستگاه DVR تصاویر خود را با سیم و به صورت آنالوگ ارسال می کنند. پارامترهای بسیار مهم برای یک موقعیت فیزیکی نصب دوربین عبارتند از : موقعیت داخلی (ایندور – در فضای مسقف) یا موقعیت خارجی (اوتدور – در فضای سر باز)، نوع، منبع و شدت نور تابشی در محیط نصب دوربین، میزان تغییر شدت نور به صورت لحظهای و در طول شبانه روز، و نهایتا فاصله و اندازه اشیاء مورد نظارت در محیط نصب دوربین و میزان تحرک اشیاء در محیط ؛ علاوه بر این پارامترها موارد دیگری نیز در انتخاب دقیق نوع و مدل دوربین موثر میباشند که در مطالب زیر به آنها پرداخته شده است. از طریق پانل های خورشیدی شارژ می شوند و هرگز به تغییر باتری احتیاج ندارند.

بعد ار نصب دوربین لنز دوربین را می توانید در زاویه دلخواهتان قرار دهید . بعد از وارد کردن کدها، یک بار دستگاه DVR را خاموش و روشن کنید. در بخش پورت عدد 80 را وارد کنید. یک دستگاه دی وی آر می تواند چندین دوربین مدار بسته را پشتیبانی کند ، به عبارتی دیگر دستگاه دی وی آر برای هر عدد از دوربین های مدار بسته یک ورودی کابل دارد . به طور مثال اگر دستگاه دی وی آر 16 کانال باشد یعنی شما می توانید 16 عدد دوربین مدار بسته را به آن وصل کنید . شما می توانید با هر بودجه ای که در اختیار دارید پکیج دوربین مداربسته مناسب خود را بیابید؛ از انواع دوربین های ارزان قیمت گرفته تا مدل های میان قیمت و حتی گران تر. لازم به ذکر است که این صرفه جویی در هزینه ها در پروژه های بزرگ با تعداد دوربین بالا نمود پیدا می کند و برای پروژه های کوچک چندان مناسب نیست و شاید نتیجه معکوس داشته باشد. دوربین مدار بسته بی سیم در واقع به دوربین هایی گفته می شود که قابلیت وای فای (WIFI) یا همان وایرلس را دارند .

دوربین بیسیم گردان بیبی کم از انواع دوربین مداربسته بیسیم wifi می باشد که به دوربین پرستار کودک و سالمندان معروف است. این دوربین را با نام های دیگری از جمله Fast dome ،Speed dome ،PTZ و دوربین گردان نیز می شناسند. منو در این دوربین ها بی اثر بوده و تغییرات خاصی بر روی تصاویر اعمال نمی شود. گذشته از موقعیت نور در تصویر موقعیت و فاصله شی مورد نظر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از دوربین مداربسته بسیار کوچک ریز برای مقاصد دوربین جاسوسی و یا افشاء اثرار شخصی و عمومی از مجازاتهای قانونی شدیدی برخوردار میباشند. طریقه انتقال تصویر از دوربین مداربسته به گوشی برای هر یک از این برنامهها متفاوت است.

برای گوشیهای اندروید و ios برنامههای مختلفی وجود دارد که بیشتر آنها به صورت رایگان در دسترس هستند. برای اینکه امنیت دستگاه بیشتر حفظ شود دستگاه دی وی آر را می توان در داخل رک جای گذاری کرد و درب فلزی آن را قفل نمود . امروزه بسیاری از دوربین های مدار بسته هایک ویژن قابلیت انتقال تصویر روی دستگاه دی وی آر را ممکن کرده اند . امروزه بیشتر از هارد اکسترنال برای ذخیره سازی ویدیوها استفاده میشود. امروزه کاربرد دوربین های مدار بسته بسیار زیاد شده و برای مکان های مختلف کاربرد دارند، از ادارات و مدارس تا اماکن مسکونی برای ایجاد جنبه های مختلف امنیتی از دوربین مدار بسته استفاده می شود. بحث دوربین مدار بسته بحث پیچیده ای نیست؛ طبیعتاً تنوع انواع دوربین مداربسته در بازار بسیار زیاد است اما با یک شناخت کلی در مورد آن ها به سادگی می توانید گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برای راحت شدن و کم کردن متراژ کابل کشی می توانید از کابل ترکیبی برق و کواکسیال استفاده کنید . با به روز شدن و پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از اینترنت، دوربینهای مدار بسته و امکانات نظارتی هم از این قاعده مثتثنی نیستند.

این برق رسانی به دوربین های مدار بسته را هم می توان به با کابل ترکیبی و هم به صورت کابل برق جداگانه انجام داد . برای اینکه بخواهید در هنگام نصب به دوربین های مدار بسته برق رسانی کنید باید از یک پاور مرکزی یا آداپتور های کم آمپر جداگانه استفاده کنید . و یا اینکه با توجه به موضوع حریم شخصی افراد، آیا منع حقوقی برای استفاده از دوربین ها وجود دارد؟ و به دلیل اینکه آسانسورها مدام در حال حرکت هستند، نصب دوربینها در این مکانها باید توسط افراد حرفهای صورت گیرد تا در آینده مشکلی برای سیستم امنیتی آسانسور ساختمان ایجاد نشود. بعد از اینکه تنظیمات DVR و روتر را انجام دادید، باید کابل شبکه را به DVR وصل کنید. بعد از اینکه تنظیمات DVR را انجام دادید، باید تنظیمات روتر را انجام دهید. ضمن اینکه اگر کیفیت تصویر برایتان مهم دارد، به دنبال نصب دوربین مدار بسته IP باشید. دوربینهای مداربسته در پارکینگها، بهمنظور جلوگیری از ارتکاب تخلف و جرم و ورود افراد ناخواسته به درون ساختمان، بسیار حائز اهمیت است. در غیر این صورت، این عمل تخلف محسوب می شود و مجازات خاص خود را در پی دارد. تصاویر دوربینهای IP از آنجایی که تصاویر دیجیتالی هستند، در فواصل طولانی و هنگامی که به فرمت های مختلف تبدیل می شود، وضوح 100% خود را حفظ می کنند.

اگر از NVR استفاده می کنید باید ابتدا قاب آنرا باز کنید و هاردی را که برای ذخیره سازی تصاویر تهیه کرده اید با استفاده از کابل ساتا و کابل برق به دستگاه متصل کنید. با استفاده از کابل ترکیبی که کابل برق و تصویر به هم چسبیده هستند به راحتی می توان مراحل کابل کشی را انجام داد . شرکت دوربین مداربسته آریستک با تکیه بر اصل مشتری مداری و ارائه ممتاز خدمات نصب دوربین مداربسته، کلیه فعالیت های اعم از فروش دوربین مداربسته تحت شبکه تا نصب و انتقال تصویر را همراه با مستندات و گزارش های فنی مفصل به مشتریان ارائه می دهد. برای دریافت تصاویر باید با متصل کردن کابل VGA از دستگاه دی وی آر به دستگاه مانیتور یا تلویزیون تصاویر را انتقال دهید و مشاهده کنید .

دوربین های مداربسته دارای تنوع بالایی هستند، به نحوی که مشتریان به راحتی می توانند متناسب با نیاز خود دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنند. با استفاده از سوئیچ PoE ، می توانید چندین دوربین IP را به یک سوئیچ متصل کرده و سپس فقط یک کابل اترنت را به سمت ضبط کننده ویدیویی اجرا کنید. برای خرید دوربین های مداربسته برند داهوا می توانید از فروشگاه آیس پلاس، نمایندگی دوربین های داهوا در ایران کمک بگیرید. طول و عرض راهرو، ارتفاع سقف و وجود موانع احتمالی (درها ، وسایل و غیره) را هنگام نصب در نظر بگیرید. ساختمانها و آپارتمانها، دارای بخشهایی مانند راهروها، لابی، پارکینگ، پشتبام، آسانسور، پلهها، محوطه و غیره هستند که ساکنان به صورت مشترک از آنها استفاده میکنند که به آنها مشاعات ساختمان می گویند. اگر به دنبال چیپپست ارزان ولی دوام کاری پایین هستید، این نوع چیپست مناسب می باشد. بدین ترتیب عدم آگاهی از وجود نمونه های مختلف دوربین در بازار، ممکن است خریدار را به اشتباه انداخته و این موضوع منجر به صرف هزینه بیشتر در آینده برای تهیه دوربین مناسب می شود. نور آفتاب به طور مستقیم به دوربینها برخورد نکند. زمانی که نور به طور مستقیم و مداوم و بدون قطعی به دوربین میتابد، ضبط تصویر را مختل میکند.

معمولا بهترین مکان ها برای قرار دادن دستگاه مرکزی یا همان دستگاه دی وی آر در جاهایی مانند اتاق آسانسور ، اتاق سرور ، اتاق مدیریت و معمولا اتاق هایی که فقط یک شخص باید در آن حضور داشته باشد . اگر شما بخواهید برای تعداد زیادی از دوربین ها کابل کشی انجام دهید ، همه ی این کابل ها را باید در یک مکان مشخص جمع کرده تا به دستگاه دی وی آر متصل کنید . اگر قصد دارید در مشاعات ساختمان دوربین مداربسته نصب کنید، قبل از قبل از اقدام به نصب، اطمینان حاصل کنید که از دستورالعملها و قوانین آن برای نظارت بر دوربینهای مداربسته در پیروی میکنید. در بعضی از دوربین های مدار بسته بی سیم گیرنده های کوچکی وجود دارد که از طرق پورت USB به کامپیوتر وصل می شوند که شما باید از درست بودن اتصال این گیرنده به کامپیوتر خود اطمینان حاصل فرمایید تا در روند نصب دوربین بی سیم مشکلی پیش نیاید . نصب دوربین مداربسته در پارکینگها، به ویژه در ورودی پارکینگ، زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که شما نمیخواهید برای کنترل عبور و مرور به ساختمان، نگهبان استخدام کنید. از این جهت، نصب دوربینهای امنیتی و نظارتی که کیفیت بالایی داشته باشند و پوشش مناسبی را ارائه دهند، بسیار حائز اهمیت است و امنیت ساکنان و کارکنان را تامین میکند.

می توانید از راه های خیلی دور به صورت آنلاین به دوربین مدار بسته وای فای خود متصل شده و تصویر دوربین ها را به صورت زنده (live) یا به صورت playback مشاهده فرمایید . با این قابلیت جدید و مدرن شما می توانید از فاصله های بسیار دور ، در محل کار و یا حتی اگر در کشور های دیگر هستید انتقال تصویر را روی گوش های موبایل ، دستگاه لپتاپ و یا کامپیوتر های شخصیتان دریافت کرده و تصاویر محل فیلم برداری شده را مشاهده کنید . برای انتقال تصویر شما باید حتما از اپلیکیشن های مخصوص دوربین مدار بسته برای انتقال تصویر استفاده کرده و آن ها را بر روی گوشی موبایل یا لپتاپ نصب کنید . سپس باید برنامه متناسب با گوشی خود را نصب کنید و مراحل انتقال تصویر را انجام دهید. روش دیگر این است که نور را مستقیماً به صورت خود بتابانید. از طرفی دوربین های آنالوگ بسیار نویز پذیر هستند و معمولا با گذشت زمان و به دلایل مختلف، نویز می گیرند. شما میتوانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما مطرح نمایید تا متخصصین آچاره در کوتاهترین زمان به آنها پاسخ دهند.

بنابراین در زمانیکه دوربین نیاز به سرویس یا تعمیرات خاصی داشته باشد، باید آن را به یک مرکز مجاز با تعمیرکاران حرفهای بسپارید. دوربین ها به طور استراتژیک در جای خود قرار می گیرند، بنابراین شما می توانید مناطق خاصی از خانه و شرکت که اهمیت بیشتری دارند را به این سیستم مجهز کنید. بعد از انجام تمامی مراحل نصب دوربین مدار بسته می توانید انتقال تصویر را انجام دهید . بر اساس اهداف و نیازهای مشتری، بهترین تجهیزات دوربین مدار بسته که متناسب با محیط استقرار آنها در محل باشد، طبق استانداردهای روز چیدمان و نصب می شوند و در صورت درخواست کارفرما، پروسه انتقال تصویر روی گوشی های موبایل آنها نیز به سرعت و در بالاترین سطح امنیتی به کارفرما ارائه می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار