آموزش نصب دوربین مدار بسته

در صورت بروز یک حادثه مانند آتش سوزی یا سرقت، کارشناسان شرکت های بیمه بدون تحقیق و مشاهده های میدانی، با شما برای پرداخت خسارت سایت dahua-cctv-kala همکاری نخواهند کرد. فیلم دوربین های مداربسته در حافظه دستگاه ضبط تصاویر باقی خواهد ماند و حتی با وقوع آتش سوزی از بین نخواهد رفت و به راحتی می توان آن ها را بازیابی نمود. برای اینکه شما بتوانید تصاویر را به صورت زنده یا LIVE و هم به صورت ضبط شده یا playback مشاهده کنید باید حتما از دستگاه مانیتور و یا تلوزیون استفاده نمایید . برای افرادی که به دنبال یک سیستم امنیتی نسبتاً ساده هستند، به احتمال زیاد یک سیستم DVR کافی خواهد بود، مخصوصا اگر ملک شما قبلاً از یک سیستم امنیتی موجود برای کابل کواکسیال سیم کشی شده باشد. دوربین های تحت شبکه به وصیله کابل Lan به دستگاه ضبط تصاویر NVR متصل می شود. دوربین مداربسته اسپید دام آنالوگ بایستی به وسیله سیم های رابط RS485 به دستگاه ضبط DVR یا XVR متصل گردد. این دوربین ها با استفاده از کابل کواکسیال به دستگاه ضبط DVR متصل می شوند و برق رسانی به این دوربین ها باید به وسیله آداپتور دوربین انجام پذیرد. این برق رسانی به این دوربین ها از طریق مبدل PoE از بستر کابل شبکه انجام می شود و نیازی به سیم کشی برق نخواهد بود که این امر منجر به کاهش هزینه های جانبی شما خواهد شد.

این امر باعث شد که دوربین های تحت شبکه در پردازش اطلاعات سرعت بیشتری داشته باشند و با مجهز نمودن این دوربین ها به سنسورهای پیشرفته بتوان بهترین عملکرد را از یک دوربین مداربسته پیشرفته دریافت نمود. مسلماً قیمت دوربین مداربسته مجهز به WiFi بالاتر از دوربینهایی است که اطلاعات خود را با استفاده از سیم انتقال میدهند. امکانات به کار گرفته شده و برند تولید کننده آن جزو مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت دوربین مداربسته هستند. همچنین باید بدانید که دوربین چگونه کار می کند زیرا این نیز نوع دوربینی را که به دنبال آن هستید تعیین می کند.

با استفاده از دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) شما می توانید به راحتی با استفاده از اینترنت از راه دور نیز محیط کار خود را زیر نظرداشته باشید تا رفتار کارمندان خود را کنترل نموده و از تعهد کاری آنها نسبت به مجموعه خود مطلع شوید. نصب دوربین های مدار بسته در محل های مشخص شدهپس از تهیه نقشه نوبت به نصب دوربین های مداربسته در محل های مشخص می شود در این مرحله نیز باید به یکسری نکات توجه کرد که در زیر تعداد مهمی از آنها را نام برده و توضیح می دهیم. با نصب دوربین مداربسته بیسیم بدون نیاز به اتصال هیچ کابلی، با امواج اینترنت می توانید به صورت آنلاین محیط کار یا محل زندگی خود را زیر نظر داشته باشید. این در حالیست که نصب دوربین های مداربسته بولت عمدتا در فضای های باز صورت می گیرد. دوربین IP با استفاده از فناوری POE از طریق شبکه، سیگنال دیجیتال را به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) انتقال می دهد.

دستگاههای ضبط دی وی آر و ان وی آر نیز مانند دوربین مداربسته آنالوگ و تحت شبکه، دارای تفاوتهای بزرگی هستند. در ساختار سیستمی دوربین مداربستهی تحت شبکه، تجهیزات بیشتری به نسبت دوربینهای آنالوگ احتیاجه. دوربین بولت نسبت به سایر دوربین ها دارای برد وسیع تر بوده و حتی در شب می تواند تا 100 متر را فیلمبرداری نماید. معمولا در سیستم های بزرگ و وسیع استفاده میشوند. اجرای سیم کشی در دوربین های مدار بسته از اهمیت بالایی برخوردار است. در هنگام نصب دوربین مداربسته بولت باید توجه داشت که حتما این دوربین ها را در ارتفاع بالا نصب نمایید تا نتوانند با تغییر جهت آن در محیط فیلمبرداری نقطه کور بوجود آورند. علاوه بر این دوربین های IP می توانستند تصاویر ضبط شده را ابتدا درون حافظه خود پردازش و سپس به هارد جهت ذخیره سازی ارسال کنند. همچنین دوربین های وایرلس با قابلیت پشتیبانی از کارت SD می توانند فیلم های ضبط شده را در حافظه خود ذخیره و آرشیو نمایند.

راهنمای خرید دوربین مداربسته را در یانوس بخوانید. قیمت: دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های مدار بسته IP هزینه کمتری دارند. البته باید به این نکته توجه کرد که این دوربین ها به دلیل تکنولوژی منحصر به فرد و قابلیت های متعددشان نسبت به دوربین های آنالوگ کمی گران تر هستند. دوربینهای مداربسته گردان، دستهای از دوربینها هستند که با چرخش دوربین تصویر کاملی از مکان قرارگیری دوربین را در اختیار فرد قرار میدهند. از آنجایی که این دوربینها از ویژگی های بسیار متنوعی برخوردارند، پیش از خرید و انتخاب آنها، باید نیاز شرکت بخوبی معین شود. و مصرف کنندگان با توجه نیازشان میتوانند از بین آنها انتخاب کنند. دوربینهای مدار بسته با لنز ثابت همانطور که از نامشان پیداست، امکان زوم روی نقاط مختلف و بزرگ سازی تصویر را ندارند. دوربین های IP علاوه بر کیفیت فیلمبرداری بالا، می توانستند با وصل شدن به شبکه تصاویر فیلمبرداری شده را بر بستر اینترنت به نمایش بگذارند. انتقال تصویر بر بستر سیم، به دو صورت کابل کواکسیال و کابل شبکه می باشد. دوربین های مداربسته مخفی می توانند با استفاده از کابل یا امواج اینترنت به کامپیوتر شخصی، شبکه های اداری، تلفن هوشمند و غیره متصل شوند. به محض کوچکترین حرکتی در محیط، دوربین شروع به فیلمبرداری کرده و در کارت حافظه متصل به خود ذخیره میکند.دوربین سقفی سنسوردار دید در شب را میتوان به سقف کارخانه، محل کار، انبار یا منزل خود نصب کرد.

هر کدام از این دوبین ها می تواند هم در محیط خارجی و هم داخلی نصب شوند اما دوربین دام به علت دارا بودن ویژگی ها خاصی که دارند گزینه ی مناسب تری برای محیط های داخلی و فضا های بسته می باشد. نصب و راه اندازی: دوربین های آنالوگ نسبت به دوربین های تحت شبکه نصب ساده تری دارند. برای تشخیص اینکه کدام مدل دوربین جهت نصب دوربین در منزل شما مناسب است، حتما مقاله بهترین دوربین مدار بسته خانگی را مطالعه کنید. امروزه با افزایش آمار سرقت از منازل بخصوص منازل ویلایی نصب دوربین مداربسته به جهت حفظ امنیت و نظارت بر محل زندگی پیشنهاد کارشناسان حوزه امنیت در سرتاسر دنیا می باشد. این امر موجب افزایش طول عمر دوربین مداربسته شما می گردد. شما در نقشه کشی باید نقاط کور را پیدا کنید و آنها را با دوربین پوشش دهید.

دوربین های متصل به وای فای ( دوربین دیجیتال یا IP ) : این روزها اکثر دوربین های امنیتی به وای فای متصل هستند ، به این معنی که آنها یک برنامه مربوطه دارند که به ما امکان پخش زنده تصاویر ، دریافت حرکت یا اعلان های فعال شده توسط شخص و کنترل دوربین خود را از راه دور می دهد. برخی از دوربین ها فقط باید به پریز برق وصل شوند ، در حالی که دوربین های سیم کشی شده به سیستم برق خانه شما متصل می شوند. شما به عنوان نصاب دوربین علاوه بر نصب دوربین های تحت شبکه بایستی با آموزش نصب دوربین مدار بسته آنالوگ نیز آشنایی داشته باشید. اگر قصد نصب دوربین مداربسته در منزل دارید، لازم است به نیازهای خود واقف باشید و براساس آن دوربین مداربسته مورد نظر را انتخاب کنید. با توجه به تنوع دوربین مداربسته در بازار کشور و برندهای مختلف تولیدکننده آن، لازم است پیش از خرید آن اطلاعات کاملی در رابطه محصولِ مورد نظرتان داشته باشید. لنز فیکس یکی از نمونه های دوربین مداربسته است که از لحاظ لنز با دیگر دوربین های مداربسته تفاوت دارد. از ضعف های دوربین آنالوگ می توان کیفیت پایین فیلمبرداری و عدم اتصال به شبکه را اشاره نمود.

توسعه: برای توسعه سیستم مدار بسته، دوربین های IP را به راحتی می توان به مدار اضافه کرد. دوربین های با لنز متغییر قابل تنظیم بوده و پس از نصب می توان فاصله کانونی لنز را تنظیم کرد. با این حال اگر به نظارت بیش از این فاصله نیاز دارید یک لنز خاص می تواند برای تنظیم دقیق فاصله کانونی و زاویه دید مورد استفاده قرار بگیرد که اغلب از لنز وریفوکال استفاده می شود. این فیلم ها که به طور دقیق از تمام جزئیات فیلم برداری نموده اند، و از نظر قضائی بهترین مدرک جهت پیدا نمودن منشا حادثه و ارائه آن به کارشناسان بیمه می باشد. که در این مورد پیشنهاد میشود به جای استفاده از فیش های BNC، از کابل های ارتباطی HDML استفاده کنید تا تصاویر را با کیفیت دقیق تری مشاهده نمایید. کابل های شبکه و کواکسیال با کیفیت که عموما اروپایی و آمریکایی می باشند. کار اصلی تستر دوربین مدار بسته در شبکه آن است که کابل های شبکه را مورد بررسی قرار می دهد تا از میزان سالم یا معیوب بودن آن اطلاع یابد همچنین با تستر دوربین مدار بسته می توان تصاویر انواع دوربین ها را دریافت و آن را روی مانیتور آن نمایش داد .

در دوربین مدار بسته کابلی و حتی وایرلس تصاویر به یک وسیله انتقال پیدا می کند تا کابربر بتواند تصاویر را بتواند در کنار هم مشاهده کند و در کنار آن این تصاویر در هارد دیسک ذخیره شود. امروزه آموزشگاه نصب دوربین مدار بسته بسیار است، ها بسیاری از این مراکز دوره های آموزشی نصب دوربین مدار بسته را در تهران و دیگر شهرستان ها برگزار می کنند. علاوه بر جمع آوری مدرک برعلیه مجرمین یکی دیگر از فواید نصب دوربین مداربسته مخفی این است که نیروهای پلیس آرامش بیشتری در حین ماموریت دارند زیرا می دانند که با نصب دوربین مداربسته، مجرمین نمی توانند در دادگاه برعلیه مامورین ادعا های پوچ ارائه دهند. هایپر صنعت فامکو مفتخر است تا دوربین های آنالوگ خود را با فناوری HD، Full HD و HDCVI به مشتریان ارائه کند. هزینه لوله کشی فلکسی به ازای هر متر از حداقل 5 تا 8 هزار تومان می باشد.

یکی از خطراتی که منازل , آپارتمان ها و خانه های مارا تهدید می نماید وقوع سرقت و یا ورود افراد بدون اطلاع ما با هر عنوانی است. رسالت اصلی فعالین این شغل تامین امنیت محل سکونت و محل کسب و کار افراد می باشد. در شرایطی که او در محیط کار حضور ندارد تعهد کاری کارکنان چگونه است؟ برای هر مدیری مهم است که بداند کارمندانش در نبود او چگونه رفتار می کنند؟ دوربین اسپید دام به شکل گنبد بوده و دارای موتور حرکتی در داخل قاب خود بوده و اکثرا بر روی پایه نصب می شود. 1-هنگامی که میخواهیم دوربینهای مداربسته را در داخل مکان موردنظر نصب کنیم، عموما در گوشه قرار میگیرند. برای خرید از فروشگاه ما کافیست وارد صفحه محصولات موردنظر خود شوید و با مشاهده ویژگیهای مختلف هر دوربین، به سادگی خرید خود را انجام دهید. در انتخاب دوربین، جدا از قیمت دوربین مداربسته لازم است امکانات آن را بررسی کنید تا با نیازهایتان مطابقت داشته باشد. چنانچه در بخشی از خیابان تصادفی رخ داده باشد این رویداد از طریق دوربین های مداربسته قابل تشخیص می باشد به این ترتیب می اوان به سرعت اقدامات لازم را انجام داد. مجهز به ویژگی Motion Detector است که سبب می شود دوربین زمانی روشن شود که حرکتی را تشخیص می دهد.

بهترین راه حل برای پاسخ به این نیاز شما خرید دوربین مداربسته می باشد که بتوانید دائما محل زندگی خود را تحت مراقبت داشته باشید. متاسفانه امروزه با رشد آمار سرقت از فروشگاه های مختلف نظیر طلا فروشی ها، فروشگاه های موبایل، فروشگاه های لباس و غیره نصب دوربین های مداربسته جهت حفظ ایمنی و نظارت بر رفتار مشتریان و کارمندان شما امری ضروری حساب می شود. در یک مجموعه همانگونه که حفاظت از تجهیزات و وسایل شرکت امری ضروری و بدیهی به شمار می آید، ایجاد حس آرمش و اطمینان خاطر در کارکنان به همان اندازه دارای اهمیت می باشد. چرا نصب دوربین مداربسته یک امر ضروری است؟

به عنوان مثال، در برخی از آموزشگاه دوربین مدار بسته شاهد برگزاری دوره نصب دوربین مدار بسته با قیمت بسیار پایین یا برگزاری دوره های آموزش رایگان دوربین مدار بسته هستیم. دوربینهای نظارتی انواع مختلفی دارند و قیمت دوربین مداربسته به قابلیتهای دوربین و شرکت تولید کننده آن بستگی دارد. ، از بخش های مختلفی تشکیل شده است. دوربین مداربستهی مخفی که همچنین با نامهای دوربین جاسوسی و یا دوربین نظارتی شناخته میشود به گونهای از دوربین مداربسته گفته میشود که برعکس مدلهای رایج که اندازهای بزرگ و قابل توجه دارند، از اندازهای کوچک برخوردار هستند. برای اماکن و کاربردهای گوناگون از انواع دوربین مداربسته با مشخصات، امکانات و کیفیتهای مختلف استفاده میشود. نکته بسیار مهم در این بخش این است که دوربین مدار بسته در انواع گوناگونی تولید می شود پس ضرورت دارد که مطابق با نیاز خود نسبت به خرید دوربین مدار بسته اقدام کنید. ساختار دوربین مدار بسته نسبت به مدل های دوربین متغییر می باشد. کیفیت تصویر: دوربین های تحت شبکه یا IP به مراتب تصویر با کیفیت تری نسبت به دوربین های Analog ارائه می دهند. در یک مجموعه زمانی که کارمندان می دانند که رفتار آنها تحت نظر قرار دارد عملکرد مطلوب تری از خود نمایش می دهند که این امر منجر به کاهش بروز تنش های احتمالی بین کارمندان و مراجعه کنندگان می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار